מכון בוטאנטאן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תמונה, זוטות
שורה 28: שורה 28:


==מעורבות חברתית==
==מעורבות חברתית==
[[תמונה:Instituto_Butantan02.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מצפה זוחלים במכון בוטאנטאן]]
מכון בוטאנטאן הוא אחת מהאטרקציות העיקריות בעיר [[סאו פאולו (עיר)|סאו פאולו]]. במכון ניתן למצוא מיצגי נחשים, מוזיאון היסטורי, מוזיאון ביולוגי, ומוזיאון מיקרוביולוגי. הוא ממוקם בפארק רחב ידיים ב[[סאו פאולו (עיר)|סאו פאולו]], כאמור.
מכון בוטאנטאן הוא אחת מהאטרקציות העיקריות בעיר [[סאו פאולו (עיר)|סאו פאולו]]. במכון ניתן למצוא מיצגי נחשים, מוזיאון היסטורי, מוזיאון ביולוגי, ומוזיאון מיקרוביולוגי. הוא ממוקם בפארק רחב ידיים ב[[סאו פאולו (עיר)|סאו פאולו]], כאמור.



גרסה מ־13:52, 9 ביולי 2007

מכון בוטאנטאן

מכון בוטאנטאן הוא מכון מחקר ביורפואי בברזיל, הפועל בחסותו של משרד הבריאות של המדינה סאו פאולו. הוא ממוקם ליד הקמפוס של אוניברסיטת סאו פאולו, בעיר סאו פאולו.

המכון הוקם על-ידי הרופא והחוקר הביו-רפואי, ויטאל ברזיל, ב-1901, בהתאם לחזונו של מכון פסטר הצרפתי. לדוגמה, במכון שולב מחקר תרופתי ורפואי, מה שאיפשר העברה מהירה יותר של תוצאות המחקרים לציבור, בצורה של תרופות, וכן מימון חלקי של ההוצאות במכון. הוא ידוע בעולם בשל מחקריו על חיות ארסיות. הוא מחזיק באחד המאגרים הגדולים בעולם של נחשים, שכן הוא כולל למעלה מ-50,000 פרטים. בנוסף, המכון מייצר בתמיכת המדינה תרכיבי חיסון עבור מחלות זיהומיות רבות, כמו כלבת, דלקת כבד, בוטוליזם, טטנוס, דיפתריה, שעלת ושחפת, וכן מייצר נוגדנים כנגד נשיכות של נחשים, לטאות, דבורים, עקרבים ועכבישים. יש לציין כי ויטאל היה אחד מקבוצה של חוקרים שפיתחו את נוגדני הארס בתחילת המאה ה-20.

מחקר ופיתוח

מכון בוטאנטאן עורך מחקר נרחב בתחום הביו-רפואה הבסיסית והמעשית, כולל בתחומי ביולוגיה מולקולרית, אימונולוגיה ואפידמיולוגיה. המכון מפעיל מסלול הדרכה מחקרי בשיתוף עם מכונים נוספים, בתחומי ביוטכנולוגיה ומחלות זיהומיות. מלבד מעבדות המחקר שלו, יחידות הייצור והספרייה המקצועית, המכון מפעיל בית חולים מקצועי, בית החולים ויטאל ברזיל, וכן מרכז הרביית חיות למטרות מחקר והפקת נסיובים. הוא מקבל תרומות של נחשים, פרוקי רגליים וחיות אחרות הנתפסו על ידי הציבור הרחב או על ידי קבוצות.
במכון פועלות מעבדות המחקר הבאות:


למכון בוטאנטאן יש קשרים הדוקים עם מכונים מדעיים אחרים, לדוגמה מכון פסטר, פריז, צרפת, וכן קרן אוזוואלדו קרוז, ריו דה ז'נירו.

מעורבות חברתית

מצפה זוחלים במכון בוטאנטאן

מכון בוטאנטאן הוא אחת מהאטרקציות העיקריות בעיר סאו פאולו. במכון ניתן למצוא מיצגי נחשים, מוזיאון היסטורי, מוזיאון ביולוגי, ומוזיאון מיקרוביולוגי. הוא ממוקם בפארק רחב ידיים בסאו פאולו, כאמור.

קרן בוטאנטאן

קרן בוטאנטאן היא קרן ללא מטרות רווח שהוקמה בשנת 1984, שמטרתה לנהל באופן יעיל את תרומות הציבור והתמיכה הממשלתית למען הייצור של חומרים ביולוגיים חיסוניים. הקרן לעתים משקיעה מחדש את הכסף לשם הקמת מתקני ייצור חדשים לחומרים חדשים. חלק מכספי הקרן מנוצלים למטרות מחקר ופעילויות תרבותיות, כמו גם לספק לעובדי המכון את צרכיהם הבסיסיים.

ראו גם

קישורים חיצוניים