כיסא גלגלים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Archiuser (שיחה | תרומות)
SieBot (שיחה | תרומות)
מ רובוט מוסיף: simple:Wheelchair
שורה 38: שורה 38:
[[pl:Wózek inwalidzki]]
[[pl:Wózek inwalidzki]]
[[pt:Cadeira de rodas]]
[[pt:Cadeira de rodas]]
[[simple:Wheelchair]]
[[sv:Rullstol]]
[[sv:Rullstol]]
[[zh:輪椅]]
[[zh:輪椅]]

גרסה מ־09:07, 15 ביולי 2007

כיסא גלגלים ידני, מופעל עצמית

כיסא הגלגלים הוא מכשיר עזר רפואי שמטרתו לשמש כאמצעי תנועה לאנשים בעלי מוגבלות ברגליים, בן אם בשל מחלה או פציעה. לכיסא הגלגלים צורת כיסא, אשר רגליו הוחלפו בארבעה גלגלים. כיסאות גלגלים גם מרופדים לרוב, כדי לאפשר לבעליהם לשמור על יציבה נכונה, שכן הם משמשים אותם ברוב שעות היום. מסבות אלו, כיסאות גלגלים מעוצבים בהרבה מקרים, באופן מיוחד עבור כל משתמש.


סוגי כיסאות

כיסאות ידניים

כיסאות ידניים הם כיסאות המבוססים על כוחו של אדם, ולא מכונה, בשביל לנוע. קיימים שלושה סוגים של כיסאות ידניים: כיסאות מופעלים עצמית, כיסאות נדחפים ובסיסי גלגלים.

  • כיסאות מופעלים עצמית- כיסאות אלו, המיועדים להפעלה על ידי המשתמש, מאופיינים בגלגלים אחוריים גדולים במיוחד (גודלם הממוצע הוא 70 ס"מ). כדי להפעיל את הכיסא, המשתמש נאחז במוטות ברזל המחוברים אל הצד החיצוני של הגלגלים ודוחף בעזרתם את הכיסא. קימות גם גרסאות של הכיסא בהן המשתמש נעזר ברגל או בידית כדי להניע את הכיסא.
  • כיסאות נדחפים- כיסאות אלו, דורשים אדם נוסף להפעילם. הכיסאות מאופיינים בארבע גלגלים, הקרובים זה לזה בגודלם (הגלגלים האחוריים, גודלם בדרך כלל 30 סנטימטר, בעוד הקדמיים, גודלם 20). היתרון המרכזי בכיסאות אלו הוא הקומפקטיות שלהם, שכן גם כיסאות מופעלים עצמית ניתנים לדחיפה.
  • בסיסי גלגלים- כיסאות אלו הן מעין פלטפורמות על גלגלים, המיועדות לאנשים שפציעתם אינה מאפשרת ישיבה בצורה שגרתית. בדרך כלל, אנשים אלו מושבים בצורה הכי נוחה בהתחשב במצבם, ומכוסים בשכבת קצף או פלסטיק כדי ליצור מעין כיסא, שמתחבר אל בסיס הגלגלים.

כיסאות חשמליים

כיסאות חשמליים הם כיסאות המשתמשים במנוע , בשביל לנוע. כיסאות אלו בדרך כלל מעוצבים לשימוש ביתי, או חיצוני, אולם ניתן לעצב אותם עבור שניהם. השליטה בכיסאות אלו נעשית בדרך כלל באמצעות מוט היגוי, אם כי במקרה של פציעה ביד, ניתן לשלוט בכיסאות באמצעות הסנטר, העיניים או הפה.

עיצוב

כיסאות גלגלים באים בצורות וצבעים מגוונים, ומעוצבים לרוב על ידי המשתמש. הכיסאות המודרניים מכילים בתוכם הרבה תכונות הניתנים לשינוי על ידי המשתמש כדי להתאים לנוחיותו. תכונות אלו כוללים את גובה הכיסא מהרצפה, זווית המשענת, וזווית הרגלים. כיסאות מודרניים גם מיוצרים עם מגוון של עזרים אותו ניתן לחבר אליהם. עזרים אלו כוללים חגורות תנוחה, ידיות נגד החלקה ומשענות מיוחדות. מספר כיסאות מודרניים חשמליים, גם מיוצרים כיום עם אפשרות לשמש ככיסאות ידניים.

קישורים חיצוניים