רפי קוצר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: אחר כך;
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: ביטחו$1;
שורה 7: שורה 7:


==פעולתו במסגרת [[ארגון נכי צה"ל]]==
==פעולתו במסגרת [[ארגון נכי צה"ל]]==
לקראת תום מלחמת העצמאות נפצע קשה ברגליו בקרבות באזור [[רפיח]]. בזמן ששכב בבית החולים הקים יחד עם קבוצת חברים את "ועד הפעולה של הנכים", גוף שניסה לטפל במצוקותיהם של נכי המלחמה. באותה תקופה נעדרה מדינת ישראל הצעירה תשתית ארגונית לטיפול ושיקום נכים, וצה"ל ומשרד הבטחון התקשו להתמודד עם מצוקות הנפגעים. בשנת [[1949]] נחקק בכנסת "[[חוק הנכים תגמולים ושיקום]]" וקוצר היה מגיע לישיבות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת באלונקה כדי להשתתף בדיונים שליוו את ניסוח החוק.
לקראת תום מלחמת העצמאות נפצע קשה ברגליו בקרבות באזור [[רפיח]]. בזמן ששכב בבית החולים הקים יחד עם קבוצת חברים את "ועד הפעולה של הנכים", גוף שניסה לטפל במצוקותיהם של נכי המלחמה. באותה תקופה נעדרה מדינת ישראל הצעירה תשתית ארגונית לטיפול ושיקום נכים, וצה"ל ומשרד הביטחון התקשו להתמודד עם מצוקות הנפגעים. בשנת [[1949]] נחקק בכנסת "[[חוק הנכים תגמולים ושיקום]]" וקוצר היה מגיע לישיבות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת באלונקה כדי להשתתף בדיונים שליוו את ניסוח החוק.


פרסם את הספר "חזרה לחיים - מארגון נכי מלחמת השחרור לארגון נכי צה"ל".
פרסם את הספר "חזרה לחיים - מארגון נכי מלחמת השחרור לארגון נכי צה"ל".

גרסה מ־05:46, 30 ביולי 2007

רפאל (רפי) קוצר (8 בנובמבר 1924 - 23 במרץ 2005). ממקימי ארגון נכי צה"ל.

נולד בניטרה שבסלובקיה. בתחילת מלחמת העולם השניה עלה לארץ ישראל עם הוריו, והצטרף לחברת נוער בקיבוץ שער הגולן. בשנות החמישים והשישים מילא מגוון תפקידים בקיבוץ הארצי ובמפ"ם ואחר כך עסק בתפקידי ניהול שונים.

שירותו בהגנה ובצה"ל

קוצר שירת בהגנה ובפרוץ מלחמת העצמאות נמנה עם ראשוני הלוחמים של חטיבת גולני. לחם בקרבות משמר העמק גשר וצמח. כמו כן הקים ופיקד על "מחלקת הקומנדו" של גדוד ברק שהייתה גלגולה הראשון של סיירת גולני.

פעולתו במסגרת ארגון נכי צה"ל

לקראת תום מלחמת העצמאות נפצע קשה ברגליו בקרבות באזור רפיח. בזמן ששכב בבית החולים הקים יחד עם קבוצת חברים את "ועד הפעולה של הנכים", גוף שניסה לטפל במצוקותיהם של נכי המלחמה. באותה תקופה נעדרה מדינת ישראל הצעירה תשתית ארגונית לטיפול ושיקום נכים, וצה"ל ומשרד הביטחון התקשו להתמודד עם מצוקות הנפגעים. בשנת 1949 נחקק בכנסת "חוק הנכים תגמולים ושיקום" וקוצר היה מגיע לישיבות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת באלונקה כדי להשתתף בדיונים שליוו את ניסוח החוק.

פרסם את הספר "חזרה לחיים - מארגון נכי מלחמת השחרור לארגון נכי צה"ל".