מגוון גנטי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ בינוויקי
Sankeman (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מגוון גנטי''', ב[[גנטיקה]], זהו חלק מכלל ה[[מגוון ביולוגי|מגוון הביולוגי]]. הוא מהווה תכונה של [[מערכת אקולוגית|מערכות אקולוגיות]] ומאגרי גנים אשר מתבטאת בטבע על ידי השוני הבלתי נלאה של הגנום, אשר מוסיף ומשתנה ללא הרף. המגוון הגנטי מתאר את השוני התורשתי העצום הקיים בטבע, בין אם זה בתוך מין מסויים, לבין אם בכדוה"א כולו.
'''מגוון גנטי''', ב[[גנטיקה]], זהו חלק מכלל ה[[מגוון ביולוגי|מגוון הביולוגי]]. הוא מהווה תכונה של [[מערכת אקולוגית|מערכות אקולוגיות]] ומאגרי גנים אשר מתבטאת בטבע על ידי השוני העצום בין הגנומים של האורגניזמים עלי אדמות, אשר מוסיף ומשתנה ללא הרף. המגוון הגנטי בעיקרו, מתייחס להבדל בין אורגניזמים דומים מאותו המין, אשר שונים במידע הגנטי שנושאים. בדרך זו, כתוצאה מהשוני הקל, מתפתחת תחרות על הישרדות בין פרטים מאותו המין, אשר בסופו של דבר מכריעה איזה מהמגוונים הגנטיים ישאר מספיק זמן בכדי לאפשר לפרט הנושא אותם להוליד צאצאים, ואילו ווריאציות ייכחדו. לדוגמא, את תקופת [[רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד]], כאשר כל תפוחי האדמה נהרסו כתוצאה מהתקפת [[נגיף]] אחד, ניתן לייחס לעובדה שרוחב המגוון הגנטי של תפוחי האדמה היה נמוך. דהיינו כל תפוחי האדמה היו זהים פחות או יותר בחומר הגנטי, דבר שהקל על הווירוס לתקוף ולהרוס את רוב היבולים של המדינה.
{{קצרמר|ביולוגיה}}
{{קצרמר|ביולוגיה}}



גרסה מ־10:26, 9 באוגוסט 2007

מגוון גנטי, בגנטיקה, זהו חלק מכלל המגוון הביולוגי. הוא מהווה תכונה של מערכות אקולוגיות ומאגרי גנים אשר מתבטאת בטבע על ידי השוני העצום בין הגנומים של האורגניזמים עלי אדמות, אשר מוסיף ומשתנה ללא הרף. המגוון הגנטי בעיקרו, מתייחס להבדל בין אורגניזמים דומים מאותו המין, אשר שונים במידע הגנטי שנושאים. בדרך זו, כתוצאה מהשוני הקל, מתפתחת תחרות על הישרדות בין פרטים מאותו המין, אשר בסופו של דבר מכריעה איזה מהמגוונים הגנטיים ישאר מספיק זמן בכדי לאפשר לפרט הנושא אותם להוליד צאצאים, ואילו ווריאציות ייכחדו. לדוגמא, את תקופת רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד, כאשר כל תפוחי האדמה נהרסו כתוצאה מהתקפת נגיף אחד, ניתן לייחס לעובדה שרוחב המגוון הגנטי של תפוחי האדמה היה נמוך. דהיינו כל תפוחי האדמה היו זהים פחות או יותר בחומר הגנטי, דבר שהקל על הווירוס לתקוף ולהרוס את רוב היבולים של המדינה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ביולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.