הרשימה השחורה של הוליווד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שחזור העברה לא נכונה
שורה 1: שורה 1:
בתקופת ה[[מקארתיזם]], '''הרשימה השחורה של הוליווד''' (ב[[אנגלית]]: '''Hollywood blacklist''') היתה [[רשימה]] שמית של אנשים ונשים מתעשיית ה[[קולנוע]] ה[[ארצות הברית של אמריקה|אמריקאית]] (שמרכזה ב[[הוליווד]]), שנכללו בה בשל נאמנותם המשוערת או המוכחת לרעיונות פוליטיים או אידיאולוגיים בעלי זיקה ל[[קומוניזם]]. מהנכללים ברשימה נמנעה תעסוקה בתחומם ונמנע מהם פירסום ציבורי.
#הפניה [[הרשימה השחורה של הוליווד]]

ב[[שנות החמישים]] ו[[שנות השישים|השישים]] של [[המאה העשרים]] הרשימה הורחבה לכלל תעשיית ה[[בידור]] האמריקאית, וכללה [[תסריטאי]]ם, [[במאי]]ם, [[שחקן|שחקנים]], [[מלחין|מלחינים]] ו[[מוזיקאי]]ם, [[כתב (מקצוע)|כתב]]ים ומגישי [[תוכנית טלוויזיה|תוכניות]], וכן עובדים נוספים בתעשיית הבידור.

הרשימה השחורה ניזונה מהאווירה שסבבה את [[ועדת בית הנבחרים לפעילות אנטי אמריקנית]], וראתה בעיקר בקומוניזם אידאולוגיה מסוכנת הנוגדת את הרוח האמריקאית.

== קישורים חיצוניים ==
<div style="text-align: left; direction: ltr; margin-left: 1em;">
*[http://www.ejumpcut.org/archive/onlinessays/JC09folder/ColdWarFilms.html "Monsters, Spys, and Subversives: The Film Industry Responds to the Cold War, 1945–1955"] essay by Lawrence L. Murray; reproduced from ''Jump Cut'' 9 (1975)

</div>

[[קטגוריה:ארצות הברית: היסטוריה]]
[[קטגוריה:פגיעה בזכויות אדם]]
[[קטגוריה:הוליווד]]


[[en:Hollywood blacklist]]
[[de:Hollywood Ten]]
[[fr:Dix d'Hollywood]]
[[ja:ハリウッド・ブラックリスト]]
[[fi:Hollywoodin musta lista]]
[[tr:Hollywood kara listesi]]
[[zh:荷里活黑名單]]

גרסה מ־04:40, 18 באוגוסט 2007

בתקופת המקארתיזם, הרשימה השחורה של הוליוודאנגלית: Hollywood blacklist) היתה רשימה שמית של אנשים ונשים מתעשיית הקולנוע האמריקאית (שמרכזה בהוליווד), שנכללו בה בשל נאמנותם המשוערת או המוכחת לרעיונות פוליטיים או אידיאולוגיים בעלי זיקה לקומוניזם. מהנכללים ברשימה נמנעה תעסוקה בתחומם ונמנע מהם פירסום ציבורי.

בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים הרשימה הורחבה לכלל תעשיית הבידור האמריקאית, וכללה תסריטאים, במאים, שחקנים, מלחינים ומוזיקאים, כתבים ומגישי תוכניות, וכן עובדים נוספים בתעשיית הבידור.

הרשימה השחורה ניזונה מהאווירה שסבבה את ועדת בית הנבחרים לפעילות אנטי אמריקנית, וראתה בעיקר בקומוניזם אידאולוגיה מסוכנת הנוגדת את הרוח האמריקאית.

קישורים חיצוניים