מלון ורט ירושלים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏ראו גם: כותרת
עריכה והוספות
שורה 2: שורה 2:
'''מלון קראון פלזה''' הוא אחד מה[[מבנה|מבנים]] הגבוהים ביותר ב[[ירושלים]]. בראשית ימיו שכן בו [[בית מלון|מלון]] "[[הילטון]] ירושלים", ואף שמאז החליף מספר בעלויות, עדיין מכונה המגדל "הילטון".
'''מלון קראון פלזה''' הוא אחד מה[[מבנה|מבנים]] הגבוהים ביותר ב[[ירושלים]]. בראשית ימיו שכן בו [[בית מלון|מלון]] "[[הילטון]] ירושלים", ואף שמאז החליף מספר בעלויות, עדיין מכונה המגדל "הילטון".


מאבק מר ניצת בירושלים על הבנייה לגובה בעיר, כאשר קיימת טענה כי בנייה לגובה תפגע בקו הרקיע המיוחד של העיר. זהו [[גורד שחקים|גורד השחקים]] הגבוה ביותר בירושלים (נכון ל-[[2004]]) והוא מתנשא לגובה של 95 מטר ו-21 קומות. המגדל תוכנן על ידי ה[[אדריכל|אדריכלים]] הידועים [[יעקב רכטר]] וזרחי והוא ממוקם סמוך לקרית הממשלה בגבעת רם. סימן ההיכר שלו הוא צבעו הלבן ומוטיב של קשת מתועשת המופיע בכל החדרים בכל החזיתות המגדל.
מלון קראון פלזה הוא (נכון ל-[[2004]]) [[גורד שחקים|גורד השחקים]] הגבוה ביותר בירושלים. המגדל מתנשא לגובה של 95 מטר ו-21 קומות. עקב מיקומו באחד האזורים הגבוהים ביותר בירושלים, ליד [[התחנה המרכזית בירושלים]] הגבוה בכמעט מאה מטר מ[[העיר העתיקה]], הוא מהווה נקודת ציון לירושלים בתצפיות ממרחקים של עשרות קילומטרים. המגדל של המלון משמש רבות בטענות נגד הבנייה לגובה בירושלים, בטענה שבנייה לגובה תפגע בקו הרקיע המיוחד של העיר, כאשר הטוענים זאת מביאים את מגדל הקראון פלזה כדוגמא לפגיעה. ישנם שכינו את המגדל בלעג "ההילטון הקדוש" עקב היותו המבנה הבולט ביותר בירושלים. המגדל תוכנן על ידי ה[[אדריכל|אדריכלים]] הידועים [[יעקב רכטר]] וזרחי והוא ממוקם סמוך לקרית הממשלה בגבעת רם. סימן ההיכר שלו הוא צבעו הלבן ומוטיב של קשת מתועשת המופיע בכל החדרים בכל החזיתות של המגדל.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־01:16, 29 באוגוסט 2007

המלון, אוגוסט 2007

מלון קראון פלזה הוא אחד מהמבנים הגבוהים ביותר בירושלים. בראשית ימיו שכן בו מלון "הילטון ירושלים", ואף שמאז החליף מספר בעלויות, עדיין מכונה המגדל "הילטון".

מלון קראון פלזה הוא (נכון ל-2004) גורד השחקים הגבוה ביותר בירושלים. המגדל מתנשא לגובה של 95 מטר ו-21 קומות. עקב מיקומו באחד האזורים הגבוהים ביותר בירושלים, ליד התחנה המרכזית בירושלים הגבוה בכמעט מאה מטר מהעיר העתיקה, הוא מהווה נקודת ציון לירושלים בתצפיות ממרחקים של עשרות קילומטרים. המגדל של המלון משמש רבות בטענות נגד הבנייה לגובה בירושלים, בטענה שבנייה לגובה תפגע בקו הרקיע המיוחד של העיר, כאשר הטוענים זאת מביאים את מגדל הקראון פלזה כדוגמא לפגיעה. ישנם שכינו את המגדל בלעג "ההילטון הקדוש" עקב היותו המבנה הבולט ביותר בירושלים. המגדל תוכנן על ידי האדריכלים הידועים יעקב רכטר וזרחי והוא ממוקם סמוך לקרית הממשלה בגבעת רם. סימן ההיכר שלו הוא צבעו הלבן ומוטיב של קשת מתועשת המופיע בכל החדרים בכל החזיתות של המגדל.

ראו גם

קישורים חיצוניים