תיק סגור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Talgraf777 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
מ ישראל - טלוויזיה
שורה 64: שורה 64:
[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות]]
[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות]]


{{אין בינויקי|11:59, 24 בפברואר 2007 (IST)}}
{{אין בינויקי|11:59, 24 בפברואר 2007 (IST)|ישראל - טלוויזיה}}

גרסה מ־16:20, 9 בספטמבר 2007

תבנית:סדרת טלוויזיה

צוות התוכנית (מימין למעלה): סיגלית פוקוס, עמוס לביא, אורי קלאוזנר, שאול מזרחי, משה נאור, ריטה שוקרון, ולדימיר פרידמן ודני גבע.

תיק סגור הינה סדרת דרמה ישראלית מושקעת, בעלת עונה אחת, המתרחשת בתחנת משטרה בבאר שבע. היא נוצרה ע"י התסריטאי רשף לוי שכתב את כל פרקיה, והבמאי שי כנות שביים את עשרת הפרקים הראשונים. הסדרה שודרה בימיו הראשונים של ערוץ 10 (2002) והייתה התוכנית היקרה ביותר שהופיעה בלוח השידורים דאז (עלות הפקת כל פרק הייתה 137 אלף דולר). למרות הביקורות המשבחות הצליחה "תיק סגור" להניב בפרק הראשון רק 3.6% רייטינג ואחרי הפרק השלישי ירדה מלוח השידורים. כשנה אחרי שודרה הסדרה מתחילתה לסופה אך עדין לא הצליחה לסחוף אחריה קהל צופים גדול. בדצמבר 2006 שודרו כל פרקי הסדרה כרצועה לילית-יומית-קבועה. עד היום מבקרים רבים ואנשי טלוויזיה טוענים ש"תיק סגור" היא אחת מסדרות הדרמה הטובות ביותר שנוצרו בישראל. רענן שקד, מבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות באותה תקופה, העניק לה את התואר המפוקפק "הסדרה הטובה ביותר שאתם לא רואים".

פרטי עלילה

בני לוי (דני גבע) הוא חוקר תל אביבי, ציני ושחצן, שהועבר לדרום עקב בעיות משמעת והתנהגות אלימה, ומצוות למנחם מדמוני, חוקר חביב, שמכיר את התושבים ומסתדר איתם בכל מצב (אורי קלאוזנר). בין השניים מתפתחת מערכת יחסי עבודה טעונה, המושפעת מההבדלים ביניהם. בכל פרק יוצאים השניים לחקור מקרה רצח אחד, כשהם עוקבים צעד-צעד אחרי תנועותיו האחרונות של הקורבן. ככל שהחקירה מתקדמת, נאלצים השניים להתמודד עם תפניות מפתיעות וחשודים אפשריים. הם זוכים לגיבוי ממפקד היחידה, תורג'מן (עמוס לביא) ומשתפים בחקירות גם את חבריהם לתחנה. הצוות מורכב משלל דמויות: ריטה שוקרון-צרפתי כסגנית המפקד; שאול מזרחי כחוקר בצוות; וסיגלית פוקס כחוקרת מתחילה. עוד משתתפים: מרינה שויף, ולדימיר פרידמן, עדי טופול, נטע גרטי ומשה נאור.


שחקנים ודמויותיהם

דמות שחקן
בני לוי דני גבע
מנחם מדמוני אורי קלאוזנר
יוסי תורג'מן עמוס לביא
אמיל אוחנינה שאול מזרחי
ענת ארבלי סיגלית פוקס
רינה אקמן ריטה שוקרון
דימטרי זגנוב ולדימיר פרידמן
אורי פקר משה נאור
מיכל מדמוני עדי טופול
רונה חלפון מרינה שויף














קישורים חיצוניים

תבנית:אין בינויקי