מתי מגד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מתי מגד''' ([[1923]] - [[16 בנובמבר]] [[2003]]), [[סופר]] [[עברית|עברי]] מאנשי ה[[פלמ"ח]]. אחיו של הסופר [[אהרן מגד]] ודודו של הסופר [[אייל מגד]]. ידוע בשל עריכת ספר הפלמ"ח ([[1955]]) בשיתוף פעולה עם [[זרובבל גלעד]]. בנוסף לכתיבתו, שעסקה בנושאים האופייניים לדור הפלמ"ח, עסק גם בחקר ה[[ספרות]], וכן תרגם מספר מחזות. את שנותיו האחרונות בילה ב[[ניו יורק]], שם גם נפטר.
'''מתי מגד''' ([[1923]] - [[16 בנובמבר]] [[2003]]), [[סופר]] [[עברית|עברי]] מאנשי ה[[פלמ"ח]]. אחיו של הסופר [[אהרן מגד]] ודודו של הסופר [[אייל מגד]]. ידוע בשל עריכת ספר הפלמ"ח ([[1955]]) בשיתוף פעולה עם [[זרובבל גלעד]]. מגד חיבר כמה רומנים, הידועים שבהם - "המגדל הלבן" ו-"יום הקרב של דני". בנוסף לכתיבתו, שעסקה בנושאים האופייניים לדור הפלמ"ח, עסק גם בחקר ה[[ספרות]],ערך את האנתולוגיה לספרות צעירה "ביכורי עטים"(1972)(בה נתפרסמו לראשונה כותבים כויקי שירן,חזי לסקלי,דן הורוביץ,אריה קרישק,חנן עזרן ואחרים), וכן תרגם מספר מחזות. את שנותיו האחרונות בילה ב[[ניו יורק]], שם גם נפטר. א.ב. יהושוע,מידידיו, ביסס את הדמות הראשית ברומן שלו "גירושים מאוחרים" על דמותו של מגד.


{{קצרמר|ספרות}}
{{קצרמר|ספרות}}

גרסה מ־10:47, 4 באוקטובר 2007

מתי מגד (1923 - 16 בנובמבר 2003), סופר עברי מאנשי הפלמ"ח. אחיו של הסופר אהרן מגד ודודו של הסופר אייל מגד. ידוע בשל עריכת ספר הפלמ"ח (1955) בשיתוף פעולה עם זרובבל גלעד. מגד חיבר כמה רומנים, הידועים שבהם - "המגדל הלבן" ו-"יום הקרב של דני". בנוסף לכתיבתו, שעסקה בנושאים האופייניים לדור הפלמ"ח, עסק גם בחקר הספרות,ערך את האנתולוגיה לספרות צעירה "ביכורי עטים"(1972)(בה נתפרסמו לראשונה כותבים כויקי שירן,חזי לסקלי,דן הורוביץ,אריה קרישק,חנן עזרן ואחרים), וכן תרגם מספר מחזות. את שנותיו האחרונות בילה בניו יורק, שם גם נפטר. א.ב. יהושוע,מידידיו, ביסס את הדמות הראשית ברומן שלו "גירושים מאוחרים" על דמותו של מגד.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.