אחריות קפידה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דורית (שיחה | תרומות)
מ נראה לי שכדאי שאיזה משפטן יעבור על זה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
תיקון 39 לחוק העונשין קבע את האחריות הקפידה בס' 22 לחוק העונשין. מקום שאחריות זו קמה אין צורך בהוכחת [[היסוד הנפשי]]. אחריות קפידה הינה מידה של [[יסוד נפשי]] הנדרשת בחוקים מסויימים, ב[[עבירה פלילית]] שבה נדרש [[יסוד נפשי]] מסוג אחריות קפידה [[התביעה]] אינה צריכה להוכיח כל יסוד נפשי, והנטל מועבר על [[הנאשם]] להוכיח שלא הייתה [[מחשבה פלילית]] ושהוא לא נהג ב[[רשלנות]]. אחריות קפידה קיימת רק כשהמחוקק קבע זאת במפורש וזאת לפי סעיף 22 וסעיף 19 לחוק העונשין. לפני תיקון 39 סוג זה של [[יסוד נפשי]] נקרא [[אחריות מוחלטת]] - ההתנהגות היתה מקימה חזקה בלתי ניתנת לסתירה.
תיקון 39 לחוק העונשין קבע את האחריות הקפידה בס' 22 לחוק העונשין. מקום שאחריות זו קמה אין צורך בהוכחת [[היסוד הנפשי]]. אחריות קפידה הינה מידה של [[יסוד נפשי]] הנדרשת בחוקים מסויימים, ב[[עבירה פלילית]] שבה נדרש [[יסוד נפשי]] מסוג אחריות קפידה [[התביעה]] אינה צריכה להוכיח כל יסוד נפשי, והנטל מועבר על [[הנאשם]] להוכיח שלא הייתה [[מחשבה פלילית]] ושהוא לא נהג ב[[רשלנות]].על הנאשם להוכיח שעשה כל שניתן ביכולתו למנוע את העבירה. מדובר ברף גבוה, אבל זאת עדיין לא אחריות מוחלטת שאינה ניתנת לסתירה. אחריות קפידה קיימת רק כשהמחוקק קבע זאת במפורש וזאת לפי סעיף 22 וסעיף 19 לחוק העונשין. לפני תיקון 39 סוג זה של [[יסוד נפשי]] נקרא [[אחריות מוחלטת]] - ההתנהגות היתה מקימה חזקה בלתי ניתנת לסתירה.


סייגים לאחריות קפידה: [[חוסר שליטה]], [[גורם זר מתערב]] (Novus Actus Intervenious).
סייגים לאחריות קפידה: [[חוסר שליטה]], [[גורם זר מתערב]] (Novus Actus Intervenious).

גרסה מ־14:37, 1 ביולי 2005

תיקון 39 לחוק העונשין קבע את האחריות הקפידה בס' 22 לחוק העונשין. מקום שאחריות זו קמה אין צורך בהוכחת היסוד הנפשי. אחריות קפידה הינה מידה של יסוד נפשי הנדרשת בחוקים מסויימים, בעבירה פלילית שבה נדרש יסוד נפשי מסוג אחריות קפידה התביעה אינה צריכה להוכיח כל יסוד נפשי, והנטל מועבר על הנאשם להוכיח שלא הייתה מחשבה פלילית ושהוא לא נהג ברשלנות.על הנאשם להוכיח שעשה כל שניתן ביכולתו למנוע את העבירה. מדובר ברף גבוה, אבל זאת עדיין לא אחריות מוחלטת שאינה ניתנת לסתירה. אחריות קפידה קיימת רק כשהמחוקק קבע זאת במפורש וזאת לפי סעיף 22 וסעיף 19 לחוק העונשין. לפני תיקון 39 סוג זה של יסוד נפשי נקרא אחריות מוחלטת - ההתנהגות היתה מקימה חזקה בלתי ניתנת לסתירה.

סייגים לאחריות קפידה: חוסר שליטה, גורם זר מתערב (Novus Actus Intervenious). תבנית:נבדק