טימו טאיניו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ברוקולי (שיחה | תרומות)
תיקון קישור
PixelBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: pt:Teemu Tainio, tr:Teemu Tainio
שורה 25: שורה 25:
[[nl:Teemu Tainio]]
[[nl:Teemu Tainio]]
[[pl:Teemu Tainio]]
[[pl:Teemu Tainio]]
[[pt:Teemu Tainio]]
[[sv:Teemu Tainio]]
[[sv:Teemu Tainio]]
[[tr:Teemu Tainio]]

גרסה מ־05:46, 21 בינואר 2008

טימו טאיניו (נולד ב-27 בנובמבר 1979) כדורגלן פיני יליד העיר טורניו. טאיניו משחק כיום במועדון הכדורגל האנגלי טוטנהאם הוטספר מהפרמייר ליג. הוא יכול לשחק במגוון תפקידים, קשר הגנתי, קשר התקפי ואפילו כקיצוני. הוא ידוע ברוח הלחימה שלו והתיקולים החזקים שלו, לכן גם הוא סבל מפציעות משניות במהלך הקריירה שלו.

טאיניו הועלה לקבוצת הבוגרים במועדונו הראשון מעיר הולדתו, טי פי - 47 (TP-47), במסגרת הליגה השלישית הבכירה בפינלנד, כבר בגיל המדהים 14. הוא הוחתם בידי קבוצת האקה מהליגה הפינית הבכירה לעונת 1996. טאיניו הצטרף למועדון הצרפתי אוקזר בשנת 1997, ובילה שם 8 שנים. הוא זכה בגביע הצרפתי פעמיים עם אוקזר, וגם הצליח לצבור קצת נסיון בליגת האלופות. במהלך שהותו הארוכה במועדון, הוא סבל לאורך כל התקופה מפציעות חוזרות, דבר שכנראה מנע ודחה ממנו את המעבר לקבוצות בחירות יותר מהליגות המובילות של אירופה.

כאשר חוזהו של טאיניו עם אוקזר הסתיים ב-2005, הוא להיות שחקן חופשי. בינואר 2005, הוכרז על מעברו לטוטנהאם, המועדון שאותו העריץ מילדותו. בטוטנהאם הוא חתם על חוזה לארבע שנים, בקיץ 2005. הוא הפך להצלחה מסחררת ומהירה בקרב האוהדים והמאמן מרטין יול כבר במהלך משחקי קדם העונה, וכך קנה את מעמדו הקבוע בהרכב הפותח של הקבוצה, כבר בעונתו הראשונה, בה שיחק בתפקידים שונים בקישור. טאיניו כבש את שערו הראשון בשביל קבוצתו החדשה בדצמבר 2005 במשחק נגד ניוקאסל בפרמייר ליג, במגרשו הביתי, וויט הארט ליין.

טאיניו ערך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת פינלנד ב-5 בפברואר 1998, נגד נבחרת קפריסין, ובמהלך שנות ה-2000 הפך להיות שחקן הרכב בנבחרת. כיום הוא נחשב לעתים השחקן הטוב ביותר בנבחרת, ולעתים קרובות הוא מוזכר כקפטן הבא של הנבחרת. בעיית הפציעות של טאיניו גרמו לכך שהפסיד גם משחקים רבים וחשובים עבור מולדתו.

תארים