מקס ברנר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
VirtuOZ-old (שיחה | תרומות)
הוספה פיסקת "ראו גם" - עודד ברנר, וכן קישור שמו מתוך התמונה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:מותג_מקס-ברנר.gif|left|thumb|200px|תמונת המותג "מקס ברנר" - ציור דיוקן של עודד ברנר במשיכת קולמוס אחת על ידי המאיירת מירה פרידמן, מלווה בחתימה בראשי התיבות MB. מתחת לציור נכתב:<br />"שוקולד של האיש הקירח מקס ברנר"]]
[[תמונה:מותג_מקס-ברנר.gif|left|thumb|200px|תמונת המותג "מקס ברנר" - ציור דיוקן של [[עודד ברנר]] במשיכת קולמוס אחת על ידי המאיירת מירה פרידמן, מלווה בחתימה בראשי התיבות MB. מתחת לציור נכתב:<br />"שוקולד של האיש הקירח מקס ברנר"]]
'''מקס ברנר''' הינו [[מותג]] של מוצרי [[שוקולד]] [[חלב|חלביים]] יוקרתיים בבעלות [[שטראוס עלית]] ו[[עודד ברנר]]. המפעל המייצר את מוצרי החברה ממוקם ב[[צפת]]. משרדי ומחסני החברה ממוקמים ברחוב גלגלי הפלדה 3, [[כפר סבא]]. החברה מנוהלת על ידי המנכ"לית [[איילה לפשיץ]].
'''מקס ברנר''' הינו [[מותג]] של מוצרי [[שוקולד]] [[חלב|חלביים]] יוקרתיים בבעלות [[שטראוס עלית]] ו[[עודד ברנר]]. המפעל המייצר את מוצרי החברה ממוקם ב[[צפת]]. משרדי ומחסני החברה ממוקמים ברחוב גלגלי הפלדה 3, [[כפר סבא]]. החברה מנוהלת על ידי המנכ"לית [[איילה לפשיץ]].


שורה 27: שורה 27:


[[en:Max_Brenner]]
[[en:Max_Brenner]]

==ראו גם==
* [[עודד ברנר]] - ממקימי ובעלי מותג ה[[שוקולד]] מקס ברנר


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־04:04, 6 בפברואר 2008

קובץ:מותג מקס-ברנר.gif
תמונת המותג "מקס ברנר" - ציור דיוקן של עודד ברנר במשיכת קולמוס אחת על ידי המאיירת מירה פרידמן, מלווה בחתימה בראשי התיבות MB. מתחת לציור נכתב:
"שוקולד של האיש הקירח מקס ברנר"

מקס ברנר הינו מותג של מוצרי שוקולד חלביים יוקרתיים בבעלות שטראוס עלית ועודד ברנר. המפעל המייצר את מוצרי החברה ממוקם בצפת. משרדי ומחסני החברה ממוקמים ברחוב גלגלי הפלדה 3, כפר סבא. החברה מנוהלת על ידי המנכ"לית איילה לפשיץ.

כדי לשמור על תדמית יוקרתית נמכרים מוצרי החברה, הארוזים בעיצוב רטרו, רק בחנויות גורמה, יקבים, בתי מלון, חנויות של מקס ברנר, מסעדות של מקס ברנר הקרויות שוקולד-בּר (Chocolate bar, בעברית 'דוכן שוקולד' או לחלופין 'וופל מצופה שוקולד'), וכדומה. שוקולד-בּרים של מקס ברנר ממוקמים באוסטרליה, בארצות הברית, בסינגפור, הפיליפינים ובישראל. בתי עסק נוספים של החברה פזורים אף במדינות רבות יותר.

היסטוריה

החברה נוסדה בישראל בשנת 1996 והציבה לה למטרה ליצור תרבות שוקולד חדשה. תחילתה בחנות שוקולד קטנה ברעננה שהוקמה על ידי שני שותפים: מקס פיכטמן, אופה מדנמרק, ועודד ברנר. החנות זכתה להצלחה רבה ועד מהרה התרחבה ופתחה סניפים נוספים בארץ. רוב המתכונים של מקס ברנר מבוססים על מתכונים של הקונדיטור הפריזאי מישל שודה אצלו עבד עודד ברנר כשוליה.

בעקבות קשיים כלכליים, נמכרה החברה בחלקה לבועז שנפלד, יזם צעיר בעל ממון. בשלב זה עזב מקס פיכטמן את החברה אך שם החברה נותר כשהיה. נוצר צורך לרענן את החברה ולמתג אותה מחדש, עודד ברנר פנה לחברת G-FACTOR בבעלות אבי גנור ויונתן פקטור אשר מיתגו ועיצבו מחדש את מקס ברנר.

בתערוכה בסן פרנסיסקו הציגו ברנר ושנפלד רעיונות חדשים של תרבות השוקולד שלהם והתקבלו בהתלהבות רבה על ידי חברות מסחריות גדולות כגון הרודס ודין אנד דה-לוקה. בפני החברה הקטנה נפתח שוק גדול מאוד בן־לילה וזו לא הצליחה להתמודד עם גודל הדרישה במשך כמה חודשים. על רקע המשבר נתגלע סכסוך בין ברנר לשנפלד שבעקבותיו עזב שנפלד את החברה. עודד ברנר החל לחפש קונה חדש לשיקום החברה. בשנת 2001 החל שיתוף הפעולה עם "עלית" (כיום שטראוס עלית) שרכשה חלק מהמותג והשאירה בידי ברנר את הידע והאחריות על קו המוצרים.

מוצרים מקוריים

בקו המוצרים של מקס ברנר קיימים מספר רעיונות מקוריים המשלבים מאכלים ומשקאות מתרבויות שונות. להלן מספר דוגמאות:

סאקאווֹ (suckao)
משקה שוקולד קטן (שוֹט) מרוכז ועשיר המוגש בכוס המזכירה בצורתה כוס לשתיית המשקה הדרום-אמריקאי מאטה. בתחתית הכוס ישנו חלל לנר המחמם את המשקה. בדומה למאטה, קשית-כפית מתכת משמשת לשתייה וערבוב המשקה. שם המשקה מורכב משתי מילים, suck ("מציצה" באנגלית) משום שמוצצים את המשקה עם קשית ו־kakao ("קקאו" בספרדית).
קוביות (cubes)
שוקולד שבור לקוביות שוות צלעות (בניגוד לקוביות שבטבלאות שוקולד) הנמכר בקופסא קטנה.
צ'יקאו (chicao)
לוחיות שוקולד דקיקות משובצות בשברי פולי קקאו. המוצר קיבל את שמו מאזור בוונצואלה בו מגדלים קקאו איכותי.
כוס חיבוק (hug mug)
ספל למשקאות חמים ללא ידית אשר צורתה מחייבת את השותה לחפון את הספל בשתי כפות ידיו כמגיש מנחה ולקרב את שתי כפות ידיו לפניו בזמן השתייה. לצופה מהצד, שתייה מספל זה עשויה להיראות כאילו השותה יוצק את המשקה לפיו מתוך ידיו.
ממרח שוקולד (chocolate cream)
ממרח שוקולד עם שמנת בטעם שוקולד בלגי משובח ארוז בתוך שפופרת מתכת עם פקק מתברג ונמכר בצירוף וופלים בלגיים קטנים.
פיצת שוקולד
בצק דק מרוח בשוקולד מומס. תוספות לפיצה: חתיכות שוקולד פריכות או מרשמלו קלוי.

ראו גם

קישורים חיצוניים