Cygwin – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
{{לערוך|סיבה=מסתמך על ידע מוקדם שלא לצורך}}; פירוט ודיוק בכיתוב תמונה
Noam (שיחה | תרומות)
עריכה
שורה 2: שורה 2:


[[תמונה:Cygwin X11 rootless WinXP.png|שמאל|ממוזער|250px|חלונות של תוכנות העושות שימוש ב־Cygwin במערכת ההפעלה Windows.]]
[[תמונה:Cygwin X11 rootless WinXP.png|שמאל|ממוזער|250px|חלונות של תוכנות העושות שימוש ב־Cygwin במערכת ההפעלה Windows.]]
'''Cygwin''' היא אוסף של [[תוכנה|תוכנות]] ושל כלים חופשיים שפותחו במקור על־ידי [[Cygnus Solutions]] כדי לאפשר למערכות ה[[חלונות]] למיניהן להתנהג כמו מערכת [[יוניקס]]. Cygwin נועדה בעיקר להקל על [[הסבה]] (porting) של תוכנות הרצות על ארכיטקטורת [[POSIX]], כך שיעבדו על מערכות [[Windows]]. תוכנות שהוסבו ל־Windows על־ידי Cygwin רצות בצורה אופטימלית במערכות [[Windows NT]], ויכולות לרוץ בצורה משביעת רצון במערכות [[Windows 9x]]. כיום, Cygwin מפותחת על־ידי צוות המפתחים של [[Red Hat]] ואחרים, והיא עובדת על כל מערכות חלונות, פרט לגרסת [[Windows CE]].
'''Cygwin''' היא חבילת תוכנה שפותחה במקור על־ידי [[Cygnus Solutions]], על מנת לאפשר ל[[מערכת הפעלה|מערכת ההפעלה]] [[חלונות]] להתנהג בצורה דומה למערכת [[יוניקס]]. תוכנות שהוסבו ל־Windows על־ידי Cygwin רצות בצורה אופטימלית במערכות [[Windows NT]], וחלקן גם יכולות לרוץ בצורה משביעת רצון במערכות [[Windows 9x]]. כיום, Cygwin מפותחת על־ידי צוות המפתחים של [[Red Hat]] ואחרים כ[[תוכנה חופשית]].


== תיאור ==
Cygwin כוללת ספריית פקודות (קובץ cygwin1.dll המתנהג כ[[אמולטור]]), הנקראות בעגה של Win32 פקודות [[API]], כלי פיתוח מבית [[GNU]] כמו GCC ו־GDB כדי לאפשר פיתוח תוכנה בסיסי, ומספר יישומים נפוצים של יוניקס שעברו הסבה. המערכת הגרפית X התווספה ל־Cygwin ב־[[2001]].
Cygwin כוללת ספרייה שמיישמת את פקודות המערכת של תקן [[POSIX]] בעזרת פקודות מערכת של [[חלונות]], כלי פיתוח מבית [[GNU]] (כגון GCC ו־GDB) כדי לאפשר פיתוח תוכנה בסיסי, וכן מספר גדול של כלי יוניקס נפוצים. החבילה לא מאפשרת להריץ יישומי לינוקס על חלונות, ויש צורך לבנות את התוכנות מ[[קוד מקור|קוד המקור]] שלהן כדי שיפעלו תחת חלונות.


חברת Red Hat מפיצה את Cygwin תחת רישיון [[GPL]], אך עם סעיף המחייב שתוכנות המתמשות ב־Cygwin יהיו תחת רישיון של [[קוד פתוח]]. החברה גם מאפשרת לרכוש רישיון מסחרי שמתיר להפיץ תוכנה קניינית אשר מבוססת על Cygwin.
* Cygwin לא מריצה יישומי לינוקס על חלונות, אלא בעזרתה יש לבנות את התוכנות מ[[קוד מקור|קוד המקור]] כדי שיפעלו תחת חלונות.
* Cygwin לא מאפשרת ליישומי חלונות להשתמש בפונקציות של לינוקס. שוב, כדי שתוכנות יוכלו להשתמש בפונקציונליות של לינוקס, יש לבנות אותן מחדש מקוד המקור בעזרת Cygwin.

חברת Red Hat מוציאה את Cygwin תחת רישיון [[GPL]], אך עם סעיף המחייב שתוכנות המתמשות ב־Cygwin יהיו תחת רישיון של קוד פתוח. Red Hat גם מאפשרת לרכוש רישיון שיאפשר לגורמים מסחריים להשתמש ב־Cygwin.

קיימים יישומים רבים שעברו הסבה מלינוקס לחלונות וניתן להריץ אותם אך ורק בנוכחות cygwin1.dll.


== היסטוריה ==
== היסטוריה ==
Cygwin התחילה את דרכה ב־[[1995]] כפרויקט של [[סטיב צ'מברליין]], מהנדס ב־Cygnus, ששם לב שחלונות NT ו־95 משתמשות באובייקטים שכבר היו קיימים ב־GNU, וש־GNU עצמה תומכת במחשבים מבוססי [[x86]]. כך, לפחות בתאוריה, ניתן היה לנתב את GCC כדי שהוא [[מהדר|יהדר]] עבור חלונות. תאוריה זו הוכחה כנכונה והפכה לאב־הטיפוס של סייגווין.
Cygwin התחילה את דרכה ב־[[1995]] כפרויקט של [[סטיב צ'מברליין]], מהנדס ב־Cygnus, ששם לב שחלונות NT ו־95 משתמשות בפורמט ל[[קבצי אובייקטים]] שכבר היה בשימוש ב־GNU, ושממילא GNU עצמה תומכת במחשבים מבוססי [[x86]]. כך, לפחות בתאוריה, ניתן היה לנתב את GCC כדי שהוא [[מהדר|יהדר]] עבור חלונות. תאוריה זו הוכחה כנכונה ושימשה כבסיס לאב־הטיפוס של Cygwin.


השלב הבא היה לפתח GCC שירוץ על מערכות Windows, אך זה דרש פונקציונליות רבה של יוניקס, כך שהפתרון היה "לתרגם" קריאות של יוניקס לפקודות בחלונות.
השלב הבא היה לפתח גרסה של GCC שתרוץ על מערכות Windows, מה שדרש פונקציונליות רבה של יוניקס, כך שהפתרון היה "לתרגם" קריאות של יוניקס לפקודות בחלונות.


עד [[1996]] מפתחים נוספים הצטרפו לפרויקט, והיה כבר ברור ש־Cygwin תהיה דרך נוחה לספק את הכלים של Cygnus למערכות Windows (קודם לכן השתמשו ב־[[DJGPP]]).
עד [[1996]] מפתחים נוספים הצטרפו לפרויקט, והיה כבר ברור ש־Cygwin תהיה דרך נוחה לספק את הכלים של Cygnus למערכות Windows (קודם לכן השתמשו ב־[[DJGPP]]).
בסביבות [[1998]], Cygnus החלה להציע את Cygwin כחבילה נפרדת העומדת בזכות עצמה.
הנוחיות באה לידי ביטוי במיוחד באפשרות של [[מהדר]] רב־פלטפורמי ורב־כיווני.
בסביבות [[1998]], Cygnus החלה להציג את Cygwin כחבילה נפרדת העומדת בזכות עצמה.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־21:07, 22 בפברואר 2008

חלונות של תוכנות העושות שימוש ב־Cygwin במערכת ההפעלה Windows.

Cygwin היא חבילת תוכנה שפותחה במקור על־ידי Cygnus Solutions, על מנת לאפשר למערכת ההפעלה חלונות להתנהג בצורה דומה למערכת יוניקס. תוכנות שהוסבו ל־Windows על־ידי Cygwin רצות בצורה אופטימלית במערכות Windows NT, וחלקן גם יכולות לרוץ בצורה משביעת רצון במערכות Windows 9x. כיום, Cygwin מפותחת על־ידי צוות המפתחים של Red Hat ואחרים כתוכנה חופשית.

תיאור

Cygwin כוללת ספרייה שמיישמת את פקודות המערכת של תקן POSIX בעזרת פקודות מערכת של חלונות, כלי פיתוח מבית GNU (כגון GCC ו־GDB) כדי לאפשר פיתוח תוכנה בסיסי, וכן מספר גדול של כלי יוניקס נפוצים. החבילה לא מאפשרת להריץ יישומי לינוקס על חלונות, ויש צורך לבנות את התוכנות מקוד המקור שלהן כדי שיפעלו תחת חלונות.

חברת Red Hat מפיצה את Cygwin תחת רישיון GPL, אך עם סעיף המחייב שתוכנות המתמשות ב־Cygwin יהיו תחת רישיון של קוד פתוח. החברה גם מאפשרת לרכוש רישיון מסחרי שמתיר להפיץ תוכנה קניינית אשר מבוססת על Cygwin.

היסטוריה

Cygwin התחילה את דרכה ב־1995 כפרויקט של סטיב צ'מברליין, מהנדס ב־Cygnus, ששם לב שחלונות NT ו־95 משתמשות בפורמט לקבצי אובייקטים שכבר היה בשימוש ב־GNU, ושממילא GNU עצמה תומכת במחשבים מבוססי x86. כך, לפחות בתאוריה, ניתן היה לנתב את GCC כדי שהוא יהדר עבור חלונות. תאוריה זו הוכחה כנכונה ושימשה כבסיס לאב־הטיפוס של Cygwin.

השלב הבא היה לפתח גרסה של GCC שתרוץ על מערכות Windows, מה שדרש פונקציונליות רבה של יוניקס, כך שהפתרון היה "לתרגם" קריאות של יוניקס לפקודות בחלונות.

עד 1996 מפתחים נוספים הצטרפו לפרויקט, והיה כבר ברור ש־Cygwin תהיה דרך נוחה לספק את הכלים של Cygnus למערכות Windows (קודם לכן השתמשו ב־DJGPP). בסביבות 1998, Cygnus החלה להציע את Cygwin כחבילה נפרדת העומדת בזכות עצמה.

קישורים חיצוניים

תבנית:נ