מלדרה מטרידה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
|טקסונום=ק. ארגמן
|טקסונום=ק. ארגמן
}}
}}
'''מלדרה מטרידה''' לטינית: Maladera matrida. ידועה בשמה העממי חומייני. הוא [[חרק]] השייך לסדרת ה[[חיפושיות]], ממשפחת ה[[זבליתיים]]. זהו מין חדש ב[[ארץ ישראל]], והוכנס כנראה מ[[איראן]] בסוף שנות השבעים או בראשית שנות השמונים (מכאן שמו העממי - "[[רוחאללה ח'ומייני|חומייני]]"). המלדרה נמצאה לראשונה באזור [[תל אביב]], ומאז היא מתפשטת בארץ.
'''מלדרה מטרידה''' לטינית: Maladera matrida. ידועה בשמה העממי חומייני. הוא [[חרק]] השייך לסדרת ה[[חיפושיות]], ממשפחת ה[[זבליתיים]]. זהו מין חדש ב[[ארץ ישראל]], והוכנס כנראה מ[[איראן]] בסוף שנות השבעים או בראשית שנות השמונים (מכאן שמו העממי - "חומייני"{{מקור}}). המלדרה נמצאה לראשונה באזור [[תל אביב]], ומאז היא מתפשטת בארץ.


הבוגרים פעילים בחודשי ה[[אביב]] וה[[קיץ]], מעופפים בעיקר בשעות הערב. ה[[זכר|זכרים]] עפים בשעות הערב וה[[לילה]] בחיפוש אחר [[נקבה|נקבות]], נמשכים גם לאור של נורות וחודרים לבתים.
הבוגרים פעילים בחודשי ה[[אביב]] וה[[קיץ]], מעופפים בעיקר בשעות הערב. ה[[זכר|זכרים]] עפים בשעות הערב וה[[לילה]] בחיפוש אחר [[נקבה|נקבות]], נמשכים גם לאור של נורות וחודרים לבתים.

גרסה מ־18:00, 20 במרץ 2008


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים [ שם_מדעי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןמלדרה מטרידה
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: פרוקי רגליים
מחלקה: חרקים
סדרה: חיפושיות
תת־סדרה: Polyphaga
משפחה: זבליתיים
סוג: מלדרה
מין: מלדרה מטרידה
שם מדעי
Maladera insanabilis
‏ק. ארגמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלדרה מטרידה לטינית: Maladera matrida. ידועה בשמה העממי חומייני. הוא חרק השייך לסדרת החיפושיות, ממשפחת הזבליתיים. זהו מין חדש בארץ ישראל, והוכנס כנראה מאיראן בסוף שנות השבעים או בראשית שנות השמונים (מכאן שמו העממי - "חומייני"[דרוש מקור]). המלדרה נמצאה לראשונה באזור תל אביב, ומאז היא מתפשטת בארץ.

הבוגרים פעילים בחודשי האביב והקיץ, מעופפים בעיקר בשעות הערב. הזכרים עפים בשעות הערב והלילה בחיפוש אחר נקבות, נמשכים גם לאור של נורות וחודרים לבתים.

אורך הגוף 7-9 מ"מ, צבעה חום-אדמדם.

המלדרה עלולה לגרום גם לנזק: הבוגרים אוכלים עלים, ניצנים ופרחים של צמחים שונים, כגון ורדים, בטטות ועצי הדר.

הנקבה מטילה את ביציה בקבוצות בקרקע ומספרן נע בין 60 עד 100.

הזחלים (מסוג דרן) חיים בקרקע ואוכלים בעיקר שורשים, ונזקם לגידולי שורש, כגון בטטות, עלול להיות ניכר.