זמן סיבוב עצמי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דף חדש: '''זמן סיבוב עצמי''' של גוף אסטרונומי הינו משך הזמן בו הגוף משלים סיבוב שלם שביב ציר הסיבוב שלו. ה[[יממה...
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''זמן סיבוב עצמי''' של גוף אסטרונומי הינו משך הזמן בו הגוף משלים סיבוב שלם שביב [[ציר הסיבוב]] שלו. ה[[יממה]] היא זמן הסיבוב העצמי של [[כדור הארץ ]]. מכוון שתנועתו של כדור הארץ במרחב מורכבת מסיבוב סביב [[ציר סיבוב|ציר הסיבוב]] שלו ומתנועת ה[[הקפה]] סביב [[השמש]] משך סיבוב כפי שימדד ביחס לשמש אינו זהה למשך סיבוב שיימדד ביחס לכוכבים הנמצאים לכל דבר ועניין באינסוף. '''יממה שמשית''' היא כזו הנמדדת בין שתי [[מצהר|צהירות]] רצופות של השמש, ממוצע משך יממה שמשית הינו 24 שעות (86400 שניות) אולם זמן זה משתנה לאורך השנה בגלל שינוי המרחק בין כדור הארץ והשמש (בהתאם ל[[חוקי קפלר|חוק השני של קפלר]]). '''יממה כוכבית''' היא כזו שנמדדת בין שתי צהירות רצופות של כוכב. מכוון שמרחק אופייני לכוכבים נמדד ב[[שנת אור|שנות אור ]](לעומת דקות אור לשמש) מרחק זה נחשב כאינסופי ולכן אינו מושפע מתנועת כדור הארץ סביב השמש. משך יממה כוכבית הינו 23 שעות, 56 דקות ו4.091 שניות. 4 דקות אלו מצטברות לאורך שנה שלמה ל24יממה ובכך מתבטלות. בניגוד לדעה רוחת אין כל קשר בין הפרש זמן זה ובין ה[[29 בפברואר]].
'''זמן סיבוב עצמי''' של גוף אסטרונומי הינו משך הזמן בו הגוף משלים סיבוב שלם שביב [[ציר הסיבוב]] שלו. ה[[יממה]] היא זמן הסיבוב העצמי של [[כדור הארץ ]]. מכוון שתנועתו של כדור הארץ במרחב מורכבת מסיבוב סביב [[ציר סיבוב|ציר הסיבוב]] שלו ומתנועת ה[[זמן הקפה|הקפה]] סביב [[השמש]] משך סיבוב כפי שימדד ביחס לשמש אינו זהה למשך סיבוב שיימדד ביחס לכוכבים הנמצאים לכל דבר ועניין באינסוף.
*'''יממה שמשית''' היא כזו הנמדדת בין שתי [[מצהר|צהירות]] רצופות של השמש, ממוצע משך יממה שמשית הינו 24 שעות (86400 שניות) אולם זמן זה משתנה לאורך השנה בגלל שינוי המרחק בין כדור הארץ והשמש (בהתאם ל[[חוקי קפלר|חוק השני של קפלר]]).
*'''יממה כוכבית''' היא כזו שנמדדת בין שתי צהירות רצופות של כוכב. מכוון שמרחק אופייני לכוכבים נמדד ב[[שנת אור|שנות אור ]](לעומת דקות אור לשמש) מרחק זה נחשב כאינסופי ולכן אינו מושפע מתנועת כדור הארץ סביב השמש. משך יממה כוכבית הינו 23 שעות, 56 דקות ו4.091 שניות. 4 דקות אלו מצטברות לאורך שנה שלמה ל24יממה ובכך מתבטלות. בניגוד לדעה רוחת אין כל קשר בין הפרש זמן זה ובין ה[[29 בפברואר]].


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־23:43, 9 באפריל 2008

זמן סיבוב עצמי של גוף אסטרונומי הינו משך הזמן בו הגוף משלים סיבוב שלם שביב ציר הסיבוב שלו. היממה היא זמן הסיבוב העצמי של כדור הארץ . מכוון שתנועתו של כדור הארץ במרחב מורכבת מסיבוב סביב ציר הסיבוב שלו ומתנועת ההקפה סביב השמש משך סיבוב כפי שימדד ביחס לשמש אינו זהה למשך סיבוב שיימדד ביחס לכוכבים הנמצאים לכל דבר ועניין באינסוף.

  • יממה שמשית היא כזו הנמדדת בין שתי צהירות רצופות של השמש, ממוצע משך יממה שמשית הינו 24 שעות (86400 שניות) אולם זמן זה משתנה לאורך השנה בגלל שינוי המרחק בין כדור הארץ והשמש (בהתאם לחוק השני של קפלר).
  • יממה כוכבית היא כזו שנמדדת בין שתי צהירות רצופות של כוכב. מכוון שמרחק אופייני לכוכבים נמדד בשנות אור (לעומת דקות אור לשמש) מרחק זה נחשב כאינסופי ולכן אינו מושפע מתנועת כדור הארץ סביב השמש. משך יממה כוכבית הינו 23 שעות, 56 דקות ו4.091 שניות. 4 דקות אלו מצטברות לאורך שנה שלמה ל24יממה ובכך מתבטלות. בניגוד לדעה רוחת אין כל קשר בין הפרש זמן זה ובין ה29 בפברואר.

לקריאה נוספת

  • יגאל פת-אל - אסטרונומיה - מדריך להכרת השמים, הוצאת קוסמוס (1998).

קישורים חיצוניים