הגה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
AlleborgoBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: it:Volante
TXiKiBoT (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: mk:Волан
שורה 29: שורה 29:
[[id:Setir]]
[[id:Setir]]
[[it:Volante]]
[[it:Volante]]
[[mk:Волан]]
[[nl:Stuur]]
[[nl:Stuur]]
[[pl:Kierownica samochodu]]
[[pl:Kierownica samochodu]]

גרסה מ־21:36, 12 ביוני 2008

הגה של מכונית מודרנית

ההגה הוא חלק של כלי תחבורה המשמש לקביעת כיוון התקדמותו. הוא חלק ממערכת הניווט וההיגוי בכל כלי הרכב היבשתיים המודרניים וניתן למוצאו גם בכלי תעופה וכלי שיט. חלק זה של מערכת ההיגוי נשלט על ידי הנהג בעוד ששאר החלקים מגיבים לתנועות ההגה. הניווט יכול היעשות בשתי דרכים: בעזרת רכיבים הידראוליםהגה כוח) או על ידי מחשב (בעיקר במכונות חדישות). כדי למנוע גניבה רוב ההגאים נעולים כאשר מפתח ההצתה מוצא החוצה מהמנעול.

הגאים למכוניות נוסעים הם בדרך כלל עגולים, כאשר ההגה מחובר לעמוד ההיגוי על ידי מספר חישורים. בארצות שבהן נוסעים בצד שמאל של הכביש, ההגה נמצא בצד ימין של המכונית ולהפך.

עם זאת, ההגה משמש לא רק להיגוי. ברוב המכוניות נמצא בההגה כפתור שמפעיל את הצופר. בנוסף,כלי רכב מודרניים רבים כוללים הגה בעל כפתורים לבקרת שיוט (Cruise Control) ושליטה במערכת הקול של המכונית, זאת כדי להפחית את המקרים בהם הנהג מסיר את ידיו מההגה.

כיום ברוב הגאי המכוניות מאוחסנת כרית אוויר דחוסה במרכז ההגה אשר נפתחת בזמן התנגשות חזיתית.לכן כדי למנוע פציעה מפתיחת כרית האוויר עצמה חשוב לא לשבת קרוב מידי להגה.מומלץ לשבת במרחק של לפחות 30 ס"מ בין ההגה לחזה הנהג.

כמו כן נפוצים התקני קלט מסוימים למחשב מעוצבים כדי להיראות ולהיות מורגשים כמו הגה אמיתי ובעיקר מיועדים למשחקי מירוצים.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.