הרשימה השחורה של הוליווד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Loveless (שיחה | תרומות)
ברוקולי (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בתקופת ה[[מקארתיזם]], '''הרשימה השחורה של הוליווד''' (ב[[אנגלית]]: '''Hollywood blacklist''') הייתה [[רשימה]] שמית של [[גברים]] ו[[נשים]] מתעשיית ה[[קולנוע]] ה[[ארצות הברית של אמריקה|אמריקאית]] (שמרכזה ב[[הוליווד]]), שנכללו בה בשל נאמנותם המשוערת או המוכחת לרעיונות [[פוליטי]]ים או [[אידאולוגיה|אידאולוגי]]ים בעלי זיקה ל[[קומוניזם]].
בתקופת ה[[מקארתיזם]], '''הרשימה השחורה של הוליווד''' (ב[[אנגלית]]: '''Hollywood blacklist''') הייתה [[רשימה]] שמית של [[גברים]] ו[[נשים]] מתעשיית ה[[קולנוע]] ה[[ארצות הברית|אמריקאית]] (שמרכזה ב[[הוליווד]]), שנכללו בה בשל נאמנותם המשוערת או המוכחת לרעיונות [[פוליטי]]ים או [[אידאולוגיה|אידאולוגי]]ים בעלי זיקה ל[[קומוניזם]].


מהנכללים ברשימה נמנעה [[תעסוקה]] בתחומם ונמנע מהם פרסום ציבורי.
מהנכללים ברשימה נמנעה [[תעסוקה]] בתחומם ונמנע מהם פרסום ציבורי.

גרסה מ־22:27, 24 ביוני 2008

בתקופת המקארתיזם, הרשימה השחורה של הוליוודאנגלית: Hollywood blacklist) הייתה רשימה שמית של גברים ונשים מתעשיית הקולנוע האמריקאית (שמרכזה בהוליווד), שנכללו בה בשל נאמנותם המשוערת או המוכחת לרעיונות פוליטיים או אידאולוגיים בעלי זיקה לקומוניזם.

מהנכללים ברשימה נמנעה תעסוקה בתחומם ונמנע מהם פרסום ציבורי.

בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים הרשימה הורחבה לכלל תעשיית הבידור האמריקאית, וכללה תסריטאים, במאי קולנוע, שחקנים, מלחינים ומוזיקאים, כתבים ומגישי תוכניות, וכן עובדים נוספים בתעשיית הבידור.

הרשימה השחורה ניזונה מהאווירה שסבבה את ועדת בית הנבחרים לפעילות אנטי אמריקנית, וראתה בעיקר בקומוניזם אידאולוגיה מסוכנת הנוגדת את הרוח האמריקאית.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.