גמביט (קומיקס) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Y.B (שיחה | תרומות)
שוחזר מעריכה של Beenstyle לגרסה 4995224 של Yonidebot
מ רובוט מוסיף: el:Gambit מסיר: fi:Gambiitti
שורה 52: שורה 52:


[[en:Gambit (comics)]]
[[en:Gambit (comics)]]
[[el:Gambit]]
[[es:Gambito (cómic)]]
[[es:Gambito (cómic)]]
[[fi:Gambiitti]]
[[fr:Gambit (comics)]]
[[fr:Gambit (comics)]]
[[it:Gambit]]
[[it:Gambit]]

גרסה מ־17:08, 7 ביולי 2008

תבנית:שכתוב תבנית:סופרגיבור גמביט הוא שם הקוד של רמי לה-בואה, דמות קומיקס של חברת מארוול קומיקס אשר הופיע לראשונה בשנת 1990 בחוברת #266 Uncanny X-Men מאת סטן לי וכריס קלרמונט. גמביט חבר בקבוצת המוטציות האקס-מן.
הוא מוטציה בעל יכולת לטעון חפצים עם אנרגיה קינטית אשר גורמת למבנה המולקולרי שלהם להיות בלתי יציב ומוביל לפיצוץ.

רמי נולד בניו אורלינס לואיזיאנה. הוריו נטשו אותו אחר הלידה בשל עיניו האדומות. כילד נחטף על ידי גילדת הגנבים אשר האמינו בעקבות נבואה עתיקה שהוא "ניבחר" שיאחד בין שתי הגילדות היריבות, גילדת הגנבים וגילדת המתנקשים. גמביט הילד הופקד אצל כנופית גנבי רחוב אשר גידלו אותו וחינכו אותו כגנב. רמי אשר חי כיתום ברחובות, ניסה לכייס אדם בשם זאן-לוק לה-בואה ראש גילדת הגנבים אשר הוציא את הילד מהרחובות ואימץ אותו כבנו. בניסיון ליישב את הסכסוך בין הגילדות נישא לבלה דונה (אישה יפה) בודרקאס ביתו של ראש המתנקשים. אחרי החתונה הוא הוזמן לדו-קרב על ידי אחיה של כלתו ג'וליאן שהתנגד נחרצות לברית בין שני המחנות הניצים וכמובן לחתונה. גמביט ניצח בקרב והרג את ג'וליאן, גורש מהעיר ואיבד את בלה דונה שלא סלחה לו על שהרג את אחיה.

קורותיו בשנים הבאות היו בגדר תעלומה, כל הידוע הוא שגמביט נדד בעולם והפך לגנב מומחה, בשנים העלומות האלו הוא צובר בני ברית, יריבים וסודות אשר עוד ירדפו אותו בהמשך. בכול הנוגע לכוחותיו הרגיש גמביט כמקולל, לכן כאשר פגש את חוקר הגנטיקה סיניסטר נעתר בשמחה להצעתו של החוקר לעזור לו לשלוט בכוחותיו. סיניסטר ביצע ניתוח במוחו של גמביט במטרה להקטין את רמת כוחותיו ולאפשר לו שליטה בכוחותיו.
גמביט שהיה חייב לסיניסטר החל לבצע משימות בשבילו עד שיום אחד החליט שהוא לא מוכן לשרת אותו יותר. סיניסטר הציע שיבצע בשבילו משימה אחרונה ובכך יפדה את חובו.

המשימה הייתה להרכיב בשבילו קבוצת שכירי חרב מוטנטים (כגון סייברתות') ולהוביל אותם למסתור התת-קרקעי של קבוצת מוטציות שנקראת המורלוקס כביכול על מנת ללמוד עליהם כשמטרתו האמיתית הייתה לרצוח את המורלוקס.
גמביט הצליח להציל ילדה אחת בשם שרה משכירי החרב של סיניסטר. אותה ילדה גדלה והפכה שנים לאחר מכן לחברת האקס-מן מארוו.

כאשר האקס-מן גילו על עברו של גמביט עם המורלוקס, נערך לו משפט באנטארקטיקה על ידי אריק לנשר (מגנטו) בתחפושת. לאחר המשפט האקס-מן החליטו להדיח את גמביט ורוג שהרגישה נבגדת זנחה אותו באנטארקטיקה. לאחר תקופה ארוכה רוג החליטה לחפש את גמביט אך ללא הצלחה. זמן קצר לאחר מכן האקס-מן נתקלו בו כאשר ניסה לגנוב את הגביש של סיטוראק (מקור הכוח של ג'אגרנאווט). גמביט הסכים לחזור לאקס-מן בעיקר בשביל הכבוד העצמי ואהבתו לרוג.

מאוחר יותר גמביט הצטרף לצוות האקסטרים של סטורם בעקבות היומנים של דסטיני. הקבוצה התמודדה מול מספר אויבים וביניהם בחור בשם ורגאס שהצליח להרוג את סיילוק בעזרת חרבו. בהמשך עלילות האקסטרים אקס-מן ורגאס הצליח גם כמעט להרוג את גמביט בכך ששיפד אותו ואת רוג ביחד על חרבו. שניהם שרדו את הפגיעה אך גמביט היה במצב פאטאלי. רוג הצליחה לשכנע אותו שלא לוותר בעודו מתנדנד בין חיים ומוות. בעקבות הפגיעה שניהם איבדו את כוחותיהם והחליטו לפרוש מהקבוצה ולנצל את ההפוגה בכוחות שלהם לטובת אהבתם.

כשגמביט ורוג חזרו סייג' הצליחה "להצית" מחדש את הכוחות שלהם אך הם לא יכלו לשלוט בהם. כתוצאה מכך גמביט איבד את הראיה לאחר שקלף שהוא טען התפוצץ לו בפרצוף. כעבור זמן לא רב סייג' הצליחה גם להחזיר לגמביט את הראיה.

לאחר אירועי House of M, שבעקבותם רוב המוטנטים בעולם איבדו את הכוח אפוקליפס ניצל את ההזדמנות כדי לקום שוב. הוא צירף לשורותיו בתור הפרשים הרגילים את גאזר בתור "מלחמה", סאן-פייר בתור "רעב", פולאריס בתור "מחלה" וגמביט, שהתנדב לשורותיו של אפוקליפס כדי לרגל אחריו לטובת האקס-מן, הפך להיות "מוות". תהליך הפיכתו של גמביט ל"מוות" גרם לכך שהוא איבד את חזותו (עור שחור ושיער לבן) וכמו כן גם את זהותו. לאחר הפסדו של אפוקליפס גמביט הצליח להימלט ביחד עם סאן-פייר. שניהם נראו בפעם האחרונה בחברתו של לא אחר מאשר מר סיניסטר.