בוסטון סלטיקס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: ניצחון; ג'אז;
מ רובוט מוסיף: el:Μπόστον Σέλτικς
שורה 195: שורה 195:
[[da:Boston Celtics]]
[[da:Boston Celtics]]
[[de:Boston Celtics]]
[[de:Boston Celtics]]
[[el:Μπόστον Σέλτικς]]
[[es:Boston Celtics]]
[[es:Boston Celtics]]
[[eu:Boston Celtics]]
[[eu:Boston Celtics]]

גרסה מ־02:19, 8 ביולי 2008

תבנית:שכתוב תבנית:NBAחדש

הבוסטון סלטיקס במשחק מול מיאמי היט (אפריל 2006)

בוסטון סלטיקס היא קבוצת כדורסל אמריקאית המשחקת בליגת ה-NBA, והיא אחת משתי הקבוצות הבודדות שהוקמה עם הקמת ה-NBA, ונשארה במיקומה המקורי, הקבוצה השנייה היא הניו יורק ניקס.

הסלטיקס הינה הקבוצת המעוטרת ביותר בתולדות ה-NBA ולזכותה 17 אליפויות. הסלטיקס הובילו בליגה במהלך סוף שנות ה-50 ועד סוף שנות ה-60, וזכו במהלכן ב-11 אליפויות כשמתוכן 8 רצופות (1966-1959), לאחר שליטה של מיניאנאפוליס לייקרס (שמאוחר יותר עברה ללוס אנג'לס) שזכתה בחמש אליפויות. המאמן באותה תקופה היה רד אאורבך שהוביל את הקבוצה לתשעה אליפויות, והוחלף אחר כך בתפקיד על ידי השחקן ביל ראסל שכמאמן הוביל את הקבוצה בשתי האליפויות האחרונות בתקופה זו. הכוכבים של הקבוצה באותם שנים היו שחקן הציר ביל ראסל שכשחקן זכה בתשעה אליפויות, הרכזים בוב קוזי וקייסי ג'ונס שהחליף את קוזי, הקלעים סם ג'ונס וביל שרמן, הפורוורד טום היינסון והסמול פורוורד ג'ון הבליצ'ק ששיחק רוב שנות ה-60 וה-70, ובעיקר עלה מהספסל.

השליטה של הסלטיקס נחלשה עם תחילת שנות ה-70 ועליית כוחן של וושינגטון בולטס (היום וושינגטון ויזארדס), ניו יורק ניקס ולוס אנג'לס לייקרס, ובמהלכן זכו הסלטיקס בשתי אליפויות שהכוכבים הראשיים בהם היו ג'ון הבליצ'ק, שחקן הציר דייב קאונס והקלע ג'ו ג'ו וייט.

בשנות ה-80 הוסיפו עוד שלוש אליפויות, האחרונה שבהן בשנת 1986. באותן שנים הכוכבים הגדולים היו הסמול פורוורד לארי בירד, הפאוור פורוורד קווין מקהייל ושחקן הציר (סנטר) רוברט פריש, שנחשבים עד היום לשלישיית קו הבסיס (Base Line=הקו הקידמי) הטובה ביותר בכל הזמנים. לצידם שיחקו הרכז דניס ג'ונסון והקלע דני איינג', היום מנהל הקבוצה, כששחקן הציר ביל וולטון עולה מהספסל. בנוסף כיכב בקבוצה בין 1983-1978 הרכז נייט ארצ'יבלד, מגדולי הרכזים בכל הזמנים שהיה שותף לאליפות ב-1981.

בין 1987 ל-2007 העפילו הסלטיקס רק 4 פעמים לפלייאוף, לאחר שהקבוצה סבלה מאירועים בלתי צפויים: בדראפט של 1986 בחרו הסלטיקס את לני ביאס שהיה אמור לסייע להם לזכות באליפויות נוספות אך נפטר באופן טראגי ממנת יתר יומיים לאחר הבחירה בו. בשנת 1993 נפטר רג'י לואיס מדום לב במהלך אימון קליעות, לואיס היה אמור להיות מנהיג הסלטיקס לאחר פרישתו של לארי בירד. לקראת עונת 2007-08 ביצע מנהל הקבוצה ושחקן העבר שלה דני איינג' מהפך בסגל הקבוצה, כשבשורה של טריידים, הביא את קווין גארנט וריי אלן, שביחד עם קפטן הקבוצה פול פירס, הובילו את הסלטיקס למהפך הגדול בתולדות ה-NBA, מעונה של 24 ניצחונות בלבד למאזן הטוב בליגה של 66 ניצחונות, וזכייה באליפות ה-NBA לאחר ניצחון 2:4 על לוס-אנג'לס לייקרס כשפול פירס זוכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר.

במשחק האליפות ובסדרת הגמר בשנת 2008 קבעו הקבוצה ושחקניה כמה שיאי NBA: מספר הנקודות הגבוה ביותר למשחק סדרת גמר מאז 1987 (131), ההפרש הגבוה ביותר למשחק אליפות (39)[1] והשני למשחק בסדרת גמר לאחר ה-42 הפרש של שיקגו בולס על יוטה ג'אז בשנת 1998, מספר החטיפות הגבוה ביותר למשחק בסדרת גמר (18), השוואת שיא מספר השלשות לשחקן במשחק בסדרת גמר (7 שקלע ריי אלן מ-9 זריקות) ושיא שלשות בסדרת גמר (22 של ריי אלן שקלע אותן מתוך 42 זריקות - 52.4%).

מקור השם

את הכינוי בוסטון סלטיקס החליט להעניק מייסד הקבוצה, וולטר בראון, כדי לייצג את האוכלוסייה האירית הרבה השוכנת בבוסטון (המילה סלטיקס באנגלית מייצגת את התרבות האירית העתיקה - קלטית, הגיית המילה שובשה).

שחקנים בולטים בעבר

סגל נוכחי

עודכן לאחרונה בתאריך- 29 ביוני 2008

בוסטון סלטיקס
סגל נוכחי
מאמן ראשי: דוק ריברס
G 42 טוני אלן (שח) (אוניברסיטת אוקלהומה סטייט)
G 20 ריי אלן (אוניברסיטת קונטיקט)
C 93 פי. ג'יי. בראון (שח) (אוניברסיטת לואיזיאנה טק)
G 28 סם קאסל (שח) (אוניברסיטת פלורידה סטייט)
F/C 11 גלן דיוויס (אוניברסיטת לואיזיאנה סטייט)
C -- סמי ארדן (בד) (טורקיה)
F 5 קווין גארנט (תיכון פרגוט)
G -- ג'יי. אר. גידנס (בד) (אוניברסיטת ניו מקסיקו)
G 50 אדי האוס (שח) (אוניברסיטת אריזונה סטייט)
F 44 בראיין סקלברין (אוניברסיטת דרום קליפורניה)
F 0 לאון פוו (אוניברסיטת קליפורניה)
F 41 ג'יימס פוזי (שח) (אוניברסיטת אקסבייר)
C 66 סקוט פולארד (שח) (אוניברסיטת קנזס)
G/F 34 פול פירס (אוניברסיטת קנזס)
G 13 גייב פרויט (אוניברסיטת דרום קליפורניה)
C 43 קנדריק פרקינס (תיכון קליפטן אוזן)
G 9 ראג'ון רונדו (אוניברסיטת קנטאקי)
F -- ביל ווקר (בד) (אוניברסיטת קנזס סטייט)

(בד)- בחירת דראפט (שלא הוחתמה)

(שח)- שחקן חופשי

הערות שוליים

  1. ^ שברה את השיא של עצמה מ-1965 שעמד על 33.

קישורים חיצוניים

תבנית:קבוצותNBA