ג'נסיס (להקה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Ptbotgourou (שיחה | תרומות)
מ בוט משנה: es:Genesis
MelancholieBot (שיחה | תרומות)
מ בוט: קישור לערך מומלץ עבור ka:ჯენესისი
שורה 72: שורה 72:
[[it:Genesis]]
[[it:Genesis]]
[[ja:ジェネシス (バンド)]]
[[ja:ジェネシス (バンド)]]
[[ka:ჯენესისი]]
[[ka:ჯენესისი]] {{Link FA|ka}}
[[ko:제네시스 (밴드)]]
[[ko:제네시스 (밴드)]]
[[lt:Genesis]]
[[lt:Genesis]]

גרסה מ־10:55, 29 באוגוסט 2008

תבנית:מוזיקאים ג'נסיס (Genesis) היא להקת רוק מתקדם ופופ בריטית שהוקמה ב-1967 על ידי פיטר גבריאל (שירה וחליל), טוני באנקס (קלידים), אנטוני פיליפס (גיטרה חשמלית ואקוסטית מובילה), מייקל ראת'רפורד (גיטרת בס וגיטרה מלווה) וכריס סטיוארט (תופים).

היסטוריה

1967-1975

במהלך שנת 1969 הוציאה הלהקה אלבום בשם From Genesis to Revelation, שהתאפיין במוזיקת פופ שהייתה מרדנית באותה תקופה והופק בידי ג'ונתן קינג. בשנים 1967-1968, כאשר הקליטה הלהקה את השירים שמופיעים באלבום, הוחלף המתופף כריס סטיוארט בג'ון סילבר, יחד עימו הקליטו את רוב השירים שהופיעו באלבום.

במהלך שנת 1970 הוציאה הלהקה את האלבום השני שלה, Trespass, שהתאפיין בסגנון רוק מתקדם והופק על ידי ג'ון אנתוני. לאחר צאת האלבום, עזבו הגיטריסט אנטוני פיליפס והמתופף ג'ון מייהיו ובמקומם הצטרפו שני חברים נוספים: הגיטריסט סטיב האקט (גיטרה חשמלית וגיטרת 12 מיתרים) והמתופף פיל קולינס.

בשנת 1971 הוציאה הלהקה את האלבום Nursery Cryme, גם הוא בסגנון רוק מתקדם. האלבום כולל מספר להיטים מוכרים, ביניהם The Musical Box ו-Seven Stones. שנה לאחר מכן הוציאה הלהקה את האלבום הרביעי, Foxtrot. גם אלבום זה זכה לפופולריות בקרב אוהדי הרוק המתקדם וכלל את הלהיטים Supper's Ready, שאורכו מעל 23 דקות, ו-Watcher of the skies.

בשנת 1973 הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי, Selling England by the Pound, שנחשב לאחד אלבומי הרוק המתקדם הטובים בכל הזמנים. האלבום הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי, וזכה למעמד של אלבום זהב בארצות הברית בשנת 1990. שיר שמאפיין את האלבום באופן מיוחד הוא Firth of Fifth עם ביצוע הפסנתר של טוני באנקס בפתיחה.

בתקופה זו התאפיינה הלהקה בצליל סימפוני מגובש וביצירות ארוכות (רבות מהן ארכו למעלה משמונה דקות) ומורכבות ביותר. בולטת מאוד ההשפעה של המוזיקה הקלאסית על סגנונה, דבר המשייך אותה באופן מובהק לזרם הרוק המתקדם שהיה בשיאו באותה תקופה, בעיקר באנגליה.

אלבומה השישי של הלהקה משנת 1974, The lamb Lies Down on Broadway, היה גדוש בטקסטים וקשה לעיכול לרוב המאזינים. אלבום כפול זה מסמן את תחילתו של הקרע בין פיטר גבריאל, הזמר וכותב המילים, ובין שאר חברי הלהקה. גבריאל ניסה ליצור באלבום זה קו-מקשר (Theme) וקיווה להפוך אותו לסרט או למופע. חברי הלהקה האחרים לא אהבו את הרעיון, והוא לא הגיע לכדי ביצוע. באוגוסט 1975 עזב גבריאל את הלהקה.

1975-1977

עם עזיבתו של גבריאל נקלעה הלהקה למשבר. ללא הסולן פיטר גבריאל, איבדה חלק ניכר מהאטרקטיביות שלה בעיני המעריצים. הלהקה בחנה סולנים רבים, ולבסוף הגיעה להחלטה כי פיל קולינס, המתופף, יהיה לסולן, לאחר ששמעו את הביצוע שלו לשיר "Squonk". בשנת 1976 הוציאו אלבום נוסף, A trick of the tail, הכולל את הלהיטים Your Own Special Way ו-Squonk. שנה לאחר מכן הוציאו אלבום נוסף, Wind & Wuthering. בסוף שנת 1977 החליט סטיב האקט, הגיטריסט הראשי, לעזוב את הלהקה ולפצוח בקריירת סולו.

שנים 1978-1996

בתקופה זו ניתן להבחין כי הצליל של הלהקה השתנה מהקצה אל הקצה, מרוק מתקדם לצליל פופי. בתקופה זו הצלחתה המסחרית של הלהקה השתפרה פלאים.

בלהקה היו שלושה חברים בלבד, קולינס בתופים ובשירה, ראת'רפורד כגיטריסט הראשי בנוסף לגיטרה בס וגיטרת 12 מיתרים ובאנקס באותו התפקיד כבשנים הקודמות, על הקלידים. בהופעות נעזרו בשני נגנים נוספים, צ'סטר תומפסון כמתופף ודאריל סטיורמר כגיטריסט ראשי.

בשנת 1995 החליט קולינס לפרוש מהלהקה.

שנים 1997-1999

ראת'רפורד ובאנקס ביצעו מספר אודישנים כדי להמשיך את קיומה של הלהקה ולבסוף צירפו את ריי ווילסון כסולן, איתו הוציאו את האלבום ה-16 והאחרון עד כה, Calling all stations. באלבום זה ניסתה הלהקה לחזור לסגנון הרוק המתקדם שאפיין אותה בעבר, אך הפעם במתכונת "פופית" ומסחרית יותר. הנסיון לשלב את שני הסגנונות נכשל והאלבום לא נמכר היטב וקיבל ביקורות שליליות.

1999 ואילך

בשנת 2007 התאחדה ג'נסיס לסיבוב הופעות; קולינס, ראת'רפורד ובאנקס יצאו לסיבוב הופעות ברחבי אירופה בקיץ של אותה השנה, ובסתיו הצטרפו אליהם תומפסון וסטיורמר לסיבוב הופעות בארצות הברית.

קישורים חיצוניים


תבנית:Link FAתבנית:Link FA תבנית:Link FA