קרוול – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: רישיון;
שורה 8: שורה 8:


==היסטורית האורך==
==היסטורית האורך==
באמצע המאה העשרים רצו שייטים רבים להפליג על סירת בלי רשיון אבל לא היו סירות מתאימות לזה.
באמצע המאה העשרים רצו שייטים רבים להפליג על סירת בלי רישיון אבל לא היו סירות מתאימות לזה.
היה צריך רשיון לסירה באורך 5 מטרים ומעלה (רוב הסירות היו ועדיין מעל 5 מטרים).
היה צריך רישיון לסירה באורך 5 מטרים ומעלה (רוב הסירות היו ועדיין מעל 5 מטרים).
קודם ניסו לשנות את חוקי הרשיון אבל הצעה זאת לא התקבלה אז חשבו על סירה באורך 4.99 כך שרבים מהשייטים יוכלו להפליג בלי רשיון. סירה זאת יצאה לפועל ונהייתה סירה די מוכרת,כיום לא צריך רשיון לסירות באורך 5 מטרים אבל עדיין משתמשים בסירות הללו.
קודם ניסו לשנות את חוקי הרישיון אבל הצעה זאת לא התקבלה אז חשבו על סירה באורך 4.99 כך שרבים מהשייטים יוכלו להפליג בלי רישיון. סירה זאת יצאה לפועל ונהייתה סירה די מוכרת,כיום לא צריך רישיון לסירות באורך 5 מטרים אבל עדיין משתמשים בסירות הללו.


==הסירה בישראל==
==הסירה בישראל==

גרסה מ־01:33, 12 באוקטובר 2008

הפלגה בקרוול בצופי-ים.
קובץ:A Sailing Contest.jpg
שיוט קרוולים של צופי ים בעכו. צולם יולי 2007
קרוול של צופי-ים מוכנה ליציאה מהחוף.

קרוול היא מפרשית קטנה באורך של כ-4.99 מטר. בישראל היא משמשת בעיקר את שבטי צופי הים.

היסטוריה

באמצע המאה העשרים פותח בקלאב מד (Club Med) דגם של סירת עץ קטנה להפלגה, הנקרא בשם קרוול על שם דגם הקרוולה הספרדי מימיו של קולומבוס. יתרונו של הדגם היה שניתן היה לבנות את הסירה מלוחות דיקט שטוחים, ללא צורך לכופף לוחות עץ. מאפיין זה הוזיל את עלויות הבנייה.

היסטורית האורך

באמצע המאה העשרים רצו שייטים רבים להפליג על סירת בלי רישיון אבל לא היו סירות מתאימות לזה. היה צריך רישיון לסירה באורך 5 מטרים ומעלה (רוב הסירות היו ועדיין מעל 5 מטרים). קודם ניסו לשנות את חוקי הרישיון אבל הצעה זאת לא התקבלה אז חשבו על סירה באורך 4.99 כך שרבים מהשייטים יוכלו להפליג בלי רישיון. סירה זאת יצאה לפועל ונהייתה סירה די מוכרת,כיום לא צריך רישיון לסירות באורך 5 מטרים אבל עדיין משתמשים בסירות הללו.

הסירה בישראל

הדגם נבחן על ידי קברניטי צופי ים בישראל ונמצא מתאים לפעילות חינוכית-ימית בשבטים. ברבות השנים פותח בצופי ים בארץ דגם קרוול העשוי מפיברגלס. כיום פעילות כמה עשרות סירות קרוול בארץ, רובן בשבטי צופי ים ומיעוטן במרכזים ימיים, ורובן הגדול מדגם הפיברגלס.

ייתרונה של הקרוול לחינוך ימי היא שניתן להפליג בה במפרשים וגם במשוטים, היא אינה מתהפכת בקלות וגופה חזק ועמיד בפני מכות ותקלות.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.