יישום מחשב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
WJ (שיחה | תרומות)
WJ (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 83: שורה 83:
[[קטגוריה:יישומי מחשב]]
[[קטגוריה:יישומי מחשב]]


[[en:Category:Application software]]
[[en:Application software]]

גרסה מ־08:23, 17 באוקטובר 2008

צילום מסך יישום המחשב OpenOffice.org Writer

יישום מחשב (באנגלית: Application software) הינו תת-מחלקה של תוכנות מחשב אשר מנצל את יכולות המחשב ישירות ובאופן יסודי לביצוע משימות אותם המשתמש מבקש לבצע.

יישומי המחשב יכולים להיות בעלי מטרה כללית (עיבוד תמלילים, דפדפני רשת, גיליון אלקטרוני, נגן מדיה וכדומה) או בעלי מטרה ספציפית (ניהול חשבונות, ניהול לוח זמנים, וכדומה).

ישומי מחשב שונים במהותם מ"תוכנות מערכת", שם גנרי אשר מתייחס לתוכנת מחשב אשר משמשות להפעלה ולניהול של מערכות מחשב ורשתות. וכלי תכנות כמו מהדרים ומקשרים, בהם משתמשים כדי לתרגם ולשלב קוד מקור וספריות של תוכנת מחשב לתוך קובצי הרצה (תוכנות אשר משתייכות לאחת משלושה הקטגוריות המוזכרות).

מספר יישומי מחשב אשר נמכרים ביחד בחבילת אחת, מכונה "חבילת יישומים". Microsoft Office, OpenOffice.org, ו-IWork, אשר כל אחת מכילה מעבד תמלילים, גיליון אלקטרוני, ועוד מספר יישומים אחרים, הם דוגמאות טיפוסית לחבילות יישומים. ליישומים השונים בחבילת היישומים יש בדרך כלל ממשק משתמש אשר יהיה בעל מראה אחיד בכל התוכנות כדי להקל על המשתמש ללמוד כיצד להשתמש בכל אחד מן היישומים. לעיתים קרובות היישומים עשויים להיות בעלי יכולת לקיים אינטראקציה בינהם בדרכים אשר יכולות להועיל למשתמש. לדוגמה, גיליון אלקטרוני יוכל להיות מוטמע בתוך מסמך של מעבד תמלילים, אף על פי שהוא נוצר ביישום גיליון אלקטרוני נפרד.

בסוגים שונים של מערכות משובצות מחשב (embedded systems), יישומי המחשב ומערכות ההפעלה בנוייות בצורה כזאת שבעיני המהשתמשים לא ניתן להבחין בינהם - כמו לדוגמא תוכנות אשר משמשות להפעלת מכשירי וידאו טייפ ונגני DVD.


דוגמאות ליישומי מחשב

דוגמאות לסוגים שונים של יישומי מחשב:

תוכנות תשתית עסקיות

תוכנות מידע

ניהול מידע:

דוקומנטציה:

תוכנות שיתופיות:

תוכנות המאפשר גישה לתוכן

תוכנות לימודיות

תוכנת סימולציה

תוכנות לפיתוח מדיה

  • תוכנות לאירגון תמונות דיגיטליות
  • תוכנות ליצירת / עריכת מדיה:

תוכנות הנדסת מוצרים

תוכנות הנדסת חומרה:

תוכנות הנדסת תוכנה:

ראו גם