רוקי (ספורט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 6086343 של הגמל התימני (שיחה) מקובל, למשל [[הרפתקאות אליס בארץ הפלאות#קישורים חיצוניי
הרחבה לפי ויקימילון
שורה 4: שורה 4:


==אטימולוגיה==
==אטימולוגיה==
על פי [[המילון האנגלי של אוקספורד]], מקורותיה של המילה "rookie" אינם ודאיים, אך ככל הנראה המילה היא שיבוש של המילה "recruit" (טירון).
על פי [[המילון האנגלי של אוקספורד]], מקורותיה של המילה "rookie" אינם ודאיים, אך ככל הנראה המילה היא שיבוש של המילה "recruit" (טירון). סברה נוספת היא שמקור המילה היא מ[[הולנדית]], מהמילה 'ברוקי' (קיצור של ברוקוונט, ילד שלבוש במכנסיים קצרים), מושג המתאר איש צוות בספינה.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־23:58, 15 בנובמבר 2008

רוקיאנגלית: Rookie) הוא כינוי לאדם המצוי בשנת המשחק הראשונה במועדון בענף הספורט שלו, בליגה מקצוענית או לא. הכינוי הוא בעל משמעות גם לגבי כל מקצוע, אימון או כל פעילות חדשה, או לעיתים אף לגבי פרשמן (בייחוד בקבוצות אתלטיקה).

במספר ענפי ספורט, התפתחו מסורות לפיהן הרוקיז מחוייבים לעשות דברים מיוחדים וטריקים, המנוצלות עליהם לרעה. מספר דוגמאות לכך ניתן למצוא בבייסבול ובפוטבול האמריקני.

אטימולוגיה

על פי המילון האנגלי של אוקספורד, מקורותיה של המילה "rookie" אינם ודאיים, אך ככל הנראה המילה היא שיבוש של המילה "recruit" (טירון). סברה נוספת היא שמקור המילה היא מהולנדית, מהמילה 'ברוקי' (קיצור של ברוקוונט, ילד שלבוש במכנסיים קצרים), מושג המתאר איש צוות בספינה.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.