רוקי (ספורט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
הרחבה והסרת מידע מיותר
שורה 3: שורה 3:
במספר ענפי ספורט התפתחה [[מסורת]] לפיה הרוקי מחוייבים לעשות פעולות משפילות או שהן במסגרת "מתיחתם" של הרוקי. דוגמאות לכך ניתן למצוא ב[[בייסבול]] וב[[פוטבול|פוטבול האמריקני]].
במספר ענפי ספורט התפתחה [[מסורת]] לפיה הרוקי מחוייבים לעשות פעולות משפילות או שהן במסגרת "מתיחתם" של הרוקי. דוגמאות לכך ניתן למצוא ב[[בייסבול]] וב[[פוטבול|פוטבול האמריקני]].


ב[[ליגת ה-NBA]], ליגת ה[[כדורסל]] הנחשבת לטובה בעולם, מחולק פרס "[[רוקי השנה ב-NBA|רוקי השנה]]" לרוקי המצטיין של ה[[עונה (ספורט)|עונה]]. בנוסף, במסגרת אירועי [[משחק האולסטארס של ה-NBA|משחק האולסטארס]] מתמודדת נבחרת שחקני רוקי מול נבחרת שחקני שנה שנייה. לעיתים נתלים תקוות רבות בשחקני רוקי שיושיעו את קבוצתם החדשה; דוגמא מפורסמת לכך היא [[גרג אודן]] שהגיע על תקן כוכב חדש של [[פורטלנד טרייל בלייזרס]] אך נפצע עוד לפני פתיחת העונה.
ב[[ליגת ה-NBA]], ליגת ה[[כדורסל]] הנחשבת לטובה בעולם, מחולק פרס "[[רוקי השנה ב-NBA|רוקי השנה]]" לרוקי המצטיין של ה[[עונה (ספורט)|עונה]]. בנוסף, במסגרת אירועי [[משחק האולסטארס של ה-NBA|משחק האולסטארס]] מתמודדת נבחרת שחקני רוקי מול נבחרת שחקני שנה שנייה. פרס רוקי השנה מחולק אף בענפי ספורט נוספים כדוגמת [[בייסבול]] ו[[כדוריד]]. לעיתים נתלים תקוות רבות בשחקני רוקי שיושיעו את קבוצתם החדשה.


==אטימולוגיה==
==אטימולוגיה==

גרסה מ־21:37, 20 בנובמבר 2008

רוּקֵיאנגלית: Rookie, מילולית: טִירוֹן) הוא כינוי לאדם המצוי בשנת המשחק הראשונה במועדון בענף הספורט שלו, בליגה מקצוענית או לא. הכינוי הוא בעל משמעות גם לגבי כל מקצוע, אימון או כל פעילות חדשה, או לעיתים אף לגבי פרשמן (בייחוד בקבוצות אתלטיקה).

במספר ענפי ספורט התפתחה מסורת לפיה הרוקי מחוייבים לעשות פעולות משפילות או שהן במסגרת "מתיחתם" של הרוקי. דוגמאות לכך ניתן למצוא בבייסבול ובפוטבול האמריקני.

בליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הנחשבת לטובה בעולם, מחולק פרס "רוקי השנה" לרוקי המצטיין של העונה. בנוסף, במסגרת אירועי משחק האולסטארס מתמודדת נבחרת שחקני רוקי מול נבחרת שחקני שנה שנייה. פרס רוקי השנה מחולק אף בענפי ספורט נוספים כדוגמת בייסבול וכדוריד. לעיתים נתלים תקוות רבות בשחקני רוקי שיושיעו את קבוצתם החדשה.

אטימולוגיה

על פי המילון האנגלי של אוקספורד, מקורותיה של המילה "rookie" אינם ודאיים, אך ככל הנראה המילה היא שיבוש של המילה "recruit" (טירון). סברה נוספת היא שמקור המילה הוא מהולנדית, מהמילה 'ברוקי' (קיצור של ברוקוונט, ילד שלבוש במכנסיים קצרים), מושג המתאר איש צוות בספינה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.