חיתולית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דף חדש: שמאל|ממוזער|250px|הפאציה בין ה[[צלעות לאגן (''rectus sheath'')]] '''פאציה''' (מלטינית ''fascia'': רצועה), ה...
 
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''פאציה''' (מלטינית ''fascia'': רצועה), היא החלק הרך של [[רקמת חיבור|רקמת החיבור]] המקיפה את פנים גוף האדם.
'''פאציה''' (מלטינית ''fascia'': רצועה), היא החלק הרך של [[רקמת חיבור|רקמת החיבור]] המקיפה את פנים גוף האדם.


הפאציה היא רשת תלת מימדית של רקמה העוברת ברציפות מראש עד זנב, בטן עד גב; בדרכה היא חוצה ועוברת סביב ל[[שרירים]], [[עצמות]], איברים פנימיים, [[עצבים]], [[כלי דם]] ועוד. תפקידה לעזור לשמור על יציבות מבנית, הגנה ותמיכה ולשמש כבולם זעזועים. לפאציה תפקיד מרכזי ב[[מחזור הדם]] ובתהליכים [[ביוכימיה|ביוכימים]] כגון תקשורת בין-תאית. מהווה קו הגנה ראשון של הגוף מפני גורמי מחלה ו[[זיהום]]. לאחר [[פציעה]], היא זו שיוצרת את התנאים המאפשרים את התחדשות הרקמה.
הפאציה היא רשת תלת מימדית של רקמה העוברת ברציפות מהראש עד הרגליים ומהבטן עד הגב; בדרכה היא חוצה ועוברת סביב ל[[שרירים]], [[עצמות]], איברים פנימיים, [[עצבים]], [[כלי דם]] ועוד. תפקידה לעזור לשמור על יציבות מבנית, הגנה ותמיכה ולשמש כבולם זעזועים. לפאציה תפקיד מרכזי ב[[מחזור הדם]] ובתהליכים [[ביוכימיה|ביוכימים]] כגון תקשורת בין-תאית. מהווה קו הגנה ראשון של הגוף מפני גורמי מחלה ו[[זיהום]]. לאחר [[פציעה]], היא זו שיוצרת את התנאים המאפשרים את התחדשות הרקמה.


הפאציה מחולקת לשלוש רמות עומק:
הפאציה מחולקת לשלוש רמות עומק:

גרסה מ־09:23, 27 בנובמבר 2008

הפאציה בין הצלעות לאגן (rectus sheath)

פאציה (מלטינית fascia: רצועה), היא החלק הרך של רקמת החיבור המקיפה את פנים גוף האדם.

הפאציה היא רשת תלת מימדית של רקמה העוברת ברציפות מהראש עד הרגליים ומהבטן עד הגב; בדרכה היא חוצה ועוברת סביב לשרירים, עצמות, איברים פנימיים, עצבים, כלי דם ועוד. תפקידה לעזור לשמור על יציבות מבנית, הגנה ותמיכה ולשמש כבולם זעזועים. לפאציה תפקיד מרכזי במחזור הדם ובתהליכים ביוכימים כגון תקשורת בין-תאית. מהווה קו הגנה ראשון של הגוף מפני גורמי מחלה וזיהום. לאחר פציעה, היא זו שיוצרת את התנאים המאפשרים את התחדשות הרקמה.

הפאציה מחולקת לשלוש רמות עומק:

  • פאציה שטחית (superficial fascia) - נמצאת מתחת לעור ברוב חלקי הגוף, משמשת מאגר של מים ושומן ומקום מעבר לכלי דם, לימפה ועצבים; מבודדת ומגינה על הגוף מבחוץ.
  • פאציה עמוקה (Deep fascia) - רקמת חיבור סיבית דחוסה המקיפה את רוב חלקי הגוף הפנימיים ומקשרת ביניהם באמצעות רצועות, גידים ועוד.
  • פאציה ויסראלית (visceral fascia) - מחזיקה כל איבר פנימי בחלל שלו ומקיפה אותו באופן צמוד. מורכבת משתי שכבות המופרדות על ידי ממברנה סרוזית. השכבה בחיצונית נקראת פאריטלית וזו הצמודה לאיבר עצמו נקראת ויסראלית. לכל איבר שכבה ויסראלית מותאמת לו, כגון: קרומי המוח, הפריקרדיום של הלב, הפליאורה של הריאות והצפק של איברי הבטן.
ערך זה הוא קצרמר בנושא רפואה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.