שכונת שבזי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ברוקולי (שיחה | תרומות)
{{קצרמר|תל אביב}}
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: תת-;
שורה 2: שורה 2:


==תולדות השכונה==
==תולדות השכונה==
מהשכונות היהודיות הראשונות בתל אביב, שקמה עוד בטרם נוסדה העיר. השכונה קרויה על שמו של גדול משוררי [[יהדות תימן]], רבי [[שלום שבזי]], ומורכבת משתי תת שכונות: "מחנה יהודה" (1896) ו"מחנה יוסף" (1904). השכונה הוקמה על ידי עולים מ[[תימן]] (רובם מהעיר [[עדן]]).
מהשכונות היהודיות הראשונות בתל אביב, שקמה עוד בטרם נוסדה העיר. השכונה קרויה על שמו של גדול משוררי [[יהדות תימן]], רבי [[שלום שבזי]], ומורכבת משתי תת-שכונות: "מחנה יהודה" (1896) ו"מחנה יוסף" (1904). השכונה הוקמה על ידי עולים מ[[תימן]] (רובם מהעיר [[עדן]]).


==מאפייני השכונה וגבולותיה==
==מאפייני השכונה וגבולותיה==

גרסה מ־21:01, 5 בדצמבר 2008

"שכונת שבזי" היא שכונה ותיקה בדרום-מרכז תל אביב-יפו. כיום נחשבת לאזור מגורים פופולרי.

תולדות השכונה

מהשכונות היהודיות הראשונות בתל אביב, שקמה עוד בטרם נוסדה העיר. השכונה קרויה על שמו של גדול משוררי יהדות תימן, רבי שלום שבזי, ומורכבת משתי תת-שכונות: "מחנה יהודה" (1896) ו"מחנה יוסף" (1904). השכונה הוקמה על ידי עולים מתימן (רובם מהעיר עדן).

מאפייני השכונה וגבולותיה

גבולות השכונה הם: רחוב המרד במערב, רחוב יצחק אלחנן בצפון, רחוב שבזי במזרח ורחוב ברנט בדרום. הרחוב הראשי של השכונה, נקרא גם הוא בשם שבזי והוא מהווה את מרכז חיי התרבות של השכונה. השכונה סמוכה לשכונות כרם התימנים ונוה צדק.

השכונה כיום

בעקבות תוכנית השימור, שינתה השכונה את פניה והפכה להיות אזור מגורים פופולרי. בתים רבים בשכונה שופצו או נבנו מחדש. רחוב שבזי, הרחוב הראשי של השכונה, הפך לרחוב אופנתי שוקק חיים ובו חנויות מעצבים, בתי קפה, מסעדות ועוד.

רחובות מרכזיים

  • רחוב שבזי
  • רחוב עין יעקוב

ישנם מספר רחובות על שם שמות של מקומות בצפון הארץ כמו:

ערך זה הוא קצרמר בנושא תל אביב-יפו. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.