להיות קצין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Hasanr2 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
|תקציב=
|תקציב=
}}
}}
'''להיות קצין''' הינו [[סרט תיעודי]] שהוקרן ב[[ערוץ 1]] בתחילת [[שנות ה-90 של המאה ה-20]].
'''להיות קצין''' הינו [[סרט תיעודי]] של הבמאי [[איתן אורן]], שהוקרן ב[[ערוץ 1]] בתחילת [[שנות ה-90 של המאה ה-20]].


צילומי הסרט נערכו ב[[בית הספר לקצינים של צה"ל]] - בה"ד 1, ועקבו אחרי מספר צוערים מתחילת [[קורס קצינים בצה"ל|קורס קציני חי"ר]] ועד להצבתם בתפקידי פיקוד בשטח.
צילומי הסרט נערכו ב[[בית הספר לקצינים של צה"ל]] - בה"ד 1, ועקבו אחר מספר צוערים מתחילת [[קורס קצינים בצה"ל|קורס קציני חי"ר]] ועד להצבתם בתפקידי פיקוד בשטח.
לאחר ההקרנה הראשונית בטלוויזיה הוקרן הסרט פעמים רבות בכנסים וסמינרים וזכה להצלחה רבה. חלק גדול מההצלחה של הסרט הינה עקב בחירה מוצלחת של הצוערים שעליהם מתבסס הסרט, ולכנות ולתמימות של הדיאלוגים.
לאחר ההקרנה הראשונית בטלוויזיה הוקרן הסרט פעמים רבות בכנסים וסמינרים וזכה להצלחה רבה. חלק גדול מההצלחה של הסרט הינה עקב בחירה מוצלחת של הצוערים שעליהם מתבסס הסרט, ולכנות ולתמימות של הדיאלוגים.



גרסה מ־18:45, 13 בפברואר 2009


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם הסרט, במאי, מפיק ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ צלם, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

להיות קצין
בימוי איתן אורן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1991
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט עברית
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להיות קצין הינו סרט תיעודי של הבמאי איתן אורן, שהוקרן בערוץ 1 בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20.

צילומי הסרט נערכו בבית הספר לקצינים של צה"ל - בה"ד 1, ועקבו אחר מספר צוערים מתחילת קורס קציני חי"ר ועד להצבתם בתפקידי פיקוד בשטח. לאחר ההקרנה הראשונית בטלוויזיה הוקרן הסרט פעמים רבות בכנסים וסמינרים וזכה להצלחה רבה. חלק גדול מההצלחה של הסרט הינה עקב בחירה מוצלחת של הצוערים שעליהם מתבסס הסרט, ולכנות ולתמימות של הדיאלוגים.

הסרט מתחיל בשלב המיון הראשוני של הצוערים, וסוקר את הפחדים של כולם. בהמשך, הסרט עוקב אחריהם ביציאות הביתה, בדילמות משפחתיות, ובדילמות חברתיות.

בסוף הסרט ישנו אפילוג קצר שמציג את הצוערים חצי שנה לאחר הקורס, ובהם מוזכר בפעם ראשונה "נוהל חניבעל" שבה הקצין הצעיר ארז אשל מסביר לחיילו מה לעשות בשעת חטיפה.

בין יתר גיבורי הסרט ישנם דמויות שהתפרסמו בהמשך: ארז אשל ואל"מ יהודה פוקס שלאחרונה פורסם שהוא ימונה למפקד הבא של בית הספר לקצינים של צה"ל.

ביקורות

מכיוון שבסרט מוצגים בהבלטה מספר צוערים מהציונות הדתית אשר חזרו בשאלה, נמתחה ביקורת רבה על מגמתיות בבחירת הצוערים. כמו כן, לדעת רבים, סרט זה היה אחד הגורמים לדיון נוקב בציונות הדתית לגבי שרות צבאי מלא והליכה לפיקוד ולבסוף להקמת מוסד המכינה קדם-צבאית-ישיבתית.[דרוש מקור]

פסקול

את הסרט ליווה שיר הנושא "בדרך הזאת לבד" בביצוע סימה עמיאל ללחן ומילים של איתן אורן.

קישורים חיצוניים