AC/DC – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
TXiKiBoT (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: scn:AC/DC
שורה 21: שורה 21:
בשנת 1984 יצא אלבום בשם 74 Jalibreak עם שירים שלא יצאו עם הזמר בון סקוט.
בשנת 1984 יצא אלבום בשם 74 Jalibreak עם שירים שלא יצאו עם הזמר בון סקוט.
==מקור השם==
==מקור השם==
ב[[שנות השמונים]] התרוצצה שמועה שהשם AC/DC הוא קיצור של Anti-christ/Devil Children; היא אומצה גם בידי השמרנים, שרצו להציג את תדמית הלהקה כשל [[שטן|שטניסטים]] (ראו [[פולחן השטן ברוק הכבד]]), וגם מצד מעריצי הלהקה, שרצו לקחת חלק ב[[תרבות הנגד]] של שנות השמונים. למעשה, השם AC/DC הוא קיצור של alternating current/direct current ([[זרם ישר]]/[[זרם חילופין]]) והוא הוצע ללהקה בידי אחותם, מרגרט, לאחר שראתה אותו על תווית של [[מכונת תפירה]]. לשם קונטציות [[ביסקסואליות]], אליהן הלהקה לא הייתה מודעת כאשר בחרה אותו.
ב[[שנות השמונים]] התרוצצה שמועה שהשם AC/DC הוא קיצור של Anti-christ/Devil Children; היא אומצה גם בידי השמרנים השמנים, שרצו להציג את הקטן שלהם בתור תדמית הלהקה כשל [[שטן|שטניסטים]] (ראו [[פולחן השטן ברוק הכבד]]), וגם מצד מעריצי הלהקה, שרצו לקחת חלק ב[[תרבות הנגד]] של שנות השמונים. למעשה, השם AC/DC הוא קיצור של alternating current/direct current ([[זרם ישר]]/[[זרם חילופין]]) והוא הוצע ללהקה בידי אחותם, מרגרט, לאחר שראתה אותו על תווית של [[מכונת תפירה]]. לשם קונטציות [[ביסקסואליות]], אליהן הלהקה לא הייתה מודעת כאשר בחרה אותו.


==דיסקוגרפיה==
==דיסקוגרפיה==

גרסה מ־09:33, 2 במרץ 2009

תבנית:מוזיקאים AC/DC היא להקת הארד רוק אוסטרלית שנוסדה בשנות השבעים. אחת הלהקות הבולטות ביותר של תקופה זו, אשר נערצת עד היום בקרב חובבי הרוק והמטאליסטים.

גרעין הלהקה הוא שני אחים- אנגוס ומלקולם יאנג, ממשפחה סקוטית מרובת ילדים שהיגרה לאוסטרליה. המוזיקה של AC/DC הייתה מאוד שמחה ופשוטה. הזמר, רונלד בון סקוט, שר בקול צווחני ומחוספס, ולווה בנגינה מהירה, רועשת וחד-גונית. עם להיטי הלהקה נמנים Highway to Hell, Stiff Upper Lip, Back in Black, t.n.t. ו-thunderstruck.

אנגוס יאנג, הגיטריסט המוביל של הלהקה, נוהג להופיע בתלבושת בית-ספר: כובע, עניבה ומכנסיים קצרים, רעיון שהגתה אחותו ושהפך עם השנים לאחד מסמלי הלהקה. AC/DC היא אחת מהלהקות הפחות מגוונות, בלשון המעטה, מבחינת סגנון השירים, מה שלא הפריע לה להיות אחת הלהקות המצליחות ביותר בשנות השבעים.

AC/DC זכתה להערצה גדולה דווקא בברית המועצות, למרות החינוך האנטי-מערבי שהיה שם. כשהלהקה הגיעה לרוסיה, רבבות הגיעו להופעה. הלהקה פועלת עד היום ומוציאה אלבומים, והיא נערצת במיוחד בקרב קהל הרוק הרוסי.

ב-19 בפברואר 1980 נמצא סקוט מת במכונית של חברו, מחוץ לדירתו בלונדון. הוא נקבר בעיר הולדתו. במקומו, מינתה הלהקה את הזמר בריאן ג'ונסון.

בשנת 1984 יצא אלבום בשם 74 Jalibreak עם שירים שלא יצאו עם הזמר בון סקוט.

מקור השם

בשנות השמונים התרוצצה שמועה שהשם AC/DC הוא קיצור של Anti-christ/Devil Children; היא אומצה גם בידי השמרנים השמנים, שרצו להציג את הקטן שלהם בתור תדמית הלהקה כשל שטניסטים (ראו פולחן השטן ברוק הכבד), וגם מצד מעריצי הלהקה, שרצו לקחת חלק בתרבות הנגד של שנות השמונים. למעשה, השם AC/DC הוא קיצור של alternating current/direct current (זרם ישר/זרם חילופין) והוא הוצע ללהקה בידי אחותם, מרגרט, לאחר שראתה אותו על תווית של מכונת תפירה. לשם קונטציות ביסקסואליות, אליהן הלהקה לא הייתה מודעת כאשר בחרה אותו.

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים

תבנית:Link FA תבנית:Link FA