פואמה סימפונית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה קישורים קצרמר
שורה 1: שורה 1:
{{לשכתוב}}
{{לשכתוב}}


'''פואמה סימפונית''' היא [[יצירה (מוזיקה)|יצירה]] גמישה במבנה שלה, המתארת רעיונות, תמונות ארועים וכיו"ב. המונח הוא פרי מחשבתו של המלחין ההונגרי [[פרנץ ליסט]], אשר חיבר פואמות סימפוניות רבות, כגון "הפרלודים", "טאסו", "מזפה" ו"אורפיאוס". המלחין הגרמני [[ריכרד שטראוס]] חיבר אף הוא פואמות סימפוניות כגון: "דון ז'ואן", "תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל", "כך אמר זרטוסטרה", "דון קישוט" ועוד.
פואמה סימפונית

המונח פואמה סימפונית שפרושו יצירה גמישה במבנה שלה, המתארת רעיונות,תמונות ארועים וכיו"ב,הוא פרי מחשבתו של המלחין ההונגרי פרנץ ליסט,אשר חיבר פואמות סימפוניות רבות,כגון "הפרלודים","טאסו","מזפה" ו"אורפיאוס".המלחין הגרמני ריכרד שטראוס חיבר אף הוא פואמות סימפוניות כגון"דון ז'ואן","תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל","כך אמר זרטוסטרה","דון קישוט" ועוד.
{{קצרמר מוזיקה}}

[[קטגוריה:מבנים מוזיקליים]]

גרסה מ־09:08, 19 בספטמבר 2005


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

פואמה סימפונית היא יצירה גמישה במבנה שלה, המתארת רעיונות, תמונות ארועים וכיו"ב. המונח הוא פרי מחשבתו של המלחין ההונגרי פרנץ ליסט, אשר חיבר פואמות סימפוניות רבות, כגון "הפרלודים", "טאסו", "מזפה" ו"אורפיאוס". המלחין הגרמני ריכרד שטראוס חיבר אף הוא פואמות סימפוניות כגון: "דון ז'ואן", "תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל", "כך אמר זרטוסטרה", "דון קישוט" ועוד.

תבנית:קצרמר מוזיקה