Made in China – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ מייד אין צ'יינה הועבר לMade in China במקום הפניה
מ בהתאם לשם הערך
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:Made in china.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תווית ב[[אנגלית]] על מוצר שיוצר בסין. התווית מנסה לגבור על הסתייגות אפשרית של הצרכנים עקב ה[[סטיגמה]] כנגד מוצרים המיוצרים בסין, וכוללת [[דגל ארצות הברית]] וכיתוב: "חברה אמריקאית. המוצר והאריזה תוכננו בארצות הברית. מיוצר בסין". ]]
[[תמונה:Made in china.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תווית ב[[אנגלית]] על מוצר שיוצר בסין. התווית מנסה לגבור על הסתייגות אפשרית של הצרכנים עקב ה[[סטיגמה]] כנגד מוצרים המיוצרים בסין, וכוללת [[דגל ארצות הברית]] וכיתוב: "חברה אמריקאית. המוצר והאריזה תוכננו בארצות הברית. מיוצר בסין". ]]
'''מייד אין צ'יינה''' ([[אנגלית]]: Made in China, [[מנדרינית תקנית|מנדרינית מופשטת]]: 中国制造, [[פין-יין]]: zhōngguó zhìzào) הוא [[סימן מסחר]] האפייני לפריטים שיוצרו ב[[הרפובליקה העממית של סין|רפובליקה העממית של סין]], בעיקר ביבשת המרכזית, זאת מכיוון ש[[הונג קונג]] ו[[מקאו]] הם [[אזור מנהלי מיוחד|אזורים מנהליים מיוחדים]] של הרפובליקה העממית של סין. מהיותם כאלה, רוב הפריטים המיוצרים בהם מתויגים כ"יוצר בהונג קונג" או כ"יוצר במקאו", בהתאמה.
'''Made in China''' (ב[[תרגום חופשי]]: יוצר בסין; [[מנדרינית תקנית|מנדרינית מופשטת]]: 中国制造, [[פין-יין]]: zhōngguó zhìzào) הוא [[סימן מסחר]] האפייני לפריטים שיוצרו ב[[הרפובליקה העממית של סין|רפובליקה העממית של סין]], בעיקר ביבשת המרכזית, זאת מכיוון ש[[הונג קונג]] ו[[מקאו]] הם [[אזור מנהלי מיוחד|אזורים מנהליים מיוחדים]] של הרפובליקה העממית של סין. מהיותם כאלה, רוב הפריטים המיוצרים בהם מתויגים כ"יוצר בהונג קונג" או כ"יוצר במקאו", בהתאמה.


על אף העובדה שהמונח "[[סין]]" משמש גם לתיאור [[הרפובליקה הסינית]] (טאיוואן), הסימן המסחרי "מייד אין צ'יינה" לא משמש את הרפובליקה הסינית. מוצרים המיוצרים ברפובליקה הסינית מסומנים בדרך כלל כ"יוצר בטאיוואן" או כ"יוצר ב-<ref>ROC- Republic of China, הרפובליקה הסינית באנגלית.</ref>ROC".
על אף העובדה שהמונח "[[סין]]" משמש גם לתיאור [[הרפובליקה הסינית]] (טאיוואן), הסימן המסחרי "Made in China" לא משמש את הרפובליקה הסינית. מוצרים המיוצרים ברפובליקה הסינית מסומנים בדרך כלל כ"יוצר בטאיוואן" או כ"יוצר ב-<ref>ROC- Republic of China, הרפובליקה הסינית באנגלית.</ref>ROC".


==משמעויות נוספות==
==משמעויות נוספות==
המושג "מייד אין צ'יינה", משמש בהשאלה לתיאור מוצר שהינו זול ולא איכותי. משמעות זו נובעת מהייצור ההמוני והמהיר של מוצרים באיכות נמוכה בסין, המיוצאים ל[[המערב|מערב]]. פעמים רבות מוצרים אלו אינם עומדים ב[[תקן|תקנים]] שונים המקובלים במערב, בין השאר תקני [[בטיחות]]. נמצאו למשל [[צעצוע]]ים המיוצרים בסין המכילים [[עופרת]], מתכת רעילה <ref>[http://news.walla.co.il/?w=/124/1177046 דיווח של ועדת הבטיחות האמריקאית: מעל לחצי מיליון צעצועים סיניים המכילים צבעי עופרת מורדים שוב מהמדפים], באתר [[וואלה]] </ref>.
המושג "Made in China", משמש בהשאלה לתיאור מוצר שהינו זול ולא איכותי. משמעות זו נובעת מהייצור ההמוני והמהיר של מוצרים באיכות נמוכה בסין, המיוצאים ל[[המערב|מערב]]. פעמים רבות מוצרים אלו אינם עומדים ב[[תקן|תקנים]] שונים המקובלים במערב, בין השאר תקני [[בטיחות]]. נמצאו למשל [[צעצוע]]ים המיוצרים בסין המכילים [[עופרת]], מתכת רעילה <ref>[http://news.walla.co.il/?w=/124/1177046 דיווח של ועדת הבטיחות האמריקאית: מעל לחצי מיליון צעצועים סיניים המכילים צבעי עופרת מורדים שוב מהמדפים], באתר [[וואלה]] </ref>.


בניגוד לכך, משמעות המושג "יוצר בטאיוואן" היא, ברוב הפעמים, כוונה למוצר זול אך איכותי. בנוסף, המוצרים המיוצרים ב[[אסיה]] בעלי האיכות הגבוהה ביותר הינם בדרך כלל מתוצרת [[יפן]].
בניגוד לכך, משמעות המושג "יוצר בטאיוואן" היא, ברוב הפעמים, כוונה למוצר זול אך איכותי. בנוסף, המוצרים המיוצרים ב[[אסיה]] בעלי האיכות הגבוהה ביותר הינם בדרך כלל מתוצרת [[יפן]].

גרסה מ־18:17, 21 במרץ 2009

תווית באנגלית על מוצר שיוצר בסין. התווית מנסה לגבור על הסתייגות אפשרית של הצרכנים עקב הסטיגמה כנגד מוצרים המיוצרים בסין, וכוללת דגל ארצות הברית וכיתוב: "חברה אמריקאית. המוצר והאריזה תוכננו בארצות הברית. מיוצר בסין".

Made in Chinaתרגום חופשי: יוצר בסין; מנדרינית מופשטת: 中国制造, פין-יין: zhōngguó zhìzào) הוא סימן מסחר האפייני לפריטים שיוצרו ברפובליקה העממית של סין, בעיקר ביבשת המרכזית, זאת מכיוון שהונג קונג ומקאו הם אזורים מנהליים מיוחדים של הרפובליקה העממית של סין. מהיותם כאלה, רוב הפריטים המיוצרים בהם מתויגים כ"יוצר בהונג קונג" או כ"יוצר במקאו", בהתאמה.

על אף העובדה שהמונח "סין" משמש גם לתיאור הרפובליקה הסינית (טאיוואן), הסימן המסחרי "Made in China" לא משמש את הרפובליקה הסינית. מוצרים המיוצרים ברפובליקה הסינית מסומנים בדרך כלל כ"יוצר בטאיוואן" או כ"יוצר ב-[1]ROC".

משמעויות נוספות

המושג "Made in China", משמש בהשאלה לתיאור מוצר שהינו זול ולא איכותי. משמעות זו נובעת מהייצור ההמוני והמהיר של מוצרים באיכות נמוכה בסין, המיוצאים למערב. פעמים רבות מוצרים אלו אינם עומדים בתקנים שונים המקובלים במערב, בין השאר תקני בטיחות. נמצאו למשל צעצועים המיוצרים בסין המכילים עופרת, מתכת רעילה [2].

בניגוד לכך, משמעות המושג "יוצר בטאיוואן" היא, ברוב הפעמים, כוונה למוצר זול אך איכותי. בנוסף, המוצרים המיוצרים באסיה בעלי האיכות הגבוהה ביותר הינם בדרך כלל מתוצרת יפן.

הערות שוליים

קישורים חיצוניים