דורון סבג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שוחזר מעריכה של 87.68.84.84 לגרסה 6009076 של עידן ד
Tomerbot (שיחה | תרומות)
מ מקטלג לעריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לשכתב}}
{{לשכתב|נושא=אישים}}
'''דורון סבג''' נולד בקיבוץ גינוסר, הוא יסד את חברת ORS עם אביו גבריאל סבג. הוא יו"ר והבעלים של חברת ORS, אחת מחברות משאבי האנוש הגדולות ב[[ישראל]], ואחד מאספני ה[[אמנות]] הגדולים בישראל. סבג כיהן כיו"ר [[המועצה לתרבות ואמנות]] של [[משרד החינוך]].
'''דורון סבג''' נולד בקיבוץ גינוסר, הוא יסד את חברת ORS עם אביו גבריאל סבג. הוא יו"ר והבעלים של חברת ORS, אחת מחברות משאבי האנוש הגדולות ב[[ישראל]], ואחד מאספני ה[[אמנות]] הגדולים בישראל. סבג כיהן כיו"ר [[המועצה לתרבות ואמנות]] של [[משרד החינוך]].



גרסה מ־09:03, 27 באפריל 2009

דורון סבג נולד בקיבוץ גינוסר, הוא יסד את חברת ORS עם אביו גבריאל סבג. הוא יו"ר והבעלים של חברת ORS, אחת מחברות משאבי האנוש הגדולות בישראל, ואחד מאספני האמנות הגדולים בישראל. סבג כיהן כיו"ר המועצה לתרבות ואמנות של משרד החינוך.

כוח אדם

חברת ORS פועלת מאז תחילת שנות השמונים ומעוסקת באספקת כוח אדם לסיעוד, אבטחה ותחומים אחרים. לחברה סניפים הפרוסים בכל הארץ.

בשנת 2004 החברה זכתה במכרז הפעלת תוכנית מהל"ב (תוכנית ויסקונסין) באזור אשקלון.

בין לקוחות החברה סלקום, בנק הפועלים, בזק ומשרד הביטחון. מחזור החברה עומד על כ600 מיליון ש"ח בשנה.

לדורון 3 בנות מנישואיו הראשונים, סיון-במאית סרטים, מעיין- מומחית בדיקור סיני ומאי-שחקנית, זמרת.

דורון סבג האספן

דורון סבג הוא מאספני האמנות הגדולים בישראל. סבג רוכש אמנות ישראלית ובינלאומית. בסוף שנת 2000 התקיימה במוזיאון תל אביב התערוכה "חשיפה" שהציגה את אוסף האמנות של דורון סבג. סמדר שפי, מבקרת האמנות של הארץ שיבחה את "חשיפה" מבחינה אמנותית, אך העידה "התערוכה מעוררת בעיות הקשורות ביחסים בין אספן מרכזי כמו דורון סבג למוזיאון שהוא חבר במועצת המנהלים שלו".

ביולי 2002 החליף דורון סבג את רם עברון כיו"ר המועצה לתרבות ואמנות. כיושב ראש המועצה גינה סבג את בחירתו של משה גרשוני שלא ללחוץ את ידו של אריאל שרון בעת קבלת פרס ישראל והגדיר אותה "החלטה לא ראויה". בשנת 2003, נבחר סבג על ידי עיתון "הארץ" כאדם המשפיע ביותר על האמנות הישראלית.

לקראת סוף 2003 סבג התפטר מתפקידו כיו"ר המועצה לתרבות. עם זאת, עודנו משמש בתפקידים ציבוריים רבים הקשורים לעולם האמנות הישראלי, הוא משתתף בוועדות פרסים לאמנים ומשקיע באמנות ישראלית צעירה. בין היתר חבר בוועדת תערוכות ורכישות של מוזיאון תל אביב לאומנות ומוזיאון ישראל, יו"ר ועדת השיפוט לפרס שר המדע, התרבות והספורט ליוצרים בתחומי האמנות הפלסטית לשנת 2006 ועוד.

בשנת 2006 התקיימה בגלריה מנשר תערוכה ביקורתית בשם דורון שנקראה על שם דורון סבג ודרכו בחנה את הקשר בין אמנות וניצול עובדים בישראל.

בשנת 2008 התקיימה במוזיאון תל אביב תערוכה בשם "התרוקנות". תערוכת הנושא "התרוקנות" שהתגבשה מתוך אוסף האמנות של דורון סבג, מבקשת לבחון את המשמעות רבת-הפנים של מושג ההתרוקנות באמנות ובתרבות. התערוכה מציגה עבודות מגוונות ביותר למבט ראשון, לא רק מבחינת המדיום אלא גם מבחינה תימטית. אולם מבט מקרוב מגלה שהן כולן מוגדרות על ידי רִיק או העדר, מצב הרה-חשיבות להבנת העבודה ולעצם ההתייחסות אליה.בתערוכה כ-80 עבודות, של אמנים ישראלים ובינלאומיים, מהבולטים באמנות העכשווית, ביניהם: דמיאן הרסט, ג'ייק ודינוס צ'פמן, גילברט וג'ורג', מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, מונה חאטום, סינדי שרמן, וולפגנג טילמנס, פול מקרתי, דגנית ברסט וקבוצת aes+f.התערוכה "התרוקנות" מבקשת להציג מגמה מרכזית המסתמנת ברכישות של השנים האחרונות לאוסף דורון סבג. אוסף אמנות זה, לאחר כ15- שנות איסוף, הוא בסופו של דבר גוף אמורפי, הנמצא בהתהוות מתמדת ללא התחלה או סוף נראים לעין. לאן מכוון מעשה האספנות של סבג? מבטו האספני אינו מופנה לאחור, מתוך עמדה שאפשר לכנותה היסטורית, שעל פיה האספן חותר להשיג רצפים כרונולוגיים של עבודות המשקפים תהליכים אמנותיים בעבר. תחת זאת נראה כי בפעילותו אספנית הוא מבקש לאחוז – ולו גם לרגע, תוך כדי חיפוש וזיהוי בלתי פוסקים – בתמונת ההווה. בעבודת האמנות גלומה מבחינתו, באופן חמקמק, תמצית תקופתנו. אספנות מסוג זה אינה מדגישה אפוא את עצם ההחזקה והצבירה של עבודות, אלא את אפשרות ההמְשגה של המציאות העכשווית באמצעות האוסף. אוצרות: נילי גורן; איה לוריא החל מ-20.3.08 .ע"פ ARTPORTAL

אהבתו של דורון סבג לאומנות התחילה עוד בצעירותו, כאשר התחיל את דרכו כאספן ברכישת עבודות ליטוגרפיה

קישורים חיצוניים

*התערוכה דורון