יער ביריה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ מיותר
TenBaseT (שיחה | תרומות)
interwiki
שורה 10: שורה 10:
[[קטגוריה: הגליל]]
[[קטגוריה: הגליל]]
[[קטגוריה: יערות בישראל|ביריה]]
[[קטגוריה: יערות בישראל|ביריה]]

[[ru:Бирия]]

גרסה מ־11:27, 13 בספטמבר 2009

הנוף הנשקף מיער ביריה

יער ביריה הוא יער בגליל העליון, המשתרע על פני 20,000 דונם. היער, השני בגודלו במדינת ישראל מצוי במדרונות הרי הגליל שמצפון לצפת. היער אינו טבעי, והוא ניטע ברובו בשנות ה-50 בעבודות ייעור של הקרן הקיימת לישראל.

היער מורכב ברובו מעצי אורן שונים, ובמיוחד אורן ירושלים, אך נטועים בו גם עצי ארז, ברוש ובוטנה. במהלך מלחמת לבנון השנייה נפלו ביער מאות קטיושות שהביאו לשריפות שכילו כ-5% מעצי היער. במקום נערכות עבודות שיקום, אשר תתבצענה במשך שנים רבות. בניגוד למנהג בשנות ה-50 לנטיעת יערות המורכבים ברובם מעצי אורן, מתכוונת הקרן הקיימת לישראל להשתמש בסוגים שונים ומגוונים של עצים במהלך שיקום היער.

בין האתרים ההיסטוריים המצויים ביער ניתן למנות את מצודת ביריה שהינה כיום מוזיאון המציג את ההיסטוריה של האזור, ומוקדש במיוחד לאירוע העלייה לביריה בשנת 1946, וכן שרידי היישוב היהודי העתיק נבוריה בו מצויים בית כנסת עתיק וקברי החכמים יעקב איש נבוריה ואלעזר המודעי, מעיינות טבעיים - עין נבוריה, עין יבנית, עין מרגנית ועין גבר. כן מצוי בקרבת היער קברו של יונתן בן עוזיאל, שרבים הם המאמינים כי עלייה עליו היא סגולה לשידוך. ביער מסלולי טיול,חוות סוסים, מצפורים, פינות לפיקניק, ומתקנים המאפשרים מגוון של פעולות טיול ונופש.

מצפור ביער ביריה. השלטים הירוקים מנציחים את התורמים לשיקום היער לאחר שניזוק בשריפות שנגרמו מקטיושות במלחמת לבנון השנייה