CEP – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Deadbubbles (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
במדע ה[[בליסטיקה]], '''circular error probability''' או בקיצור '''CEP''', בעברית מעגל השגיאה המסתברת" הוא מדד פשוט ל[[דיוק]] של מערכת [[נשק]]. הוא מוגדר כרדיוס של [[מעגל]] לתוכו ינחת [[טיל]], [[פצצה]], או [[פגז]] לפחות במחצית מהזמן.
ב[[בליסטיקה]], '''CEP''', קיצור של '''Circular Error Probable''', או בתרגום לעברית: סבירות שגיאה מעגלית, הוא מדד פשוט ואינטואיטיבי המתאר את מידת הדיוק של [[אמצעי לחימה]] כלשהו. הוא מוגדר כ[[רדיוס]] ה[[מעגל]] שמרכזו בממוצע הפגיעות של ה[[טיל]], ה[[פצצה]], או ה[[פגז]] ומכיל 50% מהפגיעות של מערכת הנשק הנמדדת.

לדוגמה, ל[[טיל בליסטי|טיל הבליסטי]] [[סקאד|סקאד-B]] יש CEP של 900 [[מטר]]; כלומר הטיל ינחת ברדיוס של 900 מטר מהמטרה אליה כוון ב[[הסתברות]] של 50%.

במקור ה-CEP התבסס על [[התפלגות ביואריאנטית מעגלית]] ותיאר את מאפייני ההתפלגות המתאימה למערכת הנשק בדיוק כפי שהממוצע וסטיית התקן מתארים אותה. כלומר, אם ה-CEP היה n מטרים, אזי 50% מהפגיעות יהיו במרחק של פחות מ-n מטרים מהממוצע, 43% בין n ל-2n, כמעט 7% בין 2n ל-3n ופחות מ-0.2% יפגעו רחוק יותר מכך. אולם במציאות הפגיעות אינן תואמות התפלגות זו ולכן לא ניתן להשליך מה-CEP על אחוז הפגיעות במרחקים גדולים יותר.


לדוגמה, ל[[טיל בליסטי|טיל הבליסטי]] [[סקאד|סקאד-B]] יש CEP של 900 [[מטר]]; כלומר הטיל ינחת ברדיוס של 900 מטר מהמטרה אליה כוון ב[[הסתברות]] של לפחות 50%.


{{קצרמר|אמצעי לחימה}}
{{קצרמר|אמצעי לחימה}}

גרסה מ־08:17, 24 באוקטובר 2009

בבליסטיקה, CEP, קיצור של Circular Error Probable, או בתרגום לעברית: סבירות שגיאה מעגלית, הוא מדד פשוט ואינטואיטיבי המתאר את מידת הדיוק של אמצעי לחימה כלשהו. הוא מוגדר כרדיוס המעגל שמרכזו בממוצע הפגיעות של הטיל, הפצצה, או הפגז ומכיל 50% מהפגיעות של מערכת הנשק הנמדדת.

לדוגמה, לטיל הבליסטי סקאד-B יש CEP של 900 מטר; כלומר הטיל ינחת ברדיוס של 900 מטר מהמטרה אליה כוון בהסתברות של 50%.

במקור ה-CEP התבסס על התפלגות ביואריאנטית מעגלית ותיאר את מאפייני ההתפלגות המתאימה למערכת הנשק בדיוק כפי שהממוצע וסטיית התקן מתארים אותה. כלומר, אם ה-CEP היה n מטרים, אזי 50% מהפגיעות יהיו במרחק של פחות מ-n מטרים מהממוצע, 43% בין n ל-2n, כמעט 7% בין 2n ל-3n ופחות מ-0.2% יפגעו רחוק יותר מכך. אולם במציאות הפגיעות אינן תואמות התפלגות זו ולכן לא ניתן להשליך מה-CEP על אחוז הפגיעות במרחקים גדולים יותר.


ערך זה הוא קצרמר בנושא אמצעי לחימה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:נ