בושם על עורי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Tomerzaki (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Mr. W (שיחה | תרומות)
שורה 16: שורה 16:
}}
}}


'''בושם על עורי''' הוא אלבום האולפן החמישה-עשר של הזמרת [[ירדנה ארזי]] שיוצא 14 שנים לאחר האלבום האחרון. באלבום שנים עשר שירים חדשים אשר נאספו במשך זמן רב. בין הכותבים:[[אהוד מנור]], [[רחל שפירא]], [[חיים קינן]] ו[[יואב גינאי]]. לאחר התייעצות ארוכות עם מוסיקאים שונים נתקשרה ירדנה עם [[יהודה פוליקר]] ובשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין השנים נולד האלבום בושם על עורי. [[יהודה פוליקר]] הלחין את כל השירים באלבום, הפיק את כל השירים באלבום וכתב את המילים של מחצית מן השירים.
'''בושם על עורי''' הוא [[אלבום (מזיקה)|אלבום]] ה[[אולפן]] החמישה-עשר של ה[[זמר]]ת [[ירדנה ארזי]] שיצא 14 שנים לאחר האלבום האחרון.
באלבום שנים עשר [[שיר]]ים חדשים אשר נאספו במשך זמן רב. בין הכותבים נמצאים [[אהוד מנור]], [[רחל שפירא]], [[חיים קינן]] ו[[יואב גינאי]]. לאחר התייעצויות ארוכות עם מוסיקאים שונים התקשרה ירדנה עם [[יהודה פוליקר]] ובשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין השנים נולד האלבום בושם על עורי. [[יהודה פוליקר]] הלחין והפיק את כל השירים באלבום, וכן כתב את המילים של מחצית מן השירים.

שם האלבום היה צריך להיות "כשאתה זה אני" על פי השיר השביעי באלבום, אך לאחר צאת הסינגל הראשון, '''בושם על עורי''' ([[רחל שפירא]]/[[יהודה פוליקר]]), ב-26 ליולי 2009 הוחלט לשנות את שם האלבום לבושם על עורי בעקבות ההאהדה הרבה לשיר בתחנות הרדיו. בחודש אוגוסט שוחרר לרדיו הסינגל השני מתוך האלבום, '''היתה לי ארץ''' ([[אהוד מנור]]/[[יהודה פוליקר]], שיר שאהוד מנור כתב מספר שבועות לפני מותו במיוחד לירדנה. בתחילת חודש אוקטובר יצא לרדיו השיר '''מה קורה אחי'''([[יהודה פוליקר]] ע"פ מאמר של פרופ' [[עוז אלמוג]]/רימיקס [[TOMER G]]) שזכה להשמעות רבות ברדיו. ב-12 באוקטובר יצא האלבום המלא לחנויות.
שם האלבום היה אמור להיות "כשאתה זה אני" על פי השיר השביעי באלבום, אך לאחר צאת ה[[סינגל]] הראשון, "בושם על עורי" ([[רחל שפירא]]/[[יהודה פוליקר]]), ב-26 ליולי 2009 הוחלט לשנות את שם האלבום לבושם על עורי בעקבות ההאהדה הרבה לשיר בתחנות ה[[רדיו]]. ב[[אוגוסט]] שוחרר לרדיו הסינגל השני מתוך האלבום, "היתה לי ארץ" ([[אהוד מנור]]/[[יהודה פוליקר]], שיר שאהוד מנור כתב מספר שבועות לפני מותו במיוחד לירדנה. בתחילת [[אוקטובר]] יצא לרדיו השיר "מה קורה אחי" ([[יהודה פוליקר]] על פי מאמר של פרופ' [[עוז אלמוג]]/רימיקס [[TOMER G]]) שזכה להשמעות רבות ברדיו. ב-[[12 באוקטובר]] יצא האלבום המלא לחנויות.


בעקבות האלבום יצאה ירדנה לסיבוב הופעות חדש בעיבוד [[אורי זך]].
בעקבות האלבום יצאה ירדנה לסיבוב הופעות חדש בעיבוד [[אורי זך]].

גרסה מ־20:31, 14 בנובמבר 2009


שגיאות פרמטריות בתבנית:אלבום

פרמטרים ריקים [ אלבום אחרי, תאריך אלבום אחרי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ תאריך אלבום, אלבום לפני, גודל תמונה, תאריך אלבום לפני, מפיק, שם האלבום, ז'אנר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בושם על עורי
אלבום אולפן מאת ירדנה ארזי
יצא לאור 2009
הוקלט 2009
חברת תקליטים NTE

בושם על עורי הוא אלבום האולפן החמישה-עשר של הזמרת ירדנה ארזי שיצא 14 שנים לאחר האלבום האחרון.

באלבום שנים עשר שירים חדשים אשר נאספו במשך זמן רב. בין הכותבים נמצאים אהוד מנור, רחל שפירא, חיים קינן ויואב גינאי. לאחר התייעצויות ארוכות עם מוסיקאים שונים התקשרה ירדנה עם יהודה פוליקר ובשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין השנים נולד האלבום בושם על עורי. יהודה פוליקר הלחין והפיק את כל השירים באלבום, וכן כתב את המילים של מחצית מן השירים.

שם האלבום היה אמור להיות "כשאתה זה אני" על פי השיר השביעי באלבום, אך לאחר צאת הסינגל הראשון, "בושם על עורי" (רחל שפירא/יהודה פוליקר), ב-26 ליולי 2009 הוחלט לשנות את שם האלבום לבושם על עורי בעקבות ההאהדה הרבה לשיר בתחנות הרדיו. באוגוסט שוחרר לרדיו הסינגל השני מתוך האלבום, "היתה לי ארץ" (אהוד מנור/יהודה פוליקר, שיר שאהוד מנור כתב מספר שבועות לפני מותו במיוחד לירדנה. בתחילת אוקטובר יצא לרדיו השיר "מה קורה אחי" (יהודה פוליקר על פי מאמר של פרופ' עוז אלמוג/רימיקס TOMER G) שזכה להשמעות רבות ברדיו. ב-12 באוקטובר יצא האלבום המלא לחנויות.

בעקבות האלבום יצאה ירדנה לסיבוב הופעות חדש בעיבוד אורי זך.

שותפים באלבום

  • יהודה פוליקר - לחנים, מילים, עיבודים,קולות ליווי, גיטרה חשמלית, גיטרה אקוסטית, גיטרה בס, בוזוקי, אקורדיון, קלידים, מלודיקה, חליל אלט, כלי הקשה, אפקטים, תכנות והפקה מוסיקלית.
  • אלון הילל - תופים
  • אלי חדד - תופים בשיר "הודעה נמסרה למשפחה" וקולות
  • גיא יפה - הפקת שירה וקולות
  • רותי הולצמן - קולות
  • לאה לופטין - קולות
  • נתן תומר - מפיק וקולות
  • TOMER G - עיבוד אלקטרוני, קלידים ותכנותים נוספים לשיר מה קורה אחי

השירים אלבום

קישורים חיצוניים