שארלוט פרלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שוחזר מעריכה של 95.86.64.119 לגרסה 8008181 של Odedee
ביטול גרסה 8012184 של איתי פרץ (שיחה)
שורה 15: שורה 15:
פראלי נולדה בעיירה הובמאנטורפ (Hovmantorp) שבדרום [[שבדיה]]. בגיל 13 היא הצטרפה ללהקה מקומית שנקראה עד אז "Bengt Ingvars" ואז שונה שמה ל-"Bengt Ingvars med Charlotte". בהמשך עברה פראלי מעיירת הולדתה לעיר [[וקכה]], שם למדה בתיכון ל[[אמנויות הבמה]], ועם סיום לימודיה הפכה לסולנית להקת "Kendix".
פראלי נולדה בעיירה הובמאנטורפ (Hovmantorp) שבדרום [[שבדיה]]. בגיל 13 היא הצטרפה ללהקה מקומית שנקראה עד אז "Bengt Ingvars" ואז שונה שמה ל-"Bengt Ingvars med Charlotte". בהמשך עברה פראלי מעיירת הולדתה לעיר [[וקכה]], שם למדה בתיכון ל[[אמנויות הבמה]], ועם סיום לימודיה הפכה לסולנית להקת "Kendix".


ב-[[1994]] החלה פראלי לשיר בלהקת ה-Dansband ([[סגנון מוזיקלי]] שבדי) "אנדרש אנגברגס". לאחר שני אלבומים פרשה מהלהקה, ובשנת [[1997]] הצטרפה ללהקת הדאנסבאנד הפופולרית "Wizex". בשנה העוקבת הלהקה הייתה מועמדת לפרס הגראמי השבדי על האלבום "Mot nya mål" ("לעבר מטרות חדשות"). אלבום אחר של הלהקה, "Tusen och en natt" ("אלף ואחד לילה"). הפך ל[[אלבום זהב]].
ב-[[1994]] החלה פראלי לשיר בלהקת ה-Dansband ([[סגנון מוזיקלי]] שבדי) "אנדרש אנגברגס". לאחר שני אלבומים פרשה מהלהקה, ובשנת [[1997]] הצטרפה ללהקת הדאנסבאנד הפופולרית "Wizex". בשנה העוקבת הלהקה הייתה מועמדת לפרס הגראמי השבדי על האלבום "Mot nya mål" ("לעבר מטרות חדשות"). אלבום אחר של הלהקה, "Tusen och en natt" ("אלף ואחד לילה"), הפך ל[[אלבום זהב]].


===אירוויזיון 1999===
===אירוויזיון 1999===

גרסה מ־14:14, 20 בדצמבר 2009

תבנית:מוזיקאים שרלוט פראלי (Charlotte Perrelli; נולדה בשם שרלוט נילסן ב-7 באוקטובר 1974) היא זמרת שבדית, זוכת אירוויזיון 1999.

פראלי זכתה תחילה בשנת 1999 בתחרות המלודיפסטיבלן, קדם האירוויזיון השבדי, ובאירוויזיון של אותה שנה, שנערך בירושלים ב"בנייני האומה", זכתה במקום הראשון עם השיר "Take Me To Your Heaven". מאז הוציאה 4 אלבומים ו-6 סינגלים. היא נבחרה לייצג את שבדיה בשנית באירוויזיון 2008 עם שירה "Hero".

ביוגרפיה

תחילת הקריירה

פראלי נולדה בעיירה הובמאנטורפ (Hovmantorp) שבדרום שבדיה. בגיל 13 היא הצטרפה ללהקה מקומית שנקראה עד אז "Bengt Ingvars" ואז שונה שמה ל-"Bengt Ingvars med Charlotte". בהמשך עברה פראלי מעיירת הולדתה לעיר וקכה, שם למדה בתיכון לאמנויות הבמה, ועם סיום לימודיה הפכה לסולנית להקת "Kendix".

ב-1994 החלה פראלי לשיר בלהקת ה-Dansband (סגנון מוזיקלי שבדי) "אנדרש אנגברגס". לאחר שני אלבומים פרשה מהלהקה, ובשנת 1997 הצטרפה ללהקת הדאנסבאנד הפופולרית "Wizex". בשנה העוקבת הלהקה הייתה מועמדת לפרס הגראמי השבדי על האלבום "Mot nya mål" ("לעבר מטרות חדשות"). אלבום אחר של הלהקה, "Tusen och en natt" ("אלף ואחד לילה"), הפך לאלבום זהב.

אירוויזיון 1999

פראלי נבחרה בתחרות המלודיפסטיבלן (Melodifestivalen) השבדי, לייצג את שבדיה באירוויזיון 1999. בתחרות האירוויזיון, שהתקיימה בישראל, הופיעה עם שירה "Take Me To Your Heaven" (קח אותי לגן העדן שלך). השיר זכה ב-163 נקודות, ופראלי זכתה במקום הראשון בתחרות. מאז המריאה קריירת הסולו שלה, היא הופיעה בכל רחבי אירופה, והוציאה אלבום סולו ראשון, "שארלוט". באותה שנה, נבחרה פראלי לאישה השבדית הסקסית ביותר על ידי מגזין "Cafe".

קריירה מוזיקלית

ב-2001 הוציאה פראלי את אלבומה השני, "Miss Jealousy", שכלל את הלהיט "You Got Me Going Crazy". השיר נכתב על ידי ג'והן ארברג ופול ריין, שעבדו עם זמרות מפורסמות כמו כריסטינה אגילרה וויקטוריה בקהאם. פראלי הנחתה את חצי הגמר הראשון של מלודיפסטיבלן 2003, יחד עם לנה פיליפסון, נציגת שבדיה באירוויזיון 2004, ומארק לוונגוד. באפריל אותה שנה, השתתפה במחזמר "ישו כוכב עליון". בספטמבר הוציאה את הסינגל "Broken Heart".

התגובות האוהדות שקיבלה על ההנחייה של מלודיפסטיבלן 2003, גרמו לערוץ הטלוויזיה השבדי SVT, להזמין את פראלי להנחות גם את מלודיפסטיבלן 2004, יחד עם פטר סטמן ואולה לינדסטרם. לאחר המלודיפסטיבלן, הערוץ השבדי TV4 הציע לה להנחות את התוכנית "Super Troupers", תוכנית כשרונות צעירים. ביוני 2004, היא הוציאה את האלבום "Gone Too Long", שהפך לאלבומה המצליח ביותר. האלבום הופק על ידי בכירי המפיקי המוזיקה בשבדיה, דוגמת יורגן אלפוסן. היא גם הצטרפה למסע ההופעות "Rhapsody In Rock" לצד זמרים שבדיים נוספים.

ב-15 במרץ 2008, פראלי נבחרה שוב לייצג את שבדיה באירוויזיון 2008, עם שירה "Hero". השיר הפך ללהיט בשבדיה, אך למרות שהיה אחד הפייבוריטים לזכייה, סיים במקום ה-18 בתחרות האירוויזיון.

דיסקוגרפיה

פראלי בהופעה, 2008

אלבומי סולו

  • 1999 - "Charlotte"
  • 2001 - "Miss Jealousy"
  • 2004 - "Gone too Long"
  • 2006 - "I din röst"
  • 2008 - "Hero"

תבנית:זוכי האירוויזיון