נמלטים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 66: שורה 66:
=== דמויות ראשיות ===
=== דמויות ראשיות ===


* '''מייקל סקופילד''' – אדריכל, נשפט ל־5 שנות מאסר על שוד בנק מזוין. ניהל רומן עם שרה טרקנדי. תכנן את הבריחה מפוקס ריבר בעונה הראשונה ואת הבריחה מסונה בעונה השלישית. בעונה הרביעית חלה במחלה תורשתית קשה,סרטן גידולי במוח.
* '''מייקל סקופילד''' – אדריכל, נשפט ל־5 שנות מאסר על שוד בנק מזוין. ניהל רומן עם שרה טנקרדי. תכנן את הבריחה מפוקס ריבר בעונה הראשונה ואת הבריחה מסונה בעונה השלישית. בעונה הרביעית חלה במחלה תורשתית קשה,סרטן גידולי במוח.
* '''לינקולן בורוז''' – הואשם ברצח אחיה של סגנית נשיא ארצות הברית. בעזרת אחיו, מייקל, ברח מהכלא וניצל מעונש מוות. בתחילת העונה השלישית הוא נוקה מכל אשמה ועושה עסקים עם גרטשן בתמורה לאל ג'יי ושרה. בעונה הרביעית הוא משתתף עם אחיו נגד החברה.
* '''לינקולן בורוז''' – הואשם ברצח אחיה של סגנית נשיא ארצות הברית. בעזרת אחיו, מייקל, ברח מהכלא וניצל מעונש מוות. בתחילת העונה השלישית הוא נוקה מכל אשמה ועושה עסקים עם גרטשן בתמורה לאל ג'יי ושרה. בעונה הרביעית הוא משתתף עם אחיו נגד החברה.
* '''פרננדו סוקרה''' – אסיר היספני המנסה להגיע לחברתו, מריקרוז. נכנס לכלא ל־5 שנים בגלל שוד, וברח עם מייקל ולינקולן. בעונה השלישית עזר למייקל לברוח מסונה, ובסוף נתפס ונכלא שם בעצמו.
* '''פרננדו סוקרה''' – אסיר היספני המנסה להגיע לחברתו, מריקרוז. נכנס לכלא ל־5 שנים בגלל שוד, וברח עם מייקל ולינקולן. בעונה השלישית עזר למייקל לברוח מסונה, ובסוף נתפס ונכלא שם בעצמו.

גרסה מ־13:59, 25 בפברואר 2010

תבנית:סדרת טלוויזיה

נמלטיםאנגלית: Prison Break) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית ששודרה ברשת פוקס החל מ־29 באוגוסט 2005 ועד ל־15 במאי 2009. עלילת הסדרה סובבת אחר מייקל סקופילד, המנסה לחלץ מבית הכלא את אחיו, לינקולן בורוז, שנידון למוות על רצח שלא ביצע. הסדרה הופקה על ידי פול שורינג. בישראל שודרה הסדרה בערוץ yes stars 2, ולאחר מכן ב-yes stars Action בלוויין ובערוץ סטאר וורלד ב־HOT עד 2009. ההצלחה המסחררת של הסדרה גרמה למפיקים לשנות את התסריט כדי לאפשר עונות נוספות מעבר לעונות שתוכננו מראש.

ההשראה

מקור ההשראה לסדרה הוא רעיון אשר הוצע לתסריטאי פול שורינג על ידי חברתו. לפי הצעתה, בבסיס העלילה יהיה אדם שיכניס את עצמו לכלא בכוונה, על־מנת לברוח. בהמשך הוסיף שורינג לעלילה את האח הנאשם על לא עוול בכפו ואת הקנוניה הנרקמת סביבו. בשנת 2003 העלה שורינג את הרעיון בפני אולפנים שונים, ביניהם גם אולפני פוקס, אך נדחה. העלייה בפופולריות של סדרות מתח שבועיות כגון אבודים ו־24, הביאו את אולפני פוקס לשנות את דעתם והם החלו בהפקת הסדרה בשנת 2004.

תבנית:פרטי עלילה

העלילה

העלילה בנויה כך שבכל פרק מתגלה נדבך נוסף בתוכנית המורכבת של הדמות הראשית, מייקל סקופילד. הן בעונה הראשונה, בה התוכנית היא בריחה מהכלא, והן בעונה השנייה בה התוכנית היא בריחה משלטונות החוק ויציאה מהארץ.

עונה ראשונה

העונה הראשונה שודרה לראשונה בארצות הברית בין ה־29 באוגוסט 2005 ל־15 במאי 2006. לינקולן בורוז מואשם ברצח של טרנס סטדמן, אחיה של סגנית נשיא ארצות הברית. בעזרת ראיות שפוברקו ושונו על ידי סוכני "החברה", מורשע לינקולן ברצח בכוונה תחילה ונגזר עליו עונש מוות, כאשר ההוצאה להורג מתוכננת להתבצע תוך מספר חודשים בכיסא חשמלי. למרות הרשעתו מתעקש לינקולן שהוא חף מפשע, ושהוא הופלל. אחיו של לינקולן, מייקל סקופילד, מאמין לו ומתכוון לעשות כל שביכולתו כדי לעזור לו.

כדי לעזור לאחיו לברוח מהכלא, מתכנן מייקל שוד מזוין, שעונשו יהיה מאסר בפועל. הוא מבקש לרצות את מאסרו בכלא באזור שיקגו, כדי להגיע לכלא "פוקס ריבר", שבו כלוא אחיו. ברגע שמייקל נכנס לכלא מתחיל מסעו הסודי לשחרור אחיו. מייקל תכנן את הבריחה מהכלא בעזרת השכלתו כמהנדס בניין ובעזרת תוכניות המתאר של הכלא, שהיו ברשותו כי היה שותף בתכנון שיפוצו של פוקס ריבר. על־מנת לא לשכוח את הפרטים הרבים והמורכבים, מייקל התכונן מראש וקיעקע על גופו את מפת הכלא ואת פרטי תוכנית הבריחה. במהלך מימוש התוכנית, עובר מייקל מכשולים רבים, יוצר קשרים עם אסירים אחרים ועם עובדי הכלא ואפילו מתחבר עם מנהל הכלא.

בזמן שמייקל פועל בכלא, חברת ילדות של לינקולן, עורכת הדין ורוניקה דונובן, פועלת מבחוץ כדי לחשוף את הקנוניה שהובילה להפללתו של לינקולן. היא מגלה שורה של מקרים מוזרים וגורמת לסוכני "החברה" לדלוק בעקבותיה. באותו לילה שמייקל ולינקולן נמלטים מפוקס ריבר בהצלחה, ורוניקה מוצאת את ההוכחה החותכת לחפותו של לינקולן – טרנס סטדמן, שאותו כביכול לינקולן רצח, עדיין חי.

עונה שנייה

העונה השנייה שודרה לראשונה בארצות הברית בין ה־21 באוגוסט 2006 ל־2 באפריל 2007. עונה זו מתמקדת במרדף של שלטונות החוק אחר שמונת הנמלטים מפוקס ריבר: מייקל סקופילד, לינקולן בורוז, פרננדו סוקרה, ג'ון אברוצי, בנג'מין "סי־נוט" פרנקלין, תיאודור "טי־באג" באגוול, דייוויד "טווינר" אפולסקיס, וצ'ארלס "הייוואייר" פאטושיק. מיד לאחר ההימלטות, מתחיל מבצע לאיתור ולתפיסת הנמלטים בראשות הסוכן הפדרלי אלכסנדר מהון.

בחלקה הראשון של העונה, כמעט כל הנמלטים מנסים להשתלב בחברה ולהתאחד עם היקרים להם. אלכסנדר מהון המוביל את המרדף אחר הנמלטים מתגלה כדמות מיסתורית ומורכבת. מהון מצליח בכל פרק לפענח חלק נוסף בקעקועים של מייקל ובכך בטוח שהוא יצליח להגיע למייקל כי הוא הרי המוח שמאחורי הבריחה.

מסע החיפוש של ורוניקה אחר ההוכחה לחפותו של לינקולן מסתיים, כשמאבטח של טרנס סטדמן יורה בה, לאחר שמצאה את מחבואו. שמונת הנמלטים מתפצלים כל אחד לדרכו שלו, אך לכולם יש החלטה נחושה להגיע ליוטה, ולמצוא את 5 מיליון הדולר שצ'ארלס ווסטמורלנד החביא שם. בינתיים, אל.ג'יי, בנו של לינקולן, שהואשם ברצח אמו ואביו החורג, מועבר למרכז מעצר באריזונה, ולינקולן נחוש לחלץ אותו.

הכול מסתדר לשני האחים והסוף הטוב נראה באופק, אבל הדברים שוב משתבשים בשנייה האחרונה ומייקל נכלא בכלא מסתורי שקרוי "סונה".

עונה שלישית

העונה השלישית שודרה לראשונה בארצות הברית בין ה־17 בספטמבר 2007 ל־18 בפברואר 2008. העונה שודרה בישראל החל מ־24 באוקטובר 2007. בעונה הזו הפעם מייקל הוא זה שנמצא מאחורי הסורגים ואחיו לינקולן חופשי. במהלך העונה מתברר שכל הזמן החברה רדפה במיוחד אחרי מייקל כדי להכניס אותו לכלא שנקרא "סונה" על מנת להוציא אסיר אחר בשם וויסלר (לאחר ההצלחה שהוא הוכיח בלברוח מבתי סוהר). מייקל ולינקולן נאלצים לשתף פעולה מאחר שהחברה חטפה את שרה (אהובתו של מייקל) ואל.ג'יי (בנו של לינקולן) ומאיימת להרוג אותם אם הם לא ישתפו פעולה.

מייקל מגיע ל"סונה" בפרק האחרון של העונה השנייה, וכבר נחשף לסכנות האורבות לו בכל פינה. בבית הכלא אסורים פושעים כל כך אכזריים, עד שבשלב מסוים הסוהרים, שלא הצליחו לשלוט בכלא, התייאשו והחליטו להניח לו להתנהל בצורה עצמאית. אבל, כל מי שייתפס מנסה לברוח, יירה מיד על ידי השומרים העומדים במגדלי השמירה המקיפים את בית הסוהר. כבר בפרק הראשון, מייקל נאלץ להתמודד עם מנהיג הכלא "לצ'רו", בעוד שלינקולן נוקה מכל אשמה. בסוף העונה, מייקל מצליח לברוח יחד עם עוד 3 אסירים, ובהם אלכס מהון וג'יימס וויסלר.

עונה רביעית

העונה הרביעית, שהחלה את שידורה בארצות הברית בפרק כפול ב־1 בספטמבר 2008, כללה 22 פרקים והייתה העונה האחרונה של הסדרה.‏‏[1] ד"ר שרה טנקרדי, שהופיעה בחלק קטן בעונה השלישית, שבה להיות דמות מרכזית בעונה זו. בעונה זו הנמלטים הופכים לרודפים, המנסים להפיל את "החברה". כדי לעשות זאת, הם צריכים להשיג את "סילה" – הפנקס השחור של ה"חברה". לפני הפגרה שנמשכה כמעט חצי שנה, מגלה מייקל פרטים חדשים על סילה ולינקולן מדבר לראשונה עם אמו כריסטינה לא במודע. לאחר הפגרה, אנו מגלים כי לינקולן ומייקל כל אחד בדרכו שלו חותרים למציאת סילה, כאשר לכל אחד יש מטרה שונה בהשגתה. אל לינקולן מצטרפים מהון, גרטשן, סלף וטי באג למציאת סילה עבור "החברה" ואילו אל מייקל מצטרפת שרה. לאחר שגילו האחים כי אמם בחיים, היא הופכת לאויבת כיוון שהיא מחזיקה ב"סילה" אותו הם מחפשים.

בסיום, "סילה" מועבר לנציג האו"ם בתיווכו של הסוכן קלרמן ובעבור זה מטוהר שמם של מייקל סקופילד, שרה טנקרדי, לינקולן בורוז, פרננדו סוקרה, אלכסנדר מהון ובנג'ימן פרנקלין ("סי-נוט"). החבורה לא תמכה בשחרורו של טי באג והוא חזר לכלא "פוקס ריבר".

בסוף הסדרה מוצג אפילוג המתרחש לאחר 4 שנים. אלכסנדר מהון נמצא בקשר רומנטי עם הסוכנת לנג. לינקולן חוזר לחיות עם סופיה ואל-ג'יי בנו. סוקרה חי עם משפחתו. דון סלף הפך לצמח מרותק לכיסא גלגלים עקב הרעל שהוזרק לגופו. בנג'מין פרנקלין השתקע בביתו. הסוכן פול קלרמן נבחר להיות חבר קונגרס. הגנרל קראנץ הוצא להורג בכיסא חשמלי. טי-באג חזר לכלא "פוקס ריבר". שרה קראה לבנה "מייקל" על שם אביו שנפטר בשנת 2005, בגלל שלפי מה שמתגלה בסרט בשעת הברחתה של שרה מהכלא מייקל היה צריך להתחשמל בשביל שתוכל לצאת מהדלת שנפתחת על ידי נעילה חשמלית. לאחר מכן התגלה כי מייקל היה מת בכל מקרה גם אם לא היה מתחשמל בגלל הגידול במוחו.

נמלטים - הסרט

במהלך הפרק האחרון של העונה הרביעית פירסמו yes כי ב-24 במאי 2009 ישודר "נמלטים - הסרט" בבכורה עולמית בישראל[2]. סרט-הטלוויזיה מורכב בעצם משני פרקים מחוברים. בסיום הפרק האחרון של העונה הרביעית, שודר אפילוג. עלילת הסרט תתרחש בין סיום העלילה של העונה הרביעית לבין האפילוג. בסרט, שרה טנקרדי נכנסת לכלא עקב הרצח של אמו של מייקל, ומייקל מתכנן להבריח אותה משם‏‏[3].מייקל מנסה להבריח אותה אבל לפני דלת היציאה מתברר למייקל שבשביל שתוכל שרה לברוח, יצטרך להקריב את עצמו ולהתחשמל למוות. מייקל עושה זאת ומת.לאחר מכן רואים שרה ולינקולן סרטון שהכין להם מייקל במקרה שלא ישרוד, ושם הוא חושף את העובדה שימות בכל מקרה כתוצאה מהגידול בעוד כמה חודשים ומביע את שמחתו ששרה ולינקולן סוף סוף חופשיים.

שחקנים ודמויות

ערך מורחב – נמלטים (דמויות)

דמויות ראשיות

  • מייקל סקופילד – אדריכל, נשפט ל־5 שנות מאסר על שוד בנק מזוין. ניהל רומן עם שרה טנקרדי. תכנן את הבריחה מפוקס ריבר בעונה הראשונה ואת הבריחה מסונה בעונה השלישית. בעונה הרביעית חלה במחלה תורשתית קשה,סרטן גידולי במוח.
  • לינקולן בורוז – הואשם ברצח אחיה של סגנית נשיא ארצות הברית. בעזרת אחיו, מייקל, ברח מהכלא וניצל מעונש מוות. בתחילת העונה השלישית הוא נוקה מכל אשמה ועושה עסקים עם גרטשן בתמורה לאל ג'יי ושרה. בעונה הרביעית הוא משתתף עם אחיו נגד החברה.
  • פרננדו סוקרה – אסיר היספני המנסה להגיע לחברתו, מריקרוז. נכנס לכלא ל־5 שנים בגלל שוד, וברח עם מייקל ולינקולן. בעונה השלישית עזר למייקל לברוח מסונה, ובסוף נתפס ונכלא שם בעצמו.
  • תיאודור "טי-באג" באגוול – רוצח ופדופיל שנכנס לפוקס ריבר ל־120 שנים. לא אהוב במיוחד בקרב הנמלטים, ולא נכלל בכלל בתוכנית המקורית.בסוף העונה הראשונה ידו הימנית נכרתה ע"י ג'ון אברוצי. בסוף העונה השלישית, אחרי מות לצ'רו, הפך למנהיג האסירים בסונה. בעונה הרביעית לאחר שהוא גרם לשרפה בסונה הוא נמלט עם השאר ועקב אחרי הספר של וויסלר שהשאיר מאחור ולקח את מקומו בתור "קול פיפר" שמנהל חברת עסקים מצליחה בשם "גייטס".
  • קפטן בראד בליק – לשעבר הסוהר הראשי בפוקס ריבר, שניסה ללכוד את הנמלטים במהלך העונה השנייה כנקמה על שגרמו לפיטוריו. נכלא לזמן קצר בפוקס ריבר על רצח שותפו רוי גרי, אך נוקה מאשמה. בעונה השלישית נכלא בסונה. בעונה הרביעית הוא משתתף בצוות של סקופילד להפיל את החברה אך הוא מקריב את חייו בשביל שימשיכו את דרכם בלמצוא את "סילה".
  • ד"ר שרה טרקנדי – לשעבר הרופאה בפוקס ריבר. בתו של מושל אילינוי. ניהלה רומן עם מייקל. במשך העונה השלישית נחשבת כמתה, אך "חזרה לחיים" בעונה הרביעית.
  • אל ג'יי בורוז – בנו של לינקולן, נכנס אף הוא לכלא על פשע, אך הצליח לצאת. בעונה השלישית הוא הוחזק כבן ערובה, אך הצליח להשתחרר.
  • אלכסנדר מהון – סוכן FBI שצד את הנמלטים, ואחראי למותם של שלושה מהם (אברוצי, טווינר והייוויאר). אחראי גם למותו של אלדו בורוז, אביהם של מייקל ולינקולן. בעונה השלישית נכנס לסונה אך ברח בסופה עם מייקל, וויסלר ועוד אסיר. בעונה הרביעית הוא משתתף בחבורה של מייקל נגד החברה וגם רודף אחרי סוכן חברה שהרג את בנו.
  • ג'יימס וויסלר – נמצא בסונה וברח עם מייקל בסוף העונה השלישית למרות שהוא עובד עם ה"חברה" בהסתר. בעונה הרביעית הוא משתתף עם גרטשן ומהון נגד החברה, אך נורה ומת על ידי סוכן חברה.
  • בנג'מין "סי-נוט" פרנקלין – איש צבא שהואשם במסחר בציוד צבאי, אחד משמונת הנמלטים בעונה הראשונה. בעונה השנייה הוא ניסה להתאחד עם אשתו ובתו, ולקראת סוף העונה הוא הסגיר את עצמו וקיבל חנינה מלאה כדי להעיד נגד הפשעים של מהון.
  • גרטשן מורגן – אשת "החברה" שהחזיקה את שרה ואת אל ג'יי כבני ערובה בעונה השלישית. בעונה הרביעית היא עבדה עם וויסלר ומהון נגד החברה, אך לאחר שסוכני החברה הפכו אותה לבת ערובה היא נמלטת ועובדת עם טי-באג כנגד החברה.
  • סופיה לוגו – חברתו של וויסלר, אך בסוף העונה השלישית גלתה שהוא עובד עם גרטשן היא עזבה אותו והתחברה ללינקולן בתור חברים.
  • ג'ון אברוצי – מאפיונר, נלכד ונורה בתחילת העונה השנייה.
  • דון סלף - סוכן המחלקה המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית שעשה עסקה עם סקופילד והשאר שימצאו בשבילו את סילה בתמורה שהוא ישחרר אותם מלהיות מבוקשים, אך הוא בגד בהם.
שחקן דמות הערות
הנמלטים
ונטוורת' מילר מייקל סקופילד שמונת הנמלטים (מהעונה הראשונה)
דומיניק פרסל לינקולן בורוז
אמאורי נולסקו פרננדו סוקרה
פיטר סטורמייר ג'ון אברוצי
רוקמונד דנבר בנג'מין מיילס "סי-נוט" פרנקלין
רוברט נפר תיאודור "טי-באג" באגוול
ליין גריסון דייוויד "טווינר" אפולסקיס
סייליס וויר מיטשל צ'ארלס "הייוויאר" פאטושיק
מיוז ווטסון צ'ארלס ווסטמורלנד (די. בי. קופר) מת בזמן ההימלטות
ג'ו ננוז מנצ'ה סנצ'ז נתפס בזמן ההימלטות
בני ברית של הנמלטים
מרשל אלמן לינקולן בורוז ג'וניור (אל.ג'יי) בנו של לינקולן בורוז
שרה ויין קליס ד"ר שרה טנקרדי הרופאה של פוקס ריבר
רובין טאני ורוניקה דונובן חברת ילדות של לינקולן בורוז, נרצחה על ידי החברה
פרנק גרילו ניק סוורין עורך דין מארגון שפועל נגד עונש מוות, נרצח על ידי המאפיה
אנטוני ג'ון דניסון אלדו בורוז אביהם של מייקל ולינקולן, נרצח על ידי אלכסנדר מהון
ציידי הנמלטים
ווייד וויליאמס קפטן בראד בליק הסוהר הראשי בפוקס ריבר
ויליאם פיכטנר אלכסנדר מהון סוכן מיוחד של ה־FBI
מאט דיקארו רוי גרי סוהר בפוקס ריבר
סטייסי קיץ' הנרי פופ מנהל פוקס ריבר
ברברה איב האריס הסוכנת לנג סוכנת FBI
שותפים לקונספירציה
פטרישה ווטיג קרוליין ריינולדס סגנית נשיא ארצות הברית ומאוחר יותר נשיאת ארצות הברית
ג'ון בילינגסליי (עונה 1) טרנס סטדמן אחיה של נשיאת ארצות הברית
ג'ף פרי (עונה 2)
פול אדלשטיין פול קלרמן סוכן "החברה"
רג'י לי וויליאם "ביל" קים סוכן "החברה"
מישל פורבס סמנת'ה ברינקר סוכנת "החברה"
דני מק'ארתי דניאל הייל סוכן "החברה"
מייקל גסטון קווין סוכן "החברה"
ליאון רוסום ג'ונתן קראנץ מנהל "החברה"
קראס וויליאמס וויט מת'יוסון סוכן "החברה"
דמויות נוספות
ג'ון הארד פרנק טנקרדי מושל אילינוי ואביה של ד"ר שרה טנקרדי

תבנית:סוף פרטי עלילה

פרטים נוספים על השחקנים

  • השחקן ג'ף פרי החליף את ג'ון בלינגסליי בדמות של טרנס סטדמן, משום שבילינגסליי נבחר להיות שחקן קבוע בדרמה של רשת ABC, בשם "The Nine".
  • השחקן סטייסי קיץ' שמשחק את מנהל הכלא, הנרי פופ, היה אסיר בעצמו במשך מספר חודשים בכלא באנגליה על אשמת הברחת קוקאין בשנות ה־80. מנהל הכלא בו שהה שימש השראה לדמות של המנהל פופ.
  • השחקנית שרה וויין קליס (ד"ר שרה טנקרדי), הייתה המועמדת הראשונה שהמפיקים בחנו לתפקיד ואף השחקנית הבכירה הראשונה שנבחרה בכלל. באופן אירוני דווקא שני השחקנים הראשיים, דומיניק פרסל (לינקולן בורוז) ווונטוורת' מילר (מייקל סקופילד), היו האחרונים להצטרף לצוות. מילר נבחר שישה ימים לפני תחילת ההפקה ופרסל הגיע שלשה ימים לאחר מכן.
  • חלק מדמויות הרקע בכלא היו אסירים לשעבר של בית הסוהר "ג'ולייט", בו צולמה הסדרה.

הפקה

אתרי צילום

רוב העונה הראשונה צולמה בבית הסוהר "ג'ולייט", וסצנות חיצוניות צולמו באזורים הסובבים אותו, כגון: שיקגו, וודסטוק, וג'ולייט שבאילינוי. אתרי צילום נוספים היו נמל התעופה שיקגו או'הייר וטורונטו, אונטריו שבקנדה.

העונה השנייה צולמה בדאלאס, טקסס ובאזורים הסובבים לה. שלושת הפרקים האחרונים של העונה צולמו בפנסקולה, פלורידה.

יוצרים ומפיקים

  • מרטי אדלשטיין – מנהל הפקה
  • גארי א. בראון – מפיק
  • ברט ראטנר - מפיק
  • זאק אסטרין – כותב ופקח הפקה

אנשי צוות נוספים

  • מנהלי הצילום – רובי גרינברג, כריס הנלי, בוב לאבונג', ודנטה ספינוטי
  • עורכי התמונות – ג'יימס קובלנז, אטיין דס לאוריארס, סקוט ד. אילרס, קאיה פאר ומארק אלפריץ'
  • מלחין המוזיקה – ראמין ג'ואדי
  • רשם הפקה – גארי בו וגארי פראטקוף
  • איפור קעקועים – מייק מאקאש

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    סקופילד הולך הביתה, באתר ynet, 14 בינואר 2009‏
  2. ^ ‏עינב שיף, ”נמלטים”: הסרט - בבכורה בישראל, וואלה!, 17 במאי 2009
  3. ^ לפי תקציר הסרט במדריך התוכניות של yes‏‏

תבנית:Link FA

תבנית:Link FA