Applet – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שחזור גרסה ישנה, לשכתוב.
מ שכתוב, קישורים, קט
שורה 1: שורה 1:
'''יישומון''' או '''יישום קטן''' (בלועזית: ''Applet'') הוא [[תוכנה|תוכנת]] [[מחשב]] המיועד לבצע מטרה מוגדרת ומצומצמת מתוך תוכנה קיימת. לרוב מדובר ביישום הכתוב בשפת [[ג'אווה]] המופעל באמצעות ה[[דפדפן]].
{{לשכתוב}}
Applet-יישומון


אף על פי שקיימים מספר [[שפת תכנות|שפות תכנות]] המציעים אפשרות לפיתוח יישומונים, שפת ג'אווה היא המתקדמת ביותר בתחום זה, ולכן גם הנפוצה ביותר.
יישומון הינו תוכנית מחשב שניתן להריצו באמצעות דפדפן אינטרנט.


ההבדל העיקרי בין יישומונים לבין [[יישום|יישומים]] (''Program'') - הוא אופן ההרצה שלהם. בעוד יישום מבוצע באופן עצמאי על [[מערכת הפעלה|מערכת ההפעלה]] של משתמש המחשב (כגון [[Media Player]] ו-[[Microsoft Word]]), יישומון מבוצע דרך תוכנה כלשהיא, ולרוב באמצעות השימוש ב[[אינטרנט]]. כדוגמאות ליישומונים ניתן למנו את תוכנות ה[[צ'אט]] באתר [[תפוז]] ו[[וואלה!]], ומשחקי רשת מסוימים המשוחקים דרך הדפדפן.
אחת מהשפות המתקדמות כיום המציעה דרך לפיתוח יישומונים הינה שפת ג'אווה(JAVA).


[[קטגוריה:תכנות]]
ההבדל העיקרי בין יישומון לבין יישום הוא אופן ההרצה שלהם
[[קטגוריה:תוכנות מחשב]]
בעוד יישום רץ על המחשב בעזרת שיטה שנקראת main() ורץ באופן עצמאי על מערכת ההפעלה של משתמש המחשב(יישומים לדוגמא-מדייה פלייר Media Player וורד Word ותוכניות מחשב שונות) יישומון רץ על האינטרנט (יישומונים לדוגמא- Chat צ'אט ותוכניות המופעלות על הרשת כמו משחקים און ליין)
השיטות העיקריות להרצת יישומון(JAVA):


[[en:Applet]]
init() -איתחול היישומון -טעינת היישומון לפני התחלתו
[[da:Applet]]

[[de:Applet]]
Start()-התחלה בכל פעם שמתחילים/נכנסים אל היישומון
[[es:Applet]]
paint()- ציור היישומון על המסך
[[fr:Applet]]

[[it:Applet]]
stop()- עצירת תהליך הרצת היישומון בעת עזיבת המשתמש את דף האינטרנט בו נמצא היישומון
[[nl:Applet]]

[[ja:アプレット]]
destroy()-ניקוי היישומון מהזיכרון לאחר עזיבת המשתמש את היישומון
[[pl:Aplet]]

[[pt:Applet]]
בעוד יישומון-Applet נועד לרוץ על הרשת--
[[ru:Апплет]]
יישום- Programm רץ על מערכת ההפעלה.
[[zh:Applet]]
[[קטגוריה:תכנות]]

גרסה מ־14:09, 14 בדצמבר 2005

יישומון או יישום קטן (בלועזית: Applet) הוא תוכנת מחשב המיועד לבצע מטרה מוגדרת ומצומצמת מתוך תוכנה קיימת. לרוב מדובר ביישום הכתוב בשפת ג'אווה המופעל באמצעות הדפדפן.

אף על פי שקיימים מספר שפות תכנות המציעים אפשרות לפיתוח יישומונים, שפת ג'אווה היא המתקדמת ביותר בתחום זה, ולכן גם הנפוצה ביותר.

ההבדל העיקרי בין יישומונים לבין יישומים (Program) - הוא אופן ההרצה שלהם. בעוד יישום מבוצע באופן עצמאי על מערכת ההפעלה של משתמש המחשב (כגון Media Player ו-Microsoft Word), יישומון מבוצע דרך תוכנה כלשהיא, ולרוב באמצעות השימוש באינטרנט. כדוגמאות ליישומונים ניתן למנו את תוכנות הצ'אט באתר תפוז ווואלה!, ומשחקי רשת מסוימים המשוחקים דרך הדפדפן.