עזרים טקטיים (נשק) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yanshoof (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
מ תיקון קישור
שורה 16: שורה 16:
* [[ציין לייזר]] - התקן המורכב על קנה הרובה ומשמש כעזר לסימון מטרות. ישנם צייני לייזר נראה לעין וצייני לייזר חבויים בהם לא ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת. הציין מאפשר הכוונת כוחות וביצוע ירי מדויק מבלי להיעזר בכוונת.
* [[ציין לייזר]] - התקן המורכב על קנה הרובה ומשמש כעזר לסימון מטרות. ישנם צייני לייזר נראה לעין וצייני לייזר חבויים בהם לא ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת. הציין מאפשר הכוונת כוחות וביצוע ירי מדויק מבלי להיעזר בכוונת.
* [[רובה ציד]] - בצבא ארצות הברית נעשה שימוש ברובה ציד ניסיוני המורכב מתחת לקנה הרוס"ר מדגם XM26.
* [[רובה ציד]] - בצבא ארצות הברית נעשה שימוש ברובה ציד ניסיוני המורכב מתחת לקנה הרוס"ר מדגם XM26.
* Corner Shot - מערכת שפותחה על ידי [[רפא"ל]] הפותרת בעיה שצצה תמיד ב[[לוחמה בשטח בנוי]] - ירי מעבר לפינה. המערכת כוללת: מצלמת [[וידאו]] בצבע שניתנת לניתוק מהיר, מסך צבעוני עם [[כוונת]] "צלב", פנס ו[[קת]] מתקפלת. ניתן לצרף למערכת [[עדשות]] שונות, חצובות (גם לצלפים), מצלמות שונות, [[משתיק קול]] וכוונות [[IR]]. המערכת ניתנת גם לשימוש עם [[M-203]] ועם [[פאנצרפאוסט]].
* Corner Shot - מערכת שפותחה על ידי [[רפא"ל]] הפותרת בעיה שצצה תמיד ב[[לוחמה בשטח בנוי]] - ירי מעבר לפינה. המערכת כוללת: מצלמת [[וידאו]] בצבע שניתנת לניתוק מהיר, מסך צבעוני עם [[כוונת]] "צלב", פנס ו[[קת]] מתקפלת. ניתן לצרף למערכת [[עדשות]] שונות, חצובות (גם לצלפים), מצלמות שונות, [[משתיק קול]] וכוונות [[תת-אדום|IR]]. המערכת ניתנת גם לשימוש עם [[M-203]] ועם [[פאנצרפאוסט]].


==עזרים טקטיים ברובים סובייטים==
==עזרים טקטיים ברובים סובייטים==

גרסה מ־17:48, 13 במאי 2010

מטול הרימונים M-203 לא מחובר לרובה
דורגל המורכב על רובה.
כידון הרובה M9 המשמש את רוב חיילי צבא ארצות הברית.
רובה הציד מורכב מתחת לקנה M4.

עזרים טקטיים הם אביזרים הניתנים להרכבה על מסילות ומתפסים ייעודיים הקיימים במספר כלי נשק. אביזרים אלה מסייעים למשתמש בכך שהם מוסיפים אמצעים חדשים לנשק או משפרים תפקודם של אמצעים ופונקציות שקיימים כבר בנשק.

רשימת עזרים

  • כוונות - קיימות כוונות יום, לילה וכוונות תרמיות. מהוות שיפור לכוונת הברזל הבסיסית ומאפשרות פגיעות מדויקות יותר בטווחים קרובים ורחוקים. כוונות לטווחים רחוקים מתבססות על אמצעים טלסקופיים בעוד שכוונות לטווחים קצרים הן בדרך כלל כוונות רפלקסיביות (כוונות השלכה) או כוונות מבוססות ציין לייזר.
  • ידית הסתערות - ידית המורכבת על מתפס הנשק ומאפשרת למשתמש אחיזה טובה יותר בעת ביצוע ירי במצב עמידה וכריעה בטווחים קצרים עד קצרים מאוד.
  • פנס - פועל על סוללות. מספק תאורה ומיועד לשימוש בשטחים חשוכים וסגורים כאמצעי לראייה מצד אחד וסנוור מצד שני. מורכב על המתפסים או לצד כוונת הברזל הקדמית.
  • מטול רימונים 40 מ"מ מדגם M-203 - מתחבר לנשק באמצעות התקנתו על החלק התחתון של מתפס הקנה. המטול בעל הדק וכוונות משלו. יורה מגוון סוגי תחמושת החל מרימונים נפיצים (נגד אדם), נגד רק"מ רך, ועד תאורה. הטווח שלו נע בין 35-400 מטר.
  • דורגל -מורכב על המתפסים ומאפשר ייצוב משופר של הנשק במצב שכיבה או כאשר מוצב על משטח. אביזר זה פועל כחצובה ומאפשר דיוק רב יותר. משמש בעיקר צלפים.
  • כידון - סכין המורכב מתחת לקנה הרובה כמו M203. משתמשים בו ללוחמת פנים אל פנים. כמעט שלא משתמשים בו כיום.
  • משתיק קול - אביזר המורכב על הנשק ומחליש קולות ירי.
  • ציין לייזר - התקן המורכב על קנה הרובה ומשמש כעזר לסימון מטרות. ישנם צייני לייזר נראה לעין וצייני לייזר חבויים בהם לא ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת. הציין מאפשר הכוונת כוחות וביצוע ירי מדויק מבלי להיעזר בכוונת.
  • רובה ציד - בצבא ארצות הברית נעשה שימוש ברובה ציד ניסיוני המורכב מתחת לקנה הרוס"ר מדגם XM26.
  • Corner Shot - מערכת שפותחה על ידי רפא"ל הפותרת בעיה שצצה תמיד בלוחמה בשטח בנוי - ירי מעבר לפינה. המערכת כוללת: מצלמת וידאו בצבע שניתנת לניתוק מהיר, מסך צבעוני עם כוונת "צלב", פנס וקת מתקפלת. ניתן לצרף למערכת עדשות שונות, חצובות (גם לצלפים), מצלמות שונות, משתיק קול וכוונות IR. המערכת ניתנת גם לשימוש עם M-203 ועם פאנצרפאוסט.

עזרים טקטיים ברובים סובייטים

ה-AK-47, הרוס"ר האמיתי הראשון בצבא הרוסי לא אפשר הרכבת עזרים טקטיים למעט ררנ"ט. כיום נגזרותיו כמו ה-AK-101 ,AK-74 מאפשרים שימוש יותר נרחב בעזרים טקטיים.

ראו גם