אנטי ניימי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ברוקולי (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
Dinamik-bot (שיחה | תרומות)
שורה 88: שורה 88:
[[pl:Antti Niemi]]
[[pl:Antti Niemi]]
[[pt:Antti Niemi]]
[[pt:Antti Niemi]]
[[ru:Ниеми, Антти]]
[[ru:Ниеми, Антти (футболист)]]
[[sv:Antti Niemi]]
[[sv:Antti Niemi]]

גרסה מ־17:39, 7 ביוני 2010

תבנית:כדורגלן אנטי מיקו ניימיפינית: Antti Mikko Niemi; נולד ב-31 במאי 1972) הוא שוער כדורגל פיני. בעבר היה ניימי שוערן של קבוצות מהפרמייר ליג - סאות'המפטון ופולהאם, ואף שוערה של נבחרת פינלנד בכדורגל. ניימי זכה בתואר כדורגלן השנה בפינלנד ב-2004.

קריירת המועדונים

ניימי החל את הקריירה שלו בשנת 1991 בקבוצת ה.י.ק. הלסינקי מליגת העל הפינית, ושיחק בשער הקבוצה למעלה מ-100 פעמים במשך ארבע שנים. הוא זכה עם הקבוצה באליפות פינלנד ב-1992. בשנת 1995 הוא עבר לפ.צ. קופנהגן הדנית, ולאחר שהפגין יכולת מרשימה במדי קבוצה זו בשתי עונות בהן שימש כשוערה, הוא הועבר למועדון הסקוטי גלאזגו ריינג'רס. ניימי הציג יכולת לא טובה במדי ריינג'רס, כולל ספיגת חמישייה בהפסד ליריבה העירונית סלטיק, ואיבד במהרה את מקומו כשוער הראשון של הקבוצה. הוא עזב את ריינג'רס לאחר שנתיים.

בקיץ 1999 חתם ניימי בקבוצת הארט אוף מידלות'יאן מאדינבורו, ששיחקה גם היא בליגה הסקוטית. ניימי הציג בתקופתו בהארט מספר תצוגות מרשימות שסייעו לקבוצה לבסס עת מעמדה כקבוצה הטובה ביותר בסקוטלנד מחוץ ל"אולד פירם". במשך שלוש שנות המשחק שלו בהארט הוא הפך לגיבור של אוהדי המועדון, ונודע בסקוטלנד בשל יכולתו המצוינת לעצור בעיטות עונשין. בנוסף, הוא השתתף עם הארט בתחרויות האירופיות של אופ"א.

לאחר שלוש עונות בהארט אוף מידלות'יאן, החליט ניימי לעבור לפרמייר ליג האנגלית והצטרף לסאות'המפטון בשנת 2002. הוא העפיל עם קבוצתו לגמר גביע ה-FA ב-2003 מול ארסנל, שבו הפסידה הקבוצה 1-0; ניימי הוחלף במהלך המשחק לאחר שנפצע מפגיעה של פול ג'ונס. במשחק מול פולהאם באותה עונה הוא עלה לכדור קרן של קבוצתו בתוספת הזמן בפיגור 2-1, והביא לשער של מיכאל סוונסון שהשווה את התוצאה. בעקבות יכולתו הטובה במדי סאות'המפטון מספר קבוצות בכירות בפרמייר ליג התעניינו בשירותיו של ניימי.

לאחר שסאות'המפטון ירדה לאליפות הפוטבול ליג בשנת 2005 וכשלה לחזור לליגה הבכירה בעונה שלאחר מכן, החליט ניימי לעזוב את הקבוצה. בינואר 2006 הוא חתם בפולהאם, ששיחקה בפרמייר ליג. הוא היה השוער הבכיר של הקבוצה עד לסיום אותה עונה.

גם בעונת 2006/2007 המשיך ניימי להיות השוער הראשון של פולהאם. במהלך עונה זו, בחודש ינואר 2007, הוא נפגע בראשו במהלך משחק כאשר התנגש עם חברו לקבוצה קרלוס בוקאנגרה, בעת שניסה להציל כדור. הוא נלקח לבית החולים ושוחרר ממנו באותו הלילה, ונקבע כי הוא יכול לחזור לשחק במהירות ושנגרמו לו נזקים קטנים בגיד ובשריר הצוואר בלבד. הוא נשאר כאופצייה הראשונה בעמדת השוער של פולהאם עד למרץ 2008, אז הוחלף על ידי קייסי קלר בשל פציעה. בספטמבר אותה שנה הודיע ניימי על פרישתו ממשחק בשל פציעה נוספת, הפעם בשורש כף היד.

באוגוסט 2009 חזר ניימי למגרשים באופן חלקי, כאשר חתם על חוזה בפורטסמות'. בפורטסמות' יועד ניימי לשמש כמחליפו של דייוויד ג'יימס בלבד, וכן לעבוד עם צוות מאמני השוערים של המועדון.

נבחרת לאומית

ניימי שיחק לראשונה עבור הנבחרת הלאומית של פינלנד בשנת 1992, והיה חבר בסגל שלה למשך כ-15 שנים. במשך כמעט עשור הוא היה השוער הראשון של הנבחרת הלאומית. הוא הודיע על פרישה מהנבחרת בשנת 2005, אך חזר ב-2007 על מנת להשתתף במשחק ידידות של פינלנד מול נבחרת ספרד, שהסתיים בתיקו 0-0. בתקופתו בנבחרת הוא לא הצליח להעפיל עמה לאף גביע העולם או אליפות אירופה.

תארים

עם הלסינקי
עם קופנהגן
אישיים

קישורים חיצוניים


הקודם:
סמי הופייה
כדורגלן השנה בפינלנד
2004
הבא:
סמי הופייה