בום פם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
פויו (שיחה | תרומות)
מ הגהה
Archiuser (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 56: שורה 56:
==האלבום השלישי==
==האלבום השלישי==
ב-2010 יצא אלבומם השלישי ""'''Alakazam''' בחברות Hi-Fidelity ו- Audio Montage של [[רדיו טריפ]]. שינוי נוסף ומשמעותי באלבום הוא הרכב הלהקה, שנפרדה [[עוזי פיינרמן]] שהמשיך לקריירת סולו וההרכב שלו "האחים רמירז". בנוסף, המתופף של שני האלבומים הראשונים דודו כוכב, הוחלף באיתמר לוי המכונה "The Kid".
ב-2010 יצא אלבומם השלישי ""'''Alakazam''' בחברות Hi-Fidelity ו- Audio Montage של [[רדיו טריפ]]. שינוי נוסף ומשמעותי באלבום הוא הרכב הלהקה, שנפרדה [[עוזי פיינרמן]] שהמשיך לקריירת סולו וההרכב שלו "האחים רמירז". בנוסף, המתופף של שני האלבומים הראשונים דודו כוכב, הוחלף באיתמר לוי המכונה "The Kid".
האלבום "Alakazam", מוצא את בום פם מגלים ומשלבים סגנונות נוספים ל"רפטרואר", כולל דיסקו וגיטרת כבדות, עם שמירה על הטעם הבלקני. שם האלבום, שהוא גם הסינגל הראשון, הוא גרסת כיסוי לשיר "Abracadabra" של Steve Miller. באלבום גם שני שירים שכתב עבורם הזמר אלן מון ''Light Up'' ו- ''U R Mine''.
האלבום "Alakazam", מוצא את בום פם מגלים ומשלבים סגנונות נוספים ל"רפטרואר", כולל דיסקו וגיטרת כבדות, עם שמירה על הטעם הבלקני. שם האלבום, שהוא גם הסינגל הראשון, הוא גרסת כיסוי לשיר "Abracadabra" של Steve Miller. באלבום גם שני שירים שכתב עבורם הזמר [[:en:Allan Moon|אלן מון]] ''Light Up'' ו- ''U R Mine''.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־14:46, 8 ביוני 2010

תבנית:מוזיקאים בום פם היא להקה ישראלית, המנגנת מוזיקת עמים מקורית בסגנון בלקני ויווני, יהודי וערבי עם השפעות רוק'נ'רול / סרף (Surf).

ההיסטוריה

הבסיס ללהקת בום פם הונח עוד בזמן לימודיהם של שלושה מחברי הלהקה בבית הספר תלמה ילין. עוזי פיינרמן, אורי כנרות, ויובל זולוטוב ("טובי") למדו שם מוזיקה אך לא ניגנו יחדיו בלהקה כלשהי. פיינרמן וכנרות התנסו בג'אז, רוק, בלוז ופולק. "טובי" שהחל לנגן בבריטון כבר בגיל 9 ועבר לטובה בגיל 11, היה יותר בעולם המוזיקה הקלאסית. השלושה לא הפסיקו לנגן במהלך ואחרי הלימודים, בהרכבים שונים. פיינרמן ניגן בין היתר בגלגול הראשון של להקת איטליז, בהרכבי פולק וג'אז רבים (באחד מהם הכיר את דודו כוכב, שהפך למתופף של בום פם). טובי ניגן (ומנגן עד היום) בשורה של תזמורות קלאסיות. כנרות ניגן בין היתר בלהקת הזוהרים ועם מיכל קאהן.

בשנת 2000, אחרי הלימודים הוקמה להקת פז (Pez) שהורכבה מפיינרמן בגיטרה ושירה, כנרות בסקסופון, אדם שפלן בבס ושירה, אייל תלמודי בסקסופון ורמי גבאי בתופים. החמישה ניגנו קטעי מוזיקה מגוונים וחופשיים, לרוב אינסטרומנטליים, עם השפעות רבות מסגנונות רבים, כולל אפילו מחרוזת של להיטי מייקל ג'קסון.

בקיץ 2001 נסע כנרות לארצות הברית לתקופה קצרה, עם כמה קלטות ישנות של מוזיקה ישראלית, שם נחבאו להם שני קטעים של אריס סאן. העוצמה והסגנון הייחודיים תפסו את כנרות והחזיר אותו למוזיקה ששמע בילדותו, שכן הוריו היו רקדנים בלהקה חובבנים בלקנית. כשחזר לארץ החל לחפור בקלטות ותקליטים ישנים של מוזיקה בלקנית ויוונית.

באותה תקופה חלקו פיינרמן וכנרות דירה בדרום תל אביב והחלו להשתעשע בכל מיני קטעי נגינה של מוזיקה ערבית שפיינרמן למד מאחיו עופר. טובי השתתף בג'אמים האלה, ובנובמבר 2002 הוקמה בום פם רשמית כשלישייה, עם פיינרמן וכנרות בגיטרות חשמליות וטובי בטובה ובבייס דראם. שם הלהקה הוצע על ידי כנרות, לפני אחת ההופעות הראשונות של השלישייה, על שם להיטו הגדול של אריס סאן. בום פם ניגנה מוזיקה מקורית בסגנון בלקני ויווני, מוזיקה יהודית וקטעים ערביים: מוזיקת עמים עם המון שמחה והשפעות של רוק גולשים. במהלך השנה החלה בום פם לצבור תאוצה והופיעה הרבה, בין השאר בבר "כלל" בבנין כלל הישן במרכז תל אביב.

ב-2003, אחרי שברי סחרוף שמע את הלהקה באחת מהופעותיה והתלהב מהצליל הייחודי שלה, הוזמנה הלהקה לחמם את מינימל קומפקט באיחודם בהיכל התרבות. מאוחר יותר באותה שנה הצטרף ללהקה דודו כוכב.

תחילת להקת בום פם

הופעת החימום למינימל קומפקט הובילה למפגש נוסף בין סחרוף לבום פם וב-2004 הם הקליטו יחד גרסה חדשה ללהיט של אריס סאן: "בום פם". השיר (בו תופף רם גבאי) הצליח מאוד. הקול של סחרוף יחד הנגינה המדויקת של בום פם הביאו להשמעות רבות ולחשיפת הלהקה לקהל הרחב.

במהלך שנת 2004 יצרה הלהקה קשר עם מביא הבשורה של המוזיקה הצוענית החדשה, די ג'יי שאנטל הגרמני. שאנטל הזמין אותם לסיבוב הופעות במסגרת ה"בוקובינה קלאב" שלו, שם ניגנו בבתי האופרה היוקרתיים בפרנקפורט ובברלין. ההופעות שם זכו להצלחה והקנו ללהקה ביטחון ומחמאות בסצנת המוזיקה הבלקנית באירופה. בהמשך שיתפו פעולה עם אנסמבל בת שבע במספר הופעות במרכז סוזן דלל.

ב2005 חיממה בום פם את להקתו של במאי הקולנוע אמיר קוסטוריצה , ואת הג'יפסי קינגז, כששתי הלהקות הגיעו לארץ.

העבודה על אלבום הבכורה לא פסקה וב-2005 נסעה הלהקה שוב לגרמניה כדי להקליט את האלבום באולפנים של שאנטל. את האלבום הפיקו חברי הלהקה עצמם עם מעט עזרה מהדי-ג'יי. בום פם המשיכה להופיע בארץ, במועדונים וחתונות. היא המשיכה לשתף פעולה עם אומנים ישראלים ותיקים כמו אהובה עוזרי, איתה הופיעו, ועליזה עזיקרי, איתה הקליטו מחדש את הלהיט הגדול "נערה ממש אוצר" יחד עם ההרכב "היונים".

האלבום הראשון

האלבום הראשון נקרא "בום פם" ויצא ב-2006 בישראל בחברת התקליטים ה"תו השמיני" ובחו"ל בחברת "Essay Recordings" הגרמנית. ב-2006 הקליטו בום פם שני שירים בעברית ב"אולפני הצוללת": "חתול וחתולה" שיצא בקיץ של אותה שנה כסינגל ראשון ו"עדי אדיוס", הסינגל השני. "חתול וחתולה" זכה לרמיקס של הרכב הדי-ג'ייז "רדיוטריפ" כשיר מבדח שנקרא "חשיש". האלבום המלא של בום פם, שכולל את שני השירים בעברית והגרסה עם ברי סחרוף ל"בום פם" זכה להיענות באירופה, שם הצליח במצעדי מוזיקת עולם, והלהקה הוזמנה להשתתף בפסטיבל Womax בספרד.

באותה שנה השתתף ההרכב בפסקול הסרט "בקרוב יקרה לך משהו טוב" עם חידוש לשיר ספרדי ישן "איי כרמלה", יחד עם הזמר איטלו גונזלס.

האלבום השני

אלבומם השני נקרא Puerto Rican Nights (לילות פורטו ריקו), ויצא בתחילת ב-2009, גם הוא בתו השמיני / Essay Recordings. האלבום מורכב כולו מקאברים (גרסאות כיסוי) ושיתוף פעולה עם זמרים רבים, בהם: מאור כהן, תומר יוסף ודרור אהבה רומם מהגרובטרון.

האלבום השלישי

ב-2010 יצא אלבומם השלישי ""Alakazam בחברות Hi-Fidelity ו- Audio Montage של רדיו טריפ. שינוי נוסף ומשמעותי באלבום הוא הרכב הלהקה, שנפרדה עוזי פיינרמן שהמשיך לקריירת סולו וההרכב שלו "האחים רמירז". בנוסף, המתופף של שני האלבומים הראשונים דודו כוכב, הוחלף באיתמר לוי המכונה "The Kid". האלבום "Alakazam", מוצא את בום פם מגלים ומשלבים סגנונות נוספים ל"רפטרואר", כולל דיסקו וגיטרת כבדות, עם שמירה על הטעם הבלקני. שם האלבום, שהוא גם הסינגל הראשון, הוא גרסת כיסוי לשיר "Abracadabra" של Steve Miller. באלבום גם שני שירים שכתב עבורם הזמר אלן מון Light Up ו- U R Mine.

קישורים חיצוניים