דינגו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
DSisyphBot (שיחה | תרומות)
מ בוט משנה: en:Australian Dingo
KT EMRNR
שורה 33: שורה 33:


[[קטגוריה:כלב (סוג)]]
[[קטגוריה:כלב (סוג)]]
{{קצרמר|בעלי חיים}}


[[en:Australian Dingo]]
[[en:Australian Dingo]]

גרסה מ־00:06, 26 ביוני 2010

קריאת טבלת מיוןדינגו
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי כלב
משפחה: כלביים
סוג: כלב
מין: זאב מצוי
תת־מין: דינגו
שם מדעי
Canis lupus dingo
מייר, 1793
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דינגו (שם מדעי: Canis lupus dingo) הוא תת-מין של הזאב. מוצאו, כנראה, מהמין זאב הודי (Canis indica). הדינגו ידוע ככלב הבר האוסטרלי, אך תפוצתו אינה מוגבלת לאוסטרליה - אוכלוסיות קטנות שלו מצויות ברחבי דרום מזרח אסיה.

העדות המוקדמת ביותר לקיומו היא גולגולת שנמצאה בווייטנאם ומתוארכת כבת כ-5,500 שנים. שרידי דינגו בני מ-5,000 עד 2,500 שנים נמצאו במקומות אחרים בדרום מזרח אסיה, והעדות המוקדמת ביותר על כלבי דינגו באוסטרליה בת 3,500 שנה.

דינגו הוא כלב בר שחי באוסטרליה. הוא קטן מהזאב, בעל רגליים גבוהות, חרטומו רחב וקצר, עיניו גדולות, זנבו שעיר ושיער פרוותו ארוך. צבעו בדרך כלל צהוב אדמדם ולפעמים שחור מעורב בצהוב. לדינגו חוש ריח מפותח בעזרתו הוא מוצא את טרפו. הוא מהיר מאוד ותופס את טרפו ברדיפה אחריו.

הדינגו מתרבה פעם בשנה, בדרך כלל אינו נובח ויש לו אוזניים זקופות. הוא עצמאי יותר מכלב ביתי, הוא קל תנועה ויודע לטפס על עצים. לרוב לא ינוע הדינגו בקבוצה גדולה אלא עם בן זוג אחד או עם משפחה קטנה, אם כי הוא מסוגל ליצור קבוצה גדולה למטרות ציד.

הדינגו לא הובא לאוסטרליה כבן לוויה לאבוריג'ינים לפני כ-40,000 שנים אלא נראה כי סוחרים אוסטרלים הביאו אותו לראשונה בתקופה מאוחרת הרבה יותר. אוכלוסיית הדינגו התפשטה במהירות ברחבי אוסטרליה, כנראה בסיוע בני האדם.

יחסם של תושבים באוסטרליה ללהקות הדינגו הוא שלילי, בעקבות ריבוי התקפות על בני אדם. כך למשל, בין 1995 ל-2001 היו 20 מקרים של תקיפת בני אדם על ידי דינגו באי פרייזר שבקווינסלנד. ב-2001 נהרג ילד בן 9 בהתקפה כזו, והדבר גרם לתושבים להרוג 65 מתוך 200 הכלבים שחיו על האי, למרות היותם מין מוגן. בספטמבר 2006 הרגו פקחים דינגו שתקף ילד בן 4 ששיחק בחוף הים באי. הדינגו אינו ידידותי לבני אדם ובין השנים 1990 ל-2001 נהרגו כ-9 מטיילים מתקיפות כלבי דינגו. הכלב בעל לסת חזקה ונשיכתו מסיבה נזק רב ומרסקת עצמות, הוא עוקב אחר טרפו קילומטרים רבים, לעתים צד בקבוצות ולעתים לבד.

קישורים חיצוניים