לואיס פרננדס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Eyal27y (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Avivilee1994 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{מאמן|
{{מאמן|
|שם=לואיס פרננדס
|שם=לואיס פרננדס
|תמונה=
|תמונה= [[תמונה:Luis Fernandez.jpg|150px]]
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם מלא=
|שם מלא=

גרסה מ־16:09, 14 ביולי 2010

תבנית:מאמן לואיס פרננדסספרדית: Luis Fernández; נולד ב-2 באוקטובר 1959), הוא כדורגלן עבר ומאמן כדורגל צרפתי-ספרדי בהווה. כיום הוא מאמן נבחרת ישראל.

לואיס פרננדס נולד בספרד, בילדותו עבר עם משפחתו להתגורר בצרפת. בצעירותו שיחק בעמדת הקשר. בשנת 1993 פרש פרננדס ממשחק פעיל ועבר לאימון. הוא אימן קבוצות כדורגל בכירות מהליגה הצרפתית והספרדית לפני שעבר לאמן בקטאר ומשם לישראל.

קריירת משחק

בגיל 19 חתם פרננדס בקבוצת הכדורגל הצרפתית, פריז סן ז'רמן. פרננדס התבסס במהרה כקשר הגנתי המצטיין בחטיפת כדורים ובמסירות מדויקות, ובסוף שנת 1982 הוא הוזמן לנבחרת צרפת. משחקו הראשון בנבחרת היה נגד הולנד ב-10 בנובמבר 1982. בגיל 23, הפך פרננדס לבורג חשוב בנבחרת הצרפתית. הוא שיתף פעולה עם מישל פלאטיני, ז'אן טיגנה ואלן ז'ירס בחוליית הקישור שזכתה לכינוי "ריבוע הקסם". עם נבחרתו הלאומית, זכה פרננדס ביורו 1984 שנערך בצרפת, והגיע לחצי גמר מונדיאל 1986 במקסיקו. במשחקי המונדיאל כבש פרננדז שער בשלב הבתים מול ברית המועצות (1:1) וכבש את בעיטת ה-11 המכריעה בקרב הפנדלים בניצחון ברבע הגמר על ברזיל.

לאחר ההדחה ממונדיאל 1986, ולאחר שזכה עם פריז סן ז'רמן באליפות הליגה הבכירה בצרפת, החליט פרננדס להצטרף לקבוצתו של ז'אן-לוק לגדר, ראסינג פריז. הקבוצה נחלה אכזבה קשה למרות הציפיות הגבוהות שנתלו בה, ופרננדס עזב את ראסינג לאחר שלוש עונות. באותו זמן לא הצליחה צרפת להעפיל ליורו 1988 ולמונדיאל 1990.

מראסינג, פרננדס עבר לקאן ב-1989. למרות ירידה ביכולתו נשאר פרננדס בנבחרת הצרפתית, אך לא פתח בהרכב. תחת אימונו של מישל פלאטיני נכנס פרננדס רבות כמחליף במטרה לכבוש שער מהיר בדקות הסיום. פרננדס השתתף ביורו 1992, בו צרפת הודחה בשלב הבתים, ולאחריו החליט לסיים את הקריירה הבינלאומית שלו. קאן ירדה לליגה הצרפתית השנייה בסוף עונת 1991/92, אך פרננדס החליט להישאר במועדון, וכאשר תם החוזה פרש פרננדס ממשחק. בסוף עונתו האחרונה היה פרננדס מאמן-שחקן, והוביל את קאן חזרה לליגה הבכירה בסוף העונה ובכך הפך סופית למאמן.

קריירת אימון

לאחר העפלתה של קאן לליגה הבכירה, המשיך פרננדס את עבודתו במועדון והעפיל לגביע אופ"א. הוא זכה בתואר "מאמן השנה של הליגה הצרפתית" בסוף עונת 1993/94, על משחקו ההתקפי בו הרבה לשתף שחקנים צעירים. פריז סן ז'רמן התעניינה בפרננדס במיוחד. למרות זכייתה של פריז באליפות הליגה הראשונה והצלחתה בליגת האלופות, פריז לא שיחקה כדורגל אטרקטיבי ולכן הנהלת המועדון החליטה להביא את פרננדס על מנת לשפר את תדמית המועדון.

עונתו הראשונה של פרננדס בפריז סן ז'רמן נחלה הצלחה. אף על פי שפריז כבר לא התחרתה על האליפות כבר בשלב מוקדם של העונה, היא זכתה בשני גביעי המדינה של אותה העונה, גביע צרפת וגביע הליגה הצרפתית, ופריז הגיעה עד לחצי גמר ליגת האלופות, בו הודחה על ידי מילאן. ברבע הגמר עברה פריז את ברצלונה תחת המאמן יוהאן קרויף. בעונתו השנייה של פרננדס בקבוצה, זכתה פריז בגביע המחזיקות לאחר ניצחון בגמר על ראפיד וינה, אך שוב נכשלה בזירה המקומית. הזכייה היוקרתית, שהפכה את פרננדס למאמן הצרפתי הראשון שזכה בגביע אירופי, לא הספיקה לפרננדס לשמור על כיסאו, והוא עזב את פריז סן ז'רמן בסוף עונת 1995/96.

פרננדס הוחתם על ידי אתלטיק בילבאו מהליגה הספרדית הבכירה, לה ליגה. במהלך ארבע העונות בהן אימן פרננדס בקבוצה זו, הגיעה בילבאו לליגת האלופות.

בשנת 2000 חזר פרננדס לצרפת ובדצמבר חתם בשנית בפריז סן ז'רמן. אף על פי שהיו בקבוצה כוכבים כמו ניקולס אנלקה ורונאלדיניו, פרננדס לא השיג תוצאות שהשביעו את רצון הנהלת המועדון. אף על פי שאוהדי הקבוצה אהבו אותו, פרננדס פוטר בסוף עונת 2002/03, לאחר שנתיים וחצי. שישה חודשים מאוחר יותר, בדצמבר 2003, פרננדס חזר לספרד והצטרף למועדון אספניול והוביל אותה מסכנת ירידה עד לחלק העליון של הטבלה הספרדית.

לאחר שנה של חוסר פעילות, לואיס פרננדס הצטרף לקבוצת אל ראיין מקטאר. בנובמבר 2005 הצטרף פרננדס לקבוצה הישראלית בית"ר ירושלים של עידן גאידמק, בתפקיד הג'נרל מנג'ר והמאמן. באפריל 2006 התפטר מאימון הקבוצה. בתקופה בה אימן בבית"ר נפוצו שמועות כי מועדונים גדולים באירופה מתעניינים בו, ובעיתוני ספרד פורסמו כתבות כי ריאל מדריד שרק פיטרה את מאמנה באותה התקופה מתעניינת בשירותיו של פרננדס בתור מאמן לעונה הקרובה. קבוצות נוספות שפורסם כי התעניינו בו הן לבאנטה הספרדית ופריז סן-ז'רמן.

בדצמבר 2006 חתם פרננדס בריאל בטיס הספרדית כמאמן, ופוטר ממנה מספר מחזורים לפני סיום העונה.

במרץ 2010 מונה פרננדס למאמן נבחרת ישראל.

תארים

שחקן

מאמן