אדולף בגינסקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: sv:Adolf Baginsky
מאין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
|הנצחה=
|הנצחה=
}}
}}
'''אדולף אהרון בגינסקי''' ([[22 במאי]] [[1843]], [[רטיבור]] - [[1918]], [[ברלין]]) היה [[רופא]] מומחה ב[[רפואת ילדים]] [[גרמני]] ממוצא [[יהודי]], אשר יסד, יחד עם [[רודולף פירכו]], את [[בית החולים לילדים ע"ש הקיסר פרידריך]] בברלין.
'''אדולף אהרון בגינסקי''' ([[22 במאי]] [[1843]], [[רטיבור]] - [[1918]], [[ברלין]]) היה [[רופא]] מומחה ב[[רפואת ילדים]] [[גרמני]] ממוצא [[יהודי]], שייסד עם [[רודולף פירכו]] את [[בית החולים לילדים ע"ש הקיסר פרידריך]] בברלין.


בגינסקי נולד ברטיבור (Ratibor,Racibórz) אשר הייתה אז חלק מ[[פרוסיה המזרחית]] ונמצאת כיום בתחום [[פולין]]. משפחתו הייתה ממוצא יהודי אך נחשבה מתבוללת ויש שסברו כי [[התנצרות|התנצרה]]. בגינסקי גדל באווירת השכלה פאן גרמנית, למד בגימנסיה של עיר מולדתו והמשיך ללימודי [[רפואה]] באוניברסיטאות [[אוניברסיטת וינה|וינה]] ו[[אוניברסיטת הומבולדט|ברלין]], שם הוסמך לעסוק ברפואה בשנת [[1866]]. עם סיום לימודיו התקבל בגינסקי לעבודה ב[[בית חולים|בית החולים]] ל[[כולרה]] ב[[ברלין]] ולאחר מכן עסק ברפואה ב[[מגדבורג]] ו[[נורדהאוזן]]. בשנת [[1881]] נתמנה מרצה באוניברסיטת ברלין (היום [[אוניברסיטת הומבולדט]]) והקדיש עצמו לרפואת ילדים.
בגינסקי נולד ברטיבור (Ratibor,Racibórz), שהייתה אז חלק מ[[פרוסיה המזרחית]] ונמצאת כיום בתחום [[פולין]]. משפחתו הייתה ממוצא יהודי, אך היא נחשבה למתבוללת, ויש שסברו כי [[התנצרות|התנצרה]]. בגינסקי גדל באווירת השכלה פאן גרמנית. הוא למד בגימנסיה של עיר מולדתו, והמשיך ללימודי [[רפואה]] ב[[אוניברסיטת וינה]] וב[[אוניברסיטת הומבולדט]], ובשנת [[1866]] הוא הוסמך לעסוק ברפואה. עם סיום לימודיו התקבל בגינסקי לעבודה ב[[בית חולים|בית החולים]] ל[[כולרה]] ב[[ברלין]], ולאחר מכן עסק ברפואה ב[[מגדבורג]] וב[[נורדהאוזן]]. בשנת [[1881]] נתמנה למרצה באוניברסיטת ברלין (כיום [[אוניברסיטת הומבולדט]]), והקדיש את עצמו לרפואת ילדים.
<br />בשנת 1880 יסד בגינסקי את עתון רפואת הילדים הראשון בשפה הגרמנית - "'''Archiv für Kinderheilkunde'''" והיה לעורכו.
<br />בשנת 1880 יסד בגינסקי את עתון רפואת הילדים הראשון בשפה הגרמנית - "'''Archiv für Kinderheilkunde'''" והיה לעורכו.


בשנת 1890 יסד בגניסקי יחד עם [[רודולף פירכו]] את בית החולים לילדים ע"ש הקיסר והקיסרית פרידריך ('''Kaiser und Kaiserin Friedrich''' '''Kinderkrankenhaus''') והיה גם בין מייסדי בית חולים נוסף לילדים, ה-'''Berlin Poliklinik für Kinderkrankheiten'''.
בשנת 1890 ייסד בגניסקי עם [[רודולף פירכו]] את בית החולים לילדים על שם הקיסר והקיסרית פרידריך ('''Kaiser und Kaiserin Friedrich''' '''Kinderkrankenhaus'''). כמו כן, הוא נמנה עם מייסדי בית חולים לילדים ''Berlin Poliklinik für Kinderkrankheiten'''.
בגינסקי היה חבר באקדמיה הקיסרית Leopoldina-Carolina , מפקד במסדר הספרדי של המלכה איסבל הקתולית ובעל עיטור הנשר האדום הפרוסי, דרגה רביעית.
בגינסקי היה חבר באקדמיה הקיסרית Leopoldina-Carolina, מפקד במסדר הספרדי של המלכה איסבל הקתולית ובעל עיטור הנשר האדום הפרוסי, דרגה רביעית.


==ספריו==
==ספריו==
בגינסקי היה מחברם של כמה ספרי לימוד נחשבים ביותר ברפואת ילדים שגם תורגמו לשפות רבות:
בגינסקי היה מחברם של כמה מספרי לימוד הנחשבים ביותר ברפואת ילדים שגם תורגמו לשפות רבות:
<div style="direction: ltr;">
<div style="direction: ltr;">
*Handbuch der Schulhygiene, Stuttgart, 1883
*Handbuch der Schulhygiene, Stuttgart, 1883
שורה 31: שורה 31:
*Kost-und Haltekinderpflege in Berlin,Brunswick, 1886
*Kost-und Haltekinderpflege in Berlin,Brunswick, 1886
</div>
</div>
כמו כן כתב עשרות מאמרים בעתונות הרפואית. הוא גם מחברו של מאמר בזכות ה[[כשרות]] ודיני [[היגינה]] יהודיים: Die Hygienische Bedeutung der Mosäischen Gesetzgebung אשר נכתב בתקופת התקרבותו לפעילות בקהילה היהודית הרפורמית של ברלין (בגינסקי היה בין המתנגדים להעביר את יום המנוחה ליום ראשון).
כמו כן, הוא כתב עשרות מאמרים בעיתונות הרפואית. הוא גם מחברו של מאמר בזכות ה[[כשרות]] ודיני [[היגינה]] יהודיים: Die Hygienische Bedeutung der Mosäischen Gesetzgebung, שנכתב בתקופת התקרבותו לפעילות בקהילה היהודית הרפורמית של ברלין (בגינסקי נמנה עם המתנגדים להעברת יום המנוחה ליום ראשון).


{{מיון רגיל:בגינסקי, אדולף}}
{{מיון רגיל:בגינסקי, אדולף}}

גרסה מ־20:21, 17 ביולי 2010


שגיאות פרמטריות בתבנית:רופא

פרמטרים ריקים [ פרסים, עיטורים ותוארי כבוד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ נפטר, נולד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אדולף אהרון בגינסקי
Adolf Aron Baginsky
אדולף בגינסקי
לידה 22 במאי 1843
רטיבור, רפובליקת פולין עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 15 במאי 1918 (בגיל 74)
ברלין, הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
לימודי רפואה אוניברסיטת וינה, אוניברסיטת הומבולדט
התמחות רפואת ילדים
תואר פרופסור מן המנין
ראש החוג לרפואת ילדים 1907-1918
תפקידים עבודה בבית החולים לכולרה בברלין, מרצה באוניברסיטת הומבולדט, מייסד ועורך עיתון רפואת ילדים, מייסד בית החולים ילדים ע"ש הקיסר והקיסרית פרידריך
מחלקות ובתי חולים מחלקת ילדים, בבתי חולים בברליןכולרה), מגדבורג ונורדהאוזן
מייסד ומנהל בית החולים לילדים ע"ש הקיסר והקיסרית פרידריך
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדולף אהרון בגינסקי (22 במאי 1843, רטיבור - 1918, ברלין) היה רופא מומחה ברפואת ילדים גרמני ממוצא יהודי, שייסד עם רודולף פירכו את בית החולים לילדים ע"ש הקיסר פרידריך בברלין.

בגינסקי נולד ברטיבור (Ratibor,Racibórz), שהייתה אז חלק מפרוסיה המזרחית ונמצאת כיום בתחום פולין. משפחתו הייתה ממוצא יהודי, אך היא נחשבה למתבוללת, ויש שסברו כי התנצרה. בגינסקי גדל באווירת השכלה פאן גרמנית. הוא למד בגימנסיה של עיר מולדתו, והמשיך ללימודי רפואה באוניברסיטת וינה ובאוניברסיטת הומבולדט, ובשנת 1866 הוא הוסמך לעסוק ברפואה. עם סיום לימודיו התקבל בגינסקי לעבודה בבית החולים לכולרה בברלין, ולאחר מכן עסק ברפואה במגדבורג ובנורדהאוזן. בשנת 1881 נתמנה למרצה באוניברסיטת ברלין (כיום אוניברסיטת הומבולדט), והקדיש את עצמו לרפואת ילדים.
בשנת 1880 יסד בגינסקי את עתון רפואת הילדים הראשון בשפה הגרמנית - "Archiv für Kinderheilkunde" והיה לעורכו.

בשנת 1890 ייסד בגניסקי עם רודולף פירכו את בית החולים לילדים על שם הקיסר והקיסרית פרידריך ('Kaiser und Kaiserin Friedrich Kinderkrankenhaus). כמו כן, הוא נמנה עם מייסדי בית חולים לילדים Berlin Poliklinik für Kinderkrankheiten. בגינסקי היה חבר באקדמיה הקיסרית Leopoldina-Carolina, מפקד במסדר הספרדי של המלכה איסבל הקתולית ובעל עיטור הנשר האדום הפרוסי, דרגה רביעית.

ספריו

בגינסקי היה מחברם של כמה מספרי לימוד הנחשבים ביותר ברפואת ילדים שגם תורגמו לשפות רבות:

  • Handbuch der Schulhygiene, Stuttgart, 1883
  • Lehrbuch der Kinderkrankheiten, Berlin, 1892
  • Practische Beiträge zur Kinderheilkunde, Tübingen, 1880-84
  • Pflege des Gesunden und Kranken Kindes, Stuttgart, 1885
  • Das Leben des Weibes1885
  • Kost-und Haltekinderpflege in Berlin,Brunswick, 1886

כמו כן, הוא כתב עשרות מאמרים בעיתונות הרפואית. הוא גם מחברו של מאמר בזכות הכשרות ודיני היגינה יהודיים: Die Hygienische Bedeutung der Mosäischen Gesetzgebung, שנכתב בתקופת התקרבותו לפעילות בקהילה היהודית הרפורמית של ברלין (בגינסקי נמנה עם המתנגדים להעברת יום המנוחה ליום ראשון).