Convorbiri literare – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
סיום עבודה
שורה 6: שורה 6:


== הסדרה החדשה ==
== הסדרה החדשה ==
החל מינואר [[1996]], ביאשי, התחיל כתב העת להופיע מחדש בכל 20 לחודש. כתב העת שייך ל[[התאחדות הסופרים מרומניה]] והעורך הנוכחי הוא Cassian Maria Spiridon (קסיאן מריה ספירידון).
החל מינואר [[1996]], ביאשי, התחיל כתב העת להופיע מחדש בכל 20 לחודש, בפורמט טבלואיד]]. כתב העת שייך ל[[התאחדות הסופרים מרומניה]] והעורך הנוכחי הוא Cassian Maria Spiridon (קסיאן מריה ספירידון).


[[קטגוריה:כתבי עת ספרותיים]]
[[קטגוריה:כתבי עת ספרותיים]]

גרסה מ־21:17, 23 ביולי 2010

שיחות ספרותיותרומנית:Convorbiri literare) הוא כתב עת ספרותי שנוסד על ידי חברי החוג ז'ונימאה ושימש שנים רבות כבטאונם.

כתב העת הופיע לראשונה ב-1 במרץ 1867, ביאשי והמשיך להופיע שם עד 1886. מ-1886 ועד 1944 כתב העת הופיע בבוקרשט, תחילה בעריכתו של יעקב נגרוצי ולאחר מכן בהנהגת ועד מורכב מתלמידיו של טיטו מאיורסקו.

בין המפרסמים מיצירותיהם בכתב עת זה נמנו: מיכאי אמינסקו, שפרסם בו את מרבית שיריו, יון קראנגה שפרסם את שלושת החלקים הראשונים של "זכרונות" וגם סדרה של אגדות, יון לוקה קאראג'יאלה, שפרסם בו את מרבית הקומדיות שלו, יואן סלאביץ', וסילה אלכסנדרי, ג'אורג'ה קושבוק, אוקטביאן גוגה ורבים אחרים מהדמויות הספרותיות הבולטות של התקופה.

הסדרה החדשה

החל מינואר 1996, ביאשי, התחיל כתב העת להופיע מחדש בכל 20 לחודש, בפורמט טבלואיד]]. כתב העת שייך להתאחדות הסופרים מרומניה והעורך הנוכחי הוא Cassian Maria Spiridon (קסיאן מריה ספירידון).