אטארי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Xqbot (שיחה | תרומות)
מ בוט משנה: bg:Атари
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: sh:Atari
שורה 40: שורה 40:
[[pt:Atari]]
[[pt:Atari]]
[[ru:Atari]]
[[ru:Atari]]
[[sh:Atari]]
[[sk:Atari]]
[[sk:Atari]]
[[sv:Atari]]
[[sv:Atari]]

גרסה מ־13:17, 31 באוגוסט 2010

לוגו החברה
קונסולת משחק אטארי 2600, ששיווקה החל ב-1977
משחק הווידאו פונג אשר יצא לראשונה לשווקים בשנת 1979 הינו אחד מהמשחקים הנמכרים ביותר של החברה בכל הזמנים

אטארי (באנגלית: Atari) הינה חברה ומותג אשר היה בבעלות גופים שונים מאז שנוסד בשנת 1972. נכון להיום המותג נמצא בבעלות החברה Atari Interactive שהיא חברה בת של חברת ההפצה הצרפתית Atari SA.

חברת אטארי המקורית נוסדה בשנת 1972 על ידי נולאן בושנל וטד דאבניי והייתה חלוצה בתחום משחקי הארקייד, קונסולות משחקי וידאו ביתיות ומחשבים אישיים והדומיננטיות של החברה בתחומים הללו גרמו לכך שהיא הייתה אחת מחברות הפיתוח המובילות בתעשיית משחקי הווידאו במהלך שנות השבעים עד אמצע שנות השמונים.

בשנת 1984, חברת אטארי המקורית התפצלה, ומחלקת הארקייד של החברה שינתה את שמה ל-"Atari Games". חברת Atari Games קיבלה את הזכויות להשתמש בלוגו המותג על משחקי הארקייד של החברה וכמו כן היא קיבלה את הזכויות למשחקי הארקייד המקוריים של החברה שיצאו לשווקים בין השנים 1972 - 1984. מחלקת הציוד האלקטרוני של החברה נמכרה לחברת Tramel Technology אשר שינתה את שמה בעקבות כן ל"Atari Corporation". בשנת 1996 חברת Atari Corporation התמזגה עם יצרנית הכוננים הקשיחים JT Storage.

בשנת 1998, רכשה חברת הסברו אינטראקטיב את Atari Corporation מ-JT Storage והקימה חברה חדשה בשם "Atari Interactive". בהמשך, בשנת 2001 רכשה חברת Infogrames Entertainment SA את הסברו אינטראקטיב ושינו את שמה ל-"Infogrames Interactive". לבסוף, בשנת 2003 חברת Infogrames Entertainment SA שינתה את שם החברה ל-"Atari Interactive".

החברה אשר נושאת כיום את השם "Atari Inc" נוסדה במקור בשנת 1993 תחת השם GT Interactive. לאחר שחברת Infogrames Entertainment SA רכשה בשנת 1999 את GT Interactive היא שינתה את שמה ל-Infogrames Inc. לאחר ש-Infogrames Entertainment SA רכשו את Hasbro Interactive החלה חברת הבת שלהם Infogrames Inc להשתמש לסירוגין בשם המותג "אטארי" עבור כותרים נבחרים. בשנת 2003 רכשה חברת Infogrames Inc את השם והלוגו של "אטארי" מחברת "Atari Interactive" ושינתה את שמה ל"Atari Inc". ב-11 באוקטובר 2008, השלימה חברת Infogrames את הרכישה של Atari Inc, מה שהפך אותו לחברת בת בבעלות מלאה.

קישורים חיצוניים