השכבה הפיזית של מודל ה-OSI – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{OSI}}
{{OSI}}


'''השכבה הפיזית''' היא השכבה הנמוכה ביותר של [[מודל הOSI]], היא אחראית על העברת האותות הבינאריים של המסגרות (frames) מ[[שכבת הקו של מודל ה-OSI]]
'''השכבה הפיזית''' היא השכבה הראשונה של [[מודל הOSI]], היא אחראית על העברת האותות הבינאריים של המסגרות (frames) מ[[שכבת הקו של מודל ה-OSI]]. <br>
כל המידע שעובר ברשתות מחשבים מיוצג בצורה [[דיגיטלי]]ת, ברצפים של אפסים (0) ואחדות (1). '''השכבה הפיזית''' אחראית על העברת המידע הזה על מדיית התקשורת. מדיה יכולה להיות כבל [[נחושת]], [[סיב אופטי]], ואפילו האוויר שסביבינו, במידה ומדובר בתקשורת אלחוטית. ע"מ שהנתונים שנשלחו מקצה אחד של המדיום יובנו בקצה השני, יש לקבוע "שפה" מוסכמת לייציג ה[[בינארי]] של המידע, וכאן נכנסים לפעולה תקנים של '''השכבה הפיזית'''.
כל המידע שעובר ברשתות מחשבים מיוצג בצורה [[דיגיטלי]]ת, ברצפים של אפסים (0) ואחדות (1). '''השכבה הפיזית''' אחראית על העברת המידע הזה על מדיית התקשורת, פרוטוקולים בשכבה הפיזית מגדירים בד"כ באילו רמות מתחים ועל אילו מדיות יעברו הסיגנאלים בין המחשבים.<br> מדיה יכולה להיות כבל [[נחושת]], [[סיב אופטי]], ואפילו האוויר שסביבינו (במידה ומדובר בתקשורת אלחוטית). ע"מ שהנתונים שנשלחו מקצה אחד של המדיום יובנו בקצה השני, יש לקבוע "שפה" מוסכמת לייציג ה[[בינארי]] של המידע, וכאן נכנסים לפעולה תקנים של '''השכבה הפיזית'''.


'''השכבה הפיזית''' קובעת גם תקנים שונים ביחס לכבלים בהם יש להשתמש, אורכם המקסימלי, תעבורה מקסימלית, מחברים, ועוד. כל אלו חיוניים ע"מ למנוע טעיות בזיהוי שעשויות להגרם בשל הפרעות שונות באותות ה[[בינארי]]ים.
'''השכבה הפיזית''' קובעת גם תקנים שונים ביחס לכבלים בהם יש להשתמש, אורכם המקסימלי, תעבורה מקסימלית, מחברים, ועוד. כל אלו חיוניים ע"מ למנוע טעיות בזיהוי שעשויות להגרם בשל הפרעות שונות באותות ה[[בינארי]]ים.
שורה 13: שורה 13:


===רכיבי תקשורת===
===רכיבי תקשורת===
רכיבי תקשורת המתפקדים ב'''שכבה הפיזית''' לא מבצעים שום החלטה בנוגע להמשך העברת המידע. כל תיפקודם מסתכם ב"ניקוי" האות והעברתו הלאה על המדיה. דוגמאות לרכיבי תקשורת המתפקדים ב'''שכבה הפיזית''' -<br>
רכיבי תקשורת המתפקדים ב'''שכבה הפיזית''' לא מבצעים שום החלטה בנוגע להמשך העברת המידע. כל תיפקודם מסתכם בהגברת האות והעברתו הלאה על המדיה. דוגמאות לרכיבי תקשורת המתפקדים ב'''שכבה הפיזית''' -<br>
[[Repeater]], [[מרכזת]] (hub)
[[Repeater]], [[מרכזת]] (hub)



גרסה מ־22:22, 2 בינואר 2006

השכבה הפיזית היא השכבה הראשונה של מודל הOSI, היא אחראית על העברת האותות הבינאריים של המסגרות (frames) משכבת הקו של מודל ה-OSI.
כל המידע שעובר ברשתות מחשבים מיוצג בצורה דיגיטלית, ברצפים של אפסים (0) ואחדות (1). השכבה הפיזית אחראית על העברת המידע הזה על מדיית התקשורת, פרוטוקולים בשכבה הפיזית מגדירים בד"כ באילו רמות מתחים ועל אילו מדיות יעברו הסיגנאלים בין המחשבים.
מדיה יכולה להיות כבל נחושת, סיב אופטי, ואפילו האוויר שסביבינו (במידה ומדובר בתקשורת אלחוטית). ע"מ שהנתונים שנשלחו מקצה אחד של המדיום יובנו בקצה השני, יש לקבוע "שפה" מוסכמת לייציג הבינארי של המידע, וכאן נכנסים לפעולה תקנים של השכבה הפיזית.

השכבה הפיזית קובעת גם תקנים שונים ביחס לכבלים בהם יש להשתמש, אורכם המקסימלי, תעבורה מקסימלית, מחברים, ועוד. כל אלו חיוניים ע"מ למנוע טעיות בזיהוי שעשויות להגרם בשל הפרעות שונות באותות הבינאריים.

תקני כבילה

10Base-T, 10BASE2, 10BASE5, 100BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-FX, 1000BASE-T, 1000BASE-TX

מדיות תקשורת

UTP, FTP, STP, סיב אופטי, גלי רדיו, Blue Tooth

רכיבי תקשורת

רכיבי תקשורת המתפקדים בשכבה הפיזית לא מבצעים שום החלטה בנוגע להמשך העברת המידע. כל תיפקודם מסתכם בהגברת האות והעברתו הלאה על המדיה. דוגמאות לרכיבי תקשורת המתפקדים בשכבה הפיזית -
Repeater, מרכזת (hub)

ראו גם