ליגת העל הרוסית בכדורגל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
MA1988 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Nallimbot (שיחה | תרומות)
שורה 74: שורה 74:
[[sv:Ryska Premier League]]
[[sv:Ryska Premier League]]
[[tr:Rusya Premier Ligi]]
[[tr:Rusya Premier Ligi]]
[[tt:Русиянең Футбол Премьер-Лигасы]]
[[uk:Чемпіонат Росії з футболу]]
[[uk:Чемпіонат Росії з футболу]]
[[zh:俄羅斯足球超級聯賽]]
[[zh:俄羅斯足球超級聯賽]]

גרסה מ־00:46, 23 באוקטובר 2010


שגיאות פרמטריות בתבנית:ליגה

פרמטרים [ שנת הקמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ליגת העל הרוסית בכדורגל
שם מלא הפריימר ליג הרוסי
תחום כדורגל
ארגון התאחדות הכדורגל הרוסית
מדינות רוסיה
קבוצות 16 עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1992–הווה (כ־32 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שמות קודמים הדיוויזיה העליונה
מירב הזכיות ספרטק מוסקבה
מפעל מקביל הגביע הרוסי
מפעל נמוך הליגה הרוסית הראשונה
premierliga.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליגת העל הרוסיתרוסית: Российская футбольная премьер-лига) היא ליגת הכדורגל הבכירה ברוסיה. בליגה ישנן 16 קבוצות כאשר בתום כל עונה שתי הקבוצות הפחות טובות בטבלה יורדות לליגה השנייה בחשיבותה, "הליגה הרוסית הראשונה", ושתי הקבוצות הטובות בליגה השנייה עולות לפריימר ליג. הפריימר ליג הרוסי אורגן בשנת 2001 והחליף את "הדיוויזיה העליונה" שפעלה לפני כן והתקיימה בין השנים 1992 ו-2001. השוני ביניהם הוא במידת הארגון והמבנה.

הליגה הרוסית בכדורגל התקיימה עוד בשנים 1912-1913, אך בשנים אלה האליפות שוחקה במסגרת משחקי פלייאוף ולא על פי מצב הבתים, פורמט שהיה פופולרי יותר בליגות העירוניות: ליגת הכדורגל המוסקבאית, ליגת הכדורגל הפטרבורגית, ליגת הכדורגל של אודסה וכן הלאה.

הליגה הרוסית הבכירה - במתכונתה הנוכחית - הוקמה בשנת 1992 עם התפרקותה של ברית המועצות. לפני כן, בעידן הסובייטי, התקיימה הליגה הסובייטית הבכירה שאת עונתה האחרונה קיימה בשנת 1991. מבין הקבוצות שהיו בליגה הסובייטית הבכירה בעונת 1991 נשארו שש קבוצות בפרמייר ליג הרוסי: ספרטק מוסקבה, צסק"א מוסקבה, לוקומוטיב מוסקבה, ספרטק ולדיקווקז, טורפדו מוסקבה ודינמו מוסקבה. בהקמת הליגה הרוסית הבכירה צורפו עוד 14 קבוצות רוסיות מליגות סובייטיות נמוכות יותר. בתחילה כללה הליגה הרוסית הבכירה 20 קבוצות בעונת 1992, אך בגלל ריבוי המשחקים הוחלט לחלק את הליגה לשני חלקים נפרדים. בעונה שלאחר מכן, עונת 1993 כבר היו בליגה 18 קבוצות בלבד ובעונה שלאחר מכן רק 16 קבוצות, מספר הקבוצות כיום. נעשה ניסיון להעלאת מספר הקבוצות בליגה ל-18 בעונות 1996 ו-1997 אך לבסוף הוחלט להשאיר את מספר הקבוצות בליגה על 16 בלבד.

עם הקמת הליגה, שלטה ספרטק מוסקבה בתארים החשובים וזכתה ב-9 מתוך עשר האליפויות הראשונות כאשר רק ספרטק-אלניה ולדיקווקז הצליחה לשבור את רצף הניצחונות של ספרטק מוסקבה בזכייה באליפות 1995. בתחילת שנות האלפיים ניכרה עלייה אצל הקבוצות לוקומוטיב מוסקבה וצסק"א מוסקבה שהתחלקו על האליפויות בין השנים 2002-2006. בעונת 2007 היה זניט סנקט פטרבורג המועדון השני שזוכה באליפות ושאיננו ממוסקבה.

בתום העונה, מחולק פרס כדורגלן השנה ברוסיה לשחקן המצטיין של הליגה לאותה עונה.

אליפויות הליגה לפי עונות

קישורים חיצוניים