שקית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שקיות קניות מפלסטיק
←‏קישורים חיצוניים: לא מדויק. מי יכול לעזור?
שורה 21: שורה 21:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{מיזמים|ויקימילון=שקית|שם ויקימילון=שקית|ויקישיתוף=Category:Bags|שם ויקישיתוף=שקיות}}
{{מיזמים|ויקימילון=שקית|שם ויקימילון=שקית}}
[[קטגוריה:כלים]]
[[קטגוריה:כלים]]

גרסה מ־07:01, 9 בינואר 2011

שקית לוקי

שקית היא תיק קטן, בעל תא אחד, עשוי מנייר בד או פולימר. משמש לנשיאת חפצים קלים יחסית. לרוב משמש שימוש חד פעמי ומושלך לאחר השימוש.

השקית משמשת כאבזר חיוני מאוד בשימושים יום יומיים. החל מכריך הלחם לבית הספר המונח בתוך שקית אוכל, ונארז בתוך שקית גדולה יותר, וכלה בשקיות למיניהם הניתנות לרוב בחנות כאמצעי נשיאה של הפריט שנקנה בחנות. יש חנויות שיעדיפו לכתוב את פרטיהם על השקית, כאמצעי לפרסומת קלה ומהירה, ויש שיוותרו על הפרסומת.

חוזק השקית, תלוי לפי החפץ הנקנה. חנויות ספרים יעניקו שקיות חזקות ועמידות יותר, בהתאם ובהתחשב בכובד הספרים, ואילו חנויות אוכל יעניקו שקיות קלילות.

השקית משמשת גם כאמצעי פרטיות. כאשר אדם מעוניין לסחוב דבר במקום ציבורי, הוא יעטוף אותו בשקית, גם במקרה שהשקית עצמה לא חזקה כדי להכיל את המשא, אך דיה כדי לעטוף אותו מעינים לא רצויות.

חלק ממוצרי החלב, נארזים בישראל בשקית, המשמשת כאריזה. כמו גם שקיות השוקו היחודיות למדינת ישראל. גם משקאות קלים נארזים בשקיות קטנות, המשמשות בעיקר לחלוקה במקומות ציבוריים, בהפגנות או בכנסים, בהם משתתפים אנשים רבים.

יתרונות וחסרונות

שקיות חלב ישראליות

לשקיות המשמשו כאמצעי אריזה למשקה, מספר יתרונות על פני בקבוקי הפלסטיק, בקבוקי הזכוכית והקרטוניות המשמשים כחלופות לשיווק המשקה.

מבחינה אקולוגית השקיות הן האריזה הטובה ביותר שכן הן צורכות בייצורן פחות פלסטיק מאשר בקבוקי המשקה וניתן למחזר אותן במרבית המדינות, בניגוד לקרטוני המשקה שאינם ניתנים למיחזור. גם אם לא ניתן למחזר את השקית - היא תופסת נפח אשפה נמוך מזה של החלופות. נפחן הקטן יותר של השקיות מנפח בקבוקי הפלסטיק מקטין את הסיכוי להתקלקלות המשקה ולזריקתו. במרבית המדינות שקיות המשקה זולות יותר מהחלופות, גם אבסולוטית וגם ביחס לנפח האוכל הנמכר.

יחד עם זאת, שקיות המכילות משקה עלולות להיקרע או להתפוצץ במהלך הפצתן לרשתות הקמעונאיות ובכך ללכלך שקיות אחרות שהועברו יחד איתן או במהלך השימוש ואז יש להעביר את תוכן השקית לכלי נפרד. אירוע כזה, פרט לחוסר הנוחות לצרכן, גם מקצר את תאריך התוקף של המשקה בשל החשיפה לאוויר. כאשר נמזג משקה משקית הוא עלול לטפטף בשל קיטום לא טוב של פינת השקית או להישפך בשל התעקמות הקצה המוזג.

כך גם פתיחת או שתיית שוקו משקית באופן בלתי זהיר, עלולה לגרום ללכלוך הבגדים.

קישורים חיצוניים