אות השירות המצוין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה
מאין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
|גבוה=[[צלב ויקטוריה]]
|גבוה=[[צלב ויקטוריה]]
}}
}}
'''אות השירות המצוין''' (ב[[אנגלית]]: '''Distinguished Service Order''') הינו [[עיטור צבאי|עיטור]] [[מדליות ועיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים|בריטי]] מדרגה שנייה המוענק בדרך כלל לקצינים [[הכוחות המזוינים של בריטניה|בכוחות המזוינים של בריטניה]]. העיטור היה ניתן עד שנת [[1993]] לציון גבורה ניכרת בשירות פעיל בשעת לחימה לקצינים, החל משנת 1993 העיטור מציין שירות ופיקוד יוצאי דופן לקצינים, כאשר עיטור [[צלב הגבורה הניכרת]] משמש מאז כעיטור הגבורה מדרגה שנייה וניתן לכל הדרגות.
'''אות השירות המצוין''' (ב[[אנגלית]]: '''Distinguished Service Order''' מוכר גם ב[[ר"ת]]: '''DSO''') הינו [[עיטור צבאי|עיטור]] [[מדליות ועיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים|בריטי]] מדרגה שנייה המוענק בדרך כלל לקצינים [[הכוחות המזוינים של בריטניה|בכוחות המזוינים של בריטניה]]. העיטור היה ניתן עד שנת [[1993]] לציון גבורה ניכרת בשירות פעיל בשעת לחימה לקצינים, החל משנת 1993 העיטור מציין שירות ופיקוד יוצאי דופן לקצינים, כאשר עיטור [[צלב הגבורה הניכרת]] משמש מאז כעיטור הגבורה מדרגה שנייה וניתן לכל הדרגות.


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־08:27, 21 בינואר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:מידע עיטור

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אות השירות המצוין
Distinguished Service Order
פרטים
מדינה בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת
סוג עיטור צבאי
המעניק הכוחות המזוינים של בריטניה
למען ”שירות יוצא דופן תוך שירות פעיל אל מול פניי האויב ”
זכאות חברי הכוחות המזוינים של בריטניה.
סטטוס פעיל
נוסד 6 בספטמבר 1886
הענקות
הוענק לראשונה 25 בנובמבר 1886
היררכיה
עיטור גבוה יותר צלב ויקטוריה

אות השירות המצויןאנגלית: Distinguished Service Order מוכר גם בר"ת: DSO) הינו עיטור בריטי מדרגה שנייה המוענק בדרך כלל לקצינים בכוחות המזוינים של בריטניה. העיטור היה ניתן עד שנת 1993 לציון גבורה ניכרת בשירות פעיל בשעת לחימה לקצינים, החל משנת 1993 העיטור מציין שירות ופיקוד יוצאי דופן לקצינים, כאשר עיטור צלב הגבורה הניכרת משמש מאז כעיטור הגבורה מדרגה שנייה וניתן לכל הדרגות.

היסטוריה

העיטור נוסד בשנת 1886 ושימש עד שנת 1993 לציון גבורה יוצאת דופן במהלך שירות פעיל ובדרך כלל גם תוך לחימה, הוא יועד תחילה לציון קצינים מדרגת מייג'ור (מקביל לרב-סרן) כאשר העיטור המקביל לו הניתן לדרגות הנמוכות היה צלב הגבורה הניכרת. לאורך השנים היו מספר שינויים בתנאים ובדרגות שיכלו לקבל עיטור זה אך הוא נשאר עיטור הניתן לקצינים גבוהים בלבד. משנת 1993, עם השינוי בתפיסת מערכת ציון הכבוד בצבא הבריטי, הזכאות לעיטור השתנתה והופסקה ההפרדה בעיטורי הדרגות השונים. משנה זו העיטור מדרגה שנייה (שני לצלב ויקטוריה) הניתן על גבורה וניתן לכל הדרגות הינו צלב הגבורה הניכרת, כאשר אות השירות המצוין מציין שירות ופיקוד יוצאי דופן לכל דרגות הקצונה אר בעיקר לדרגות הגבוהות יותר.

תיאור העיטור

העיטור הינו צלב מסוג צלב פאטה עשוי אמייל לבן מעוטר במזגרת זהב. במרכז העיטור מתואר כתר האימפריה הממלכתי בתוך טבעת זרי דפנה על רקע אמייל אדום. מיצידו השני של העיטור מוצג סמל וראשי תיבות המונרך בתוך טבעת זרי דפנה על רקע אדום, בדומה לחלק הקדמי. העיטור תלוי על סרט אדום בעל שני פסים אדומים בפאותיו, זה הוא גם סדר הצבעים המוצגים באות העיטור (גירסא מוקטנת של העיטור אשר נענדת לא באירועים פורמאלים).
לעיטור ניתן להוסיף אבזם זהב בעל כתר במרכזו המציין כפל עיטורים, כלומר הענקה כפולה ויותר של אותו העיטור, בתצורת אות העיטור אבזם זה מיוצג בעזרת סיכה במרכז האות.

קישורים חיצוניים