רחת לוקום – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שדדשכ (שיחה | תרומות)
מ תיקון כותרת
Alonhodor (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:


ההיסטוריון הסקוטי ריי טאנהיל טוען שהרחת לוקום התפתח מה"אחביסה" ה[[איראן|פרסי]], שהוא ממתק דמוי [[ג'לי]].
ההיסטוריון הסקוטי ריי טאנהיל טוען שהרחת לוקום התפתח מה"אחביסה" ה[[איראן|פרסי]], שהוא ממתק דמוי [[ג'לי]].

#הפניה [[רחת לוקום]]
רחת לקום הינו חומר אשר גדל בתנאי אקלים מיוחדים במינם במידה מאוד מאוד מסווגת אשר נמצאת בגבול בין רוסיה טורקיה תילאנד ובורסוקובסקיה. הרחת התגלה לראשנה מלחמת הבוץ החצי שניה כאשר לחיילים אזל התפוחי אדמה הם הזדקקו לרחת לקום למטרות התקפלצות.
כיום רחת לקום משמש לחומר אולטימטיבי למטרות מסווגות ביותר כגון משאב טבעי (דלק) סיגריות ולאחרונה התגלה כדלק המשמש למטוסים ואסטורנאוטים. הרחת לקום הינו פולט התפקלצות אשר יכולה לפגוע בהתפתחות בתה שנופל אבל לא נשבר.
היבוא של הרחת לקום הינו מיובא על ידי משפחת הסופר על בורסוקובסקי או איך שלא רושמים את זה.
מדינות ערב מנסות לפגוע בגידול הרחת לקום אשר פוגע להם בתעשיית הנפט המכילה מילירדי דולרים בשנה העולמית וזאת למה מחירי הדלק יורדים.
הרחת לקום יכול לשמש לריפאי חולי אפילפילפסיה ואין יכול לשמש כחומר ניקיון. הרחת לקום הינו מאוד חשוב למאכל (כל אדם חייב אחוז מסוים של רחת לקום בדם הנע בין 5.28% ל 18.96) המאכל רחת לקום מיועד לאנשים שרוצים לגדול ולהתחרפלץ עם השנים.
הרחת לקום ידוע ביכולותיו להזיז את הסחוס ולהדביק את העצמות זאת אומרת שמשתמשים ברחת לקום לאנשים שיש להם שבר או התרחקלמות.



==בתרבות==
==בתרבות==

גרסה מ־16:45, 22 בינואר 2011

סוגים שונים של רחת לוקום בחנות באיסטנבול

רחת לוקום ( טורקית: Lokum) הוא ממתק עשוי עמילן, סוכר, מסטיקא טחונה, ועם ג'לטין או גלוקוזה. הנפוץ בכל אזור המזרח התיכון וחלקי האימפריה העות'מאנית לשעבר. לרוב הממתק מתובל במי ורדים או לימון, מצופה אבקת סוכר וארוז בקוביות קטנות. מי הוורדים "צובעים" את הממתק בצבע ורדרד. מתכונים מסוימים כוללים גם אגוזים או פיסטוקים.

מקור השם הוא כנראה בעיוות של שמו של הממתק בערבית: רחת אל-חולקום, שפירושו הוא "סיפוקו של הגרון". שמו באנגלית, Turkish Delight (מעדן טורקי), נובע ממקורו הטורקי.

ההיסטוריון הסקוטי ריי טאנהיל טוען שהרחת לוקום התפתח מה"אחביסה" הפרסי, שהוא ממתק דמוי ג'לי.

  1. הפניה רחת לוקום

רחת לקום הינו חומר אשר גדל בתנאי אקלים מיוחדים במינם במידה מאוד מאוד מסווגת אשר נמצאת בגבול בין רוסיה טורקיה תילאנד ובורסוקובסקיה. הרחת התגלה לראשנה מלחמת הבוץ החצי שניה כאשר לחיילים אזל התפוחי אדמה הם הזדקקו לרחת לקום למטרות התקפלצות. כיום רחת לקום משמש לחומר אולטימטיבי למטרות מסווגות ביותר כגון משאב טבעי (דלק) סיגריות ולאחרונה התגלה כדלק המשמש למטוסים ואסטורנאוטים. הרחת לקום הינו פולט התפקלצות אשר יכולה לפגוע בהתפתחות בתה שנופל אבל לא נשבר. היבוא של הרחת לקום הינו מיובא על ידי משפחת הסופר על בורסוקובסקי או איך שלא רושמים את זה. מדינות ערב מנסות לפגוע בגידול הרחת לקום אשר פוגע להם בתעשיית הנפט המכילה מילירדי דולרים בשנה העולמית וזאת למה מחירי הדלק יורדים. הרחת לקום יכול לשמש לריפאי חולי אפילפילפסיה ואין יכול לשמש כחומר ניקיון. הרחת לקום הינו מאוד חשוב למאכל (כל אדם חייב אחוז מסוים של רחת לקום בדם הנע בין 5.28% ל 18.96) המאכל רחת לקום מיועד לאנשים שרוצים לגדול ולהתחרפלץ עם השנים. הרחת לקום ידוע ביכולותיו להזיז את הסחוס ולהדביק את העצמות זאת אומרת שמשתמשים ברחת לקום לאנשים שיש להם שבר או התרחקלמות.


בתרבות

  • אדמונד, דמות נער מהספר "דברי ימי נרניה", מכר את נשמתו למלכת הקרח בתמורה למעדני לוקום.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מזון. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.