A Trick of the Tail

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
A Trick of the Tail
אלבום אולפן מאת ג'נסיס
יצא לאור 2 בפברואר 1976
הוקלט אוקטובר - נובמבר 1975
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 51:01
חברת תקליטים Charisma / Virgin
הפקה דייוויד הנטשל, ג'נסיס
כרונולוגיית אלבומים של ג'נסיס
The Lamb Lies Down on Broadway
(1974)
A Trick of the Tail
(1976)
Wind & Wuthering
(1976)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

A Trick of the Tail הוא האלבום הראשון שהוציאה להקת ג'נסיס לאחר עזיבתו של פיטר גבריאל. האלבום יצא לאור בפברואר 1976.

השינוי בהרכב הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הוצאת האלבום The Lamb Lies Down on Broadway רצה הסולן פיטר גבריאל להפיק ממנו סרט או מופע, רעיון שנתקל בהתנגדות מצד שאר חברי הלהקה. באוגוסט 1975, לאחר סיבוב הופעות אחרון שביצעו חמשת חברי הלהקה יחד, עזב גבריאל את הלהקה, והם נותרו ארבעה.

לאחר עזיבתו קיימה הלהקה מבחני בד כדי למצוא סולן מחליף. לאחר קושי למצוא זמר שקולו וסגנונו דומים לזה של גבריאל, הקליט פיל קולינס את השיר Squonk, והוחלט שהוא יהיה הסולן החדש והמחליף של גבריאל בלהקה.

הסגנון המוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום התקבל באהדה אצל המבקרים והקהל הרחב כאחד, ומכירותיו עלו על אלו של האלבומים הקודמים. ההצלחה המסחרית הגדולה של האלבום עזרה רבות ללהקה, שהייתה בחובות גדולים בתקופה שלאחר עזיבתו של גבריאל.

עטיפת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת האלבום כללה דמויות וכל אחת מתוארת בשירי האלבום. השודד מהשיר "Robbery, Assault and Battery", החיה משיר הנושא, האישה הזקנה שרואה את עצמה במראה כצעירה ב-"Ripples...", הסקוונק מ-Squonk ועוד דמויות.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Dance on a Volcano - 5:53
  2. Entangled - 6:28
  3. Squonk - 6:27
  4. Mad Man Moon - 7:34
  5. Robbery, Assault and Battery - 6:16
  6. Ripples... - 8:04
  7. A Trick of the Tail - 4:35
  8. Los Endos - 5:47

Mad Man Moon[עריכת קוד מקור | עריכה]

Mad Man Moon הוא השיר הרביעי באלבום. השיר נכתב על ידי טוני בנקס. אורך השיר 7 וחצי דקות, והוא הסוגר את הצד הראשון באלבום בגרסת הויניל או הקלטת. השיר גם כולל אפקטים. כמו כל השירים באלבום, חלק מהשיר מנוגן בקטע האינסטרומנטלי הסוגר את האלבום, Los Endos אשר כולל קטעים מכל שירי האלבום. פתיחת השיר היא בדיוק הסוף של הסינגל "It's Yourself". "It's Yourself" היה אמור להיכלל באלבום, אך זה לא יצא לפועל ויצא כבי-סייד לשיר Ripples... אשר גם נמצא באלבום. Mad Man Moon בכלל לא בוצע בסיבוב ההופעות לקידום A Trick of the Tail, ובכל לא נוגן בשום הופעה של הלהקה.

Ripples...[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ripples... הוא השיר השישי באלבום A Trick of the Tail. השיר נכתב על ידי הקלידן טוני בנקס, והבסיסט מייק ראת'רפורד. זהו השיר הארוך ביותר באלבום אורכו הוא כ-8 דקות. זוהי בלדה שקטה אשר נפתחת בשירה עדינה של פיל קולינס, יחד עם גיטרה אקוסטית, ולאחר מכן השיר מתחזק והופך לשיר רוק חזק ובסופו, הוא משמיע צלילי גיטרה הפוכים. Ripples... יצא כסינגל כשהבי-סייד שלו, הוא השיר "It's Yourself" שהיה אמור להיכנס לאלבום, אך הצעה זו נדחתה. השיר כמו כל השירים באלבום, קטעים ממנו נלקחו לקטע האינסטרומנטלי הסוגר את האלבום, Los Endos אשר כלל קטעים מכל שירי האלבום. השיר נמצא באלבום האוסף, The Platinum Collection.

Robbery, Assault and Battery[עריכת קוד מקור | עריכה]

Robbery, Assault and Battery הוא השיר החמישי באלבום. זהו קטע באורך של 6 דקות המשלב מוזיקת רוק מתקדם וקצת מוזיקה קומית השיר עוסק במעגל-קסמים של שופטים ופושעים הנלחמים זה בזה ללא כל מטרה, על רקע סיפור של שוד, תקיפה וחבלה. זהו גם השיר שפותח את הצד השני של האלבום בגרסת הויניל או הקלטת. השיר נכתב על ידי המתופף והסולן פיל קולינס, והקלידן טוני בנקס. זהו השיר השני באלבום שבו נוכח קולינס בכתיבת שיר. והשיר כמו כל שירי האלבום קטעים ממנו מופיעים בשיר האינסטרומנטלי הסוגר את האלבום, Los Endos אשר כולל קטעים מכל שירי האלבום.

Squonk[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Squonk" הוא השיר הראשון שבו המתופף פיל קולינס לקח את תפקיד השירה המובילה במקום סולן הלהקה פיטר גבריאל אשר עזב לפני כן. לאחר עזיבתו של גבריאל, חברי הלהקה קבעו אודישנים אשר יקבעו מי יהיה הסולן החדש במקום גבריאל לאחר ניסיונות כושלים, לא מצאו חברי הלהקה סולן אשר דומה לשירתו של גבריאל ולסגנונו. לאחר מכן נקבע קולינס כסולן לאחר שהקליט את השיר הזה. על פי שמו של השיר, הוא מספר את האגדה מצפון אמריקה של הסקוונק שכאשר נתפס מתמוסס בברכה של דמעות. השיר נוגן בהופעות מ-1976 עד 1980. בקטע האינסטרומנטלי Los Endos אשר סוגר את A Trick of the Tail, נשמע בסופו של הקטע את האקורדים הפותחים של "Squonk". ב-DVD של 2007 בסיבוב ההופעות Turn It On Again, קולינס אמר שהשיר הזה היה השיר של הלהקה שהכי התקרב לסגנונם של לד זפלין (אשר היו חתומים עם אטלנטיק רקורדס אשר ג'נסיס חתמו על חוזה הקלטות עם החברה בארצות הברית). השם המקורי של השיר היה "Indians".

Los Endos[עריכת קוד מקור | עריכה]

Los Endosספרדית: הסוף) הוא קטע אינסטרומנטלי הסוגר את האלבום. הקטע כולל קטעים מכל שירי האלבום. בהתאם לשמו, "Los Endos" היה מנוגן בסוף כל הופעה של הלהקה. השיר בסופו כלל את הפתיחה של Squonk ובהתחלתו כלל את הסינגל שהיה אמור להיכנס לאלבום ונדחה, "It's Yourself". השיר נמצא באלבום האוסף, The Platinum Collection כשיר הסוגר את הדיסק השני. בקטע נשמע המתופף והסולן, פיל קולינס שר את השורות "there's an angel standing in the sun" אשר לקוח מהיצירה של ג'נסיס, Supper's Ready אשר נכתבה ובוצעה על ידי הלהקה בזמנה עם סולנה לשעבר, פיטר גבריאל. בכך שהקטע משתמש בשירי האלבום, האלבום משתמש בטכניקת Bookends - טכניקה באלבומי מוזיקה שבה אלבום מסתיים בדיוק באופן שבו הוא נפתח. ג'נסיס עשתה שימוש בטכניקה זו באלבומה Selling England by the Pound ולאחר מכן באלבום Duke.

המשתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]